(تصاویر) مزدا 3 مدل 2024 ؛ مشخصات فنی

(تصاویر) مزدا 3 مدل 2024 ؛ مشخصات فنی

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴، وارداتی جدید بازار ایران است که با پیشرانه اسکای اکتیو و توسط آفتاب خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

کد خبر : ۲۰۱۲۰۲
بازدید : ۱۳۷

شرکت آفتاب خودرو افشاری کیا که پیش تر نیز در زمینه واردات خودرو فعالیت داشته تصمیم گرفته تا در دور جدید واردات خودروهای صفر، محصولات مزدا را به بازار ایران عرضه کند. همان طور که می دانید پیش تر گروه بهمن محصولات مزدا را مونتاژ می کرد که پس از شروع تحریم ها روند تولید این برند ژاپنی متوقف شد. حال اما پس از گذشت حدود ۵ سال بالاخره شاهد حضور مزدا در ایران البته به صورت وارداتی هستیم.

به این ترتیب قرار است مدل های مختلف مزدا اعم از سدان و کراس اوور را به زودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شاهد باشیم. آفتاب خودرو با در اختیار داشتن زیرساخت ها و نمایندگی های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات، جزو معدود شرکت هایی محسوب می شود که قادر است در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

در ادامه به سراغ معرفی مزدا ۳ وارداتی خواهیم رفت تا شما مخاطبین عزیز بتوانید بیشتر با این خودرو آشنا شوید و ویژگی های آن را بهتر بشناسید.

طراحی ظاهری مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴

2

3

4

این شرکت ژاپنی طبق روال همیشگی خود سعی کرد تا در طراحی چهارمین نسل مزدا ۳ از همان الگوی اسپرت و خشن در بخش جلو و عقب بهره گیرد و جلوه ویژه ای به این سدان هدیه دهد.

در قسمت جلوی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ چراغ ها به گونه ای طراحی شده اند که عرض بسیار کمی دارند و به همین دلیل خودرو اسپرت تر به نظر می رسد. در نمای عقب خودرو نیز فرم دایره ای چراغ ها حس و حال خوبی را بیننده القا می کند و ما را به یاد مزدا ۳ های قدیمی می اندازد.

به طور کلی جذابیت این سدان در مقایسه با دیگر وارداتی ها بسیار بیشتر است و به همین دلیل و با توجه به محبوبیت برند مزدا، احتمالاً با استقبال خوبی از جانب مردم در سامانه یکپارچه رو به رو شود.

مشخصات فنی مزدا ۳ وارداتی

5

برای نسخه وارداتی سدان مزدا از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با تکنولوژی SkyActive-G استفاده شده که می تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو تحویل دهد.

مزدا ۳ وارداتی در مقایسه با نسخه های مونتاژی از پیشرانه جدیدتری بهره مند است اما در بحث سیستم تعلیق تغییری جدید در بخش عقب به وجود آمده که در نگاه اول می تواند نشان دهنده ضعف خودرو باشد. سیستم تعلیق عقب مزدا ۳های قدیمی همگی از نوع مولتی لینک بوده اند و به همین دلیل سواری خشک تر ولی هندلینگ و پایداری مکانیکی فوق العاده ای را هنگام حرکت از پیچ ها برای خودرو فراهم می کنند.

حال اما برای بخش عقب تمامی مزدا ۳های نسل جدید و وارداتی برای بازار ایران از سیستم تعلیق تورشن بیم یا H استفاده شده که در مقایسه با سیستم مولتی لینک نسل های قبلی سواری به نسبت نرم تری را ارائه می دهد و مشکل ارتفاع پایین خودرو نیز به طور کلی از بین رفته است. در نتیجه می توان گفته که مزدا ۳های وارداتی با وجود ارائه سواری نرم تر و حل مشکل ارتفاع پایین، پایداری کمتری نیز خواهند داشت و مانند مزداهای مونتاژی بهمن موتور هندلینگ‌شان فوق العاده نیست.

حجم موتور احتراقی ۱۹۹۸ سی سی ۴ سیلندر
توان ۱۵۲ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT
محور محرک دیفرانسیل جلو (FWD)
حداکثر سرعت ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۸.۱ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
لاستیک ها R18 215/45
وزن ۱۴۹۳
حجم باک ۵۱ لیتر
حجم صندوق ۴۵۰ لیتر
طول * عرض * ارتفاع ۴۶۶۰ * ۱۷۹۵ * ۱۴۰۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۲۵ میلی متر

امکانات رفاهی و ایمنی مزدا ۳ وارداتی

6

این سدان جذاب وارداتی به امکانات و آپشن هایی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، اتولایت، سنسور نور، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، سیستم تشخیص خستگی، مولتی مدیا با ۶ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دنده پشت فرمان، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید، سنسور پارک عقب، شارژ وایرلس، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، صندلی راننده برقی ۶ جهته با مموری، AFS، خروجی تهویه ردیف عقب، کلاستر دیجیتال، صندلی ایزوفیکس، آینه الکتروکرومیک، سانروف، و آینه های جانبی تاشو برقی و گرم کن دار مجهز است.

محدوده قیمتی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴

7

پس از ارائه کامل مستندات واردات این سدان توسط آفتاب خودرو به مراجع مرتبط، احتمالاً قیمت نهایی مزدا ۳ وارداتی برای خریداران از سامانه حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تمام شود.

نام خودرو قیمت نهایی حدودی
مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ وارداتی ۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰

گالری تصاویر مزدا ۳

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

 

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

سوالات متداول

مشخصات فنی مزدا ۳ وارداتی چیست؟

برای نسخه وارداتی سدان مزدا از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با تکنولوژی SkyActive-G استفاده شده که می تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو تحویل دهد.

مزدا ۳ وارداتی چه امکاناتی دارد؟

این سدان جذاب وارداتی به آپشن هایی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، اتولایت، سنسور نور، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، سیستم تشخیص خستگی، مولتی مدیا با ۶ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دنده پشت فرمان، استارت و ورود بدون کلید، شارژ وایرلس، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، صندلی راننده برقی با مموری، AFS، خروجی تهویه ردیف عقب، کلاستر دیجیتال، صندلی ایزوفیکس، آینه الکتروکرومیک، سانروف، و آینه های جانبی تاشو برقی و گرم کن دار مجهز است.

محدوده قیمتی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ چقدر است؟

پس از ارائه کامل مستندات واردات این سدان توسط آفتاب خودرو به مراجع مرتبط، احتمالاً قیمت نهایی مزدا ۳ وارداتی برای خریداران از سامانه حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تمام شود.

منبع: اسب بخار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید