تصاویر؛ بازگشت رم داکوتا، پیکاپ اندازه متوسط جدید بر پایه چانگان هانتر

تصاویر؛ بازگشت رم داکوتا، پیکاپ اندازه متوسط جدید بر پایه چانگان هانتر

رم داکوتا پیکاپ میان سایز جدیدی برای بازار آمریکای جنوبی است که بر پایه شاسی مشترکی با چانگان هانتر و پژو لندترک ساخته شده است.

کد خبر : ۲۵۶۳۴۱
بازدید : ۴

استلانتیس سال‌هاست که وعده یک پیکاپ میان سایز رم را برای بازار آمریکای شمالی می‌دهد، اما درحالی‌که هنوز باید برای این مدل منتظر بمانیم، رم کانسپتی بنام داکوتا نایت‌فال را در برزیل رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از پیکاپ جدیدی برای بازارهای آمریکای جنوبی است. داکوتای جدید طراحی خشن و هدفمندی دارد، هرچند نمی‌تواند پنهان کند که بر پایه چانگان F70، فیات تیتانو و پژو لندترک ساخته شده است. بااین‌حال، برخلاف رم ۱۲۰۰ که صرفاً یک ری‌بج ساده بود، داکوتا ویژگی‌های طراحی خاص رم را دارد که آن را متمایز می‌کند.

95_11zon
 

در جلو، جلوپنجره بزرگ با چراغ‌های تهاجمی و نوار LED سراسری همراه است. چراغ‌های نارنجی روی کاپوت برجسته، به رم TRX اشاره دارند، هرچند مشخص نیست که در نسخهٔ تولیدی هم وجود داشته باشند. سپر جلو مجهز به صفحه محافظ زیر بدنه و ورودی‌های هوای عمودی است. پروفیل بدنه آشنا و شبیه پیکاپ چانگان است اما عقب با چراغ‌های LED خاص رم و نشان‌های اختصاصی متمایز شده است. کانسپت نایت‌فال به رینگ‌های ۱۸ اینچی، لاستیک‌های آفرود ۳۳ اینچی و سیستم تعلیق بلند با کمک‌فنرهای فاکس مجهز شده است. گلگیرهای عریض، پله‌های کناری، قلاب بکسل، وینچ برقی و باربند اسپرت با چراغ‌های LED یکپارچه و نگه‌دارنده لاستیک زاپاس، ظاهر ماجراجویانه آن را تقویت می‌کنند.

96_11zon
 

رم جزئیات فنی داکوتا را اعلام نکرده اما مشخص است که این پیکاپ روی پلتفرم شاسی مستقل مشترک با چانگان کایسن F70، چانگان هانتر، فیات تیتانو، رم ۱۲۰۰ و پژو لندترک ساخته شده است. ابعاد آن باید نزدیک به فیات تیتانو با طول ۵,۳۳۱ میلی‌متر باشد که از رم رمپیج شاسی یکپارچه با ۵,۰۲۸ میلی‌متر طول بزرگ‌تر است. رقبای اصلی آن تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و فولکس‌واگن آماروک خواهند بود. زیر کاپوت، محتمل‌ترین گزینه موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل است که اخیراً به تیتانو اضافه شده و ۱۹۷ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم چهارچرخ محرک همراه خواهد بود.

97_11zon
 

داکوتا با وجود اشتراکات فنی با فیات و پژو، ظاهری لوکس‌تر خواهد داشت. رم کابین را نشان نداده اما می‌تواند با ویژگی‌های پیشرفته و آپشن‌های منحصربه‌فرد، حس و حال لوکس‌تری ارائه دهد. رم داکوتا در سال ۲۰۲۶ در برزیل و دیگر بازارهای آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و در کارخانه کوردوبا آرژانتین تولید خواهد شد. داکوتای آمریکای شمالی اما ارتباطی با این مدل آمریکای جنوبی و پلتفرم چینی آن نخواهد داشت. پیکاپ میان سایز آمریکایی رم احتمالاً بر پایه پلتفرم STLA Frame ساخته خواهد شد و در کارخانه ایلینوی تولید می‌شود. بااین‌حال، مدل موردبحث که قرار است در سال ۲۰۲۷ عرضه شود، احتمالاً شباهت‌هایی با داکوتای آمریکای جنوبی خواهد داشت.

98_11zon
منبع: خبرآنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید