ویدئوی جدید از جوانی حیرت انگیز بازیگر نقش یانگوم در ۵۲ سالگی

ویدئوی جدید از جوانی حیرت انگیز بازیگر نقش یانگوم در ۵۲ سالگی

بازی در نقش اصلی سریال جواهری در قصر به لی یونگ ئه شهرتی جهانی بخشید، مجموعه تلویزیونی ای که در دهه ی ۸۰ در ایران نیز پخش شد و به محبوبیت زیادی دست یافت.

کد خبر : ۱۳۲۵۶۶
بازدید : ۷۱۵

ویدئوی جدیدی از حضور لی یونگ ئه بازیگر نقش یانگوم در سریال جواهری در قصر در جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. چهره ی جوان این بازیگر کره ای که حالا ۵۲ سال دارد، تعجب کاربران را برانگیخته است.

روزیاتو نوشت: بازی در نقش اصلی سریال جواهری در قصر به لی یونگ ئه شهرتی جهانی بخشید، مجموعه تلویزیونی ای که در دهه ی ۸۰ در ایران نیز پخش شد و به محبوبیت زیادی دست یافت.

در سال ۹۶، پس از زلزله کرمانشاه این بازیگر کره ای ضمن همدردی با مردم آسیب‌ دیده ی ایران، مبلغ ۵۶ هزار دلار به‌ زلزله‌ زدگان کرمانشاه کمک کرد. وزیر بهداشت وقت ایران، قاضی زاده هاشمی در دیداری با لی یونگ ئه از این کمک او تقدیر کرد.

او در ۵۲ سالگی کماکان به کار بازیگری مشغول است. آخرین کار او سریال کره ای معروفی به نام Taxi Driver است که تاکنون ۲ فصل از آن پخش شده و سریال جدید او Maestra هم قرار است سال ۲۰۲۴ پخش شود.

درباره سریال جواهری در قصر

سریال جواهری در قصر با نام اصلی یانگوم بزرگ (Dae Jang Geum) مجموعه ای تلویزیونی محصول کشور کره جنوبی بود که در سال ۲۰۰۳ در ۵۴ قسمت منتشر شد.

61

این سریال بعداً به ۹۱ کشور دنیا صادر شد که درآمدی چند صد میلیون دلاری نصیب سازندگانش کرد. این مجموعه تلویزیونی در بسیاری از کشورهای آسیایی و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به نمایش درآمد.

جواهری در قصر قصه ی دختری به نام یانگوم است که به نخستین زن پزشک درباری زمان خود تبدیل می شود. او در کودکی برای آشپزی وارد قصر پادشاه می شود و تمام دوران نوجوانی و جوانی اش را در قصر آشپزی می کند تا اینکه به مقام بانو اولی آشپزخانه ی دربار می رسد.

یانگوم پس از مدتی به دلیل اطلاعات پزشکی که به دست می آورد، از طرف پادشاه صاحب سومین مقام برتر درباری یعنی پزشک خاندان سلطنتی می شود. پس از دریافت این مقام نام یانگوم با اضافه شدن لقب دایی به یانگوم بزرگ تغییر می یابد.

62

پژوهشگران هنوز بر سر این مسئله که یانگوم یک شخصیت حقیقی است یا تجسمی افسانه‌ای از زنان بزرگی که در رشد مقام اجتماعی زنان نقشی ایفا کرده‌اند و نامشان برای همیشه به فراموشی سپرده شده، به توافق نرسیده‌اند. اگرچه منابع موثقی وجود دارد که ثابت می کند یانگوم یک شخصیت حقیقی بوده است.

سریال جواهری در قصر در ایران در سال ۸۵ روی آنتن شبکه دو سیما رفت و با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شد، تا حدی که آن را پرمخاطب ترین سریال کره ای پخش شده از تلویزیون ایران می دانند. این سریال بارها از شبکه های مختلف تلویزیون ایران بازپخش شده است.

بیوگرافی لی یونگ ئه

لی یونگ ئه متولد سال ۱۹۷۱ در شهر سئول ِ کره جنوبی و دارای لیسانس زبان آلمانی از دانشگاه هانیانگ و فوق لیسانس و دکترای بازیگری از دانشگاه چونگ آنگ است.

فعالیت خود را از سال ۱۹۹۱ به عنوان مدل در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد و پس از بازی در چند فیلم کوتاه، در سال ۱۹۹۳ اولین سریال خود به نام How’s Your Husband را بازی کرد و پس از آن در سال ۱۹۹۶ با فیلم Insyalla وارد سینما شد.

63

او پس از سال ها تجربه ی بازیگری، در سال ۲۰۰۳ زمانی که ۳۲ سال داشت با بازی در نقش اصلی سریال جواهری در قصر به شهرت جهانی دست یافت.

به گفته ی خودش از ابتدا قصد بازیگر شدن نداشت و به طور تصادفی وارد این حرفه شد. او در مصاحبه ای دراینباره گفته: «هیچ وقت فکر نمی کردم یک روز هنرپیشه بشوم. در دانشگاه زبان آلمانی خواندم و تصمیم داشتم به عنوان مدل در تبلیغات زبان آلمانی کار کنم. ولی به طور ناگهانی یک کار نیمه وقت در مدلینگ پیدا کردم و سپس پس از آن به صورت اتفاقی فعالیتم را به عنوان بازیگر در چند فیلم کوتاه شروع کردم.»

64

او از سال ۲۰۰۷ سفیر حسن نیت یونیسف است و کمک های زیادی به مدارس و بیمارستان های نیازمند از کره تا هند، اتیوپی و تایوان داشته است.

این بازیگر کره ای همچنین از سال ۲۰۱۲ یک برند تجاری از محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست را برای کودکان راه اندازی کرد که درآمد آن را تماماً صرف امور انسان دوستانه می کند.

لی یونگ ئه در سال ۲۰۰۹ زمانی که ۳۸ سال داشت با یک تاجر کره ای ۵۵ ساله به نام Jeong Ho-young ازدواج کرد و این زوج در سال ۲۰۱۱ صاحب یک دختر و پسر دوقلو شدند.

65

 

حجم ویدیو: ۱.۳۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۹ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید