اسکن مغزی که افکارتان را می‌نویسد!

اسکن مغزی که افکارتان را می‌نویسد!

محققان دانشگاه تگزاس آمریکا موفق به استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل اسکن‌های فعالیت گفتاری مغز انسان به متن بازنویسی شده شده‌اند.

کد خبر : ۱۳۳۳۷۶
بازدید : ۸

نوشتن افکار انسان با استفاده از یک روش اسکن مغزی توسط محققان دانشگاهی در امریکا خبری شد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، محققان دانشگاه تگزاس آمریکا موفق به استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل اسکن‌های فعالیت گفتاری مغز انسان به متن بازنویسی شده شده‌اند.

البته هنوز این روش نسبتاً دقت کافی ندارد ولی یک گام بزرگ برای استفاده از هوش مصنوعی در فناوری محسوب می‌شود. محققان این روش می‌گویند باید برای استفاده از چنین فناوری در آینده قوانین سختی تصویب شود تا از سوءاستفاده جلوگیری شود.

این روش که هفته گذشته در قالب مقاله‌ای در مجله نیچر منتشر شد، از شرکت گوگل و هوش مصنوعی خدمات آن استفاده می‌کند و با تلفیق ابزارهای تصویربرداری، به تفسیر اسکن‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (fMRI) دست می‌یابد که دستگاهی شبیه اسکن‌های معمولی است.

در تحقیقات اولیه تیم دانشگاه تگزاس در دستگاه fMRI پادکست‌های خاصی برای افراد پخش می‌شود که تیم از یک هوش مصنوعی برای تحلیل امواج استفاده می‌کنند. با ترکیب دو مجموعه داده، هوش مصنوعی کلمات و عبارات مرتبط با اسکن مغز افراد را برای ایجاد پیوندهای معنایی یاد گرفت و مطابقت داد.

البته هنوز این روش در مراحل اولیه است ولی محققان امیدوارند که نسخه‌های آتی بتواند ابزار ارتباطی جدید و قدرتمندی را برای افرادی که توانایی صحبت کردن را از دست داده‌اند، مانند قربانیان سکته مغزی فراهم کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید