۱۲ زوج سینمایی که برای بازی با همدیگر ساخته شده اند

۱۲ زوج سینمایی که برای بازی با همدیگر ساخته شده اند

برد پیت و آنجلینا جولی اولین بار در سال ۲۰۰۵ در فیلم «آقا و خانم اسمیت» (Mr. & Mrs. Smith) با یکدیگر همبازی شدند. آن ها به یکدیگر دل باختند و طولی نکشید که باهم تشکیل خانواده دادند که ثمره ی آن ۶ فرزند بوده است. ۱۰ سال بعد، آن ها باز دیگر باهم در فیلم «کنار دریا» (By the Sea) ظاهر شدند که کارگردان و نویسنده ی آن هم جولی بود.

کد خبر : ۱۳۶۴۹۹
بازدید : ۹۱۹۶۴

 

چارلی چاپلین و ادنا پرواینس بیشتر از ۳۰ فیلم با یکدیگر بازی کردند. برخی بازیگران از چنان شیمی ای با یکدیگر برخوردارند که کارگردان ها دوست دارند بیشتر از یک بار آن ها را در کنار هم قرار دهند.

مخاطبان سینما هم قطعاً با آن ها موافق اند، چرا که برخی زوج های سینمایی گویی برای بازی باهم ساخته شده اند.

اِما استون و رایان گاسلینگ

65

اِما استون و رایان گاسلینگ اولین بار در سال ۲۰۱۱ در فیلم «دیوانه وار، احمقانه، عشق» (Crazy, Stupid, Love) با یکدیگر همبازی شدند و از همان ابتدای قلب مخاطبان سینما را تسخیر کردند. خوشبختانه آن ها به خوبی با یکدیگر جفت و جور شدند؛ استون در مصاحبه ای گفت که کار با گاسلینگ را به قدری دوست داشت که دلش می خواد هر چقدر که ممکن است با یکدیگر فیلم بازی کنند.

 

از قرار معلوم، آرزوی او برآورده شد. آن ها ۲ بار دیگر نیز در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، به ترتیب در فیلم های «جوخه گنگستر» (Gangster Squad) و «لالا لند» (La La Land) نیز در نقش زوج ظاهر شدند.

کیت وینسلت و لئوناردو دیکاپریو

66

کیت وینسلت و لئوناردو دیکاپریو اولین بار در سال ۱۹۹۷ در زمان بازی در فیلم «تایتانیک» (Titanic) باهم آشنا شدند. دوستی مستحکمی میان شان شکل گرفت و از آن زمان رابطه ی صمیمانه ای با یکدیگر دارند. دیکاپریو حتی در مراسم آخرین ازدواج وینسلت ساقدوش او بود. ۱۱ سال بعد از انتشار فیلم «تایتانیک»، آن ها در فیلم «جاده انقلابی» (Revolutionary Road) نقش یک زوج متأهل را بازی کردند.

آنجلینا جولی و برد پیت

67

برد پیت و آنجلینا جولی اولین بار در سال ۲۰۰۵ در فیلم «آقا و خانم اسمیت» (Mr. & Mrs. Smith) با یکدیگر همبازی شدند. آن ها به یکدیگر دل باختند و طولی نکشید که باهم تشکیل خانواده دادند که ثمره ی آن ۶ فرزند بوده است. ۱۰ سال بعد، آن ها باز دیگر باهم در فیلم «کنار دریا» (By the Sea) ظاهر شدند که کارگردان و نویسنده ی آن هم جولی بود.

سرشه رونان و تیموتی شالامی

68

یکی دیگر از زوج های سینمایی محبوب در سال ۲۰۱۷ با فیلم «لیدی برد» (Lady Bird) متولد شد. تیموتی شالامی و سرشه رونان که در زندگی واقعی دوستان صمیمی هستند، در برابر دوربین به خوبی با یکدیگر جفت و جور شدند. شالامی در مصاحبه ای گفته با وجود رونان گاهی حتی فراموش می کند که مشغول بازی است. در سال ۲۰۱۹ آن ها در فیلم «زنان کوچک» (Little Women) در نقش دو دوست صمیمی ظاهر شدند. شالامی و رونان بار دیگر در سال ۲۰۲۱ در فیلم «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) با یکدیگر همبازی شدند.

بروس ویلیس و ساموئل ال. جکسون

69

قدمت همکاری بروس ویلیس و ساموئل ال. جکسون به سال ۱۹۹۳ بازمی گردد، زمانی که آن ها برای اولین بار با یکدیگر همبازی شدند. ویلیس و جکسون تا کنون ۵ فیلم با یکدیگر کار کرده اند که مشهورترین آن ها «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction) است.

تام هنکس و مگ رایان

70

تام هنکس و مگ رایان بارها با یکدیگر در فیلم ها در نقش زوج ظاهر شده اند. اولین فیلم آن ها «جو در برابر آتشفشان» به موفقیت چندانی دست نیافت. با این حال، دو فیلم مشترک بعدی آن ها «بی خواب در سیاتل» (Sleepless in Seattle) و «ایمیل داری» (You’ve Got Mail) با استقبال زیادی رو به رو شد. آن ها در سال ۲۰۱۵ بار دیگر در فیلم «ایتاکا» (Ithaca) با یکدیگر همبازی شدند، فیلمی که رایان کارگردانی آن را نیز برعهده داشت.

رابرت دنیرو و جو پشی

71

این زوج سینمایی فراموش نشدنی اولین بار در سال ۱۹۸۰ در فیلم «گاو خشمگین» (Raging Bull) با یکدیگر همبازی شدند. در یکی از سکانس های این فیلم رابرت دنیرو تصادفاً دنده ی جو پشی را شکست. اما از قرار معلوم این موضوع باعث دلخوری پشی نشد، چرا که بعد از آن هم ۴ فیلم دیگر با یکدیگر کار کردند. آخرین همکاری آن ها فیلم «مرد ایرلندی» (The Irishmen) بود که نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد.

درو بریمور و آدام سندلر

72

اولین فیلم مشترک آدام سندلر و درو بریمور «خواننده عروسی» (The Wedding Singer) در سال ۱۹۹۸ بود و آن ها به خوبی با یکدیگر جفت و جور شدند. بریمور و سندلر به طور قطع از شیمی ویژه ای در برابر دوربین برخوردارند، بنابراین تعجبی ندارد که دو بار دیگر در فیلم های «پنجاه قرار اول» (Fifty First Dates) و «مخلوط» (Blended) با یکدیگر همبازی شدند.

جولیا رابرتز و ریچارد گی‌یر

73

متأسفانه جولیا رابرتز و ریچارد گی‌یر تنها ۲ فیلم با یکدیگر بازی کردند. اما همان دو فیلم، «زن زیبا» (Pretty Woman) و «عروس فراری» (Runaway Bride) که در آن ها نقش عاشق و معشوق داشتند، برای تسخیر قلب های مخاطبان سینما کافی بود و آن ها را به این نتیجه رساند که این دو بازیگر برای بازی باهم ساخته شده اند.

جانی دپ و هلنا بونهام کارتر

احتمالاً در کل هالیوود هیچ دو بازیگری را نمی توان پیدا کرد که به اندازه ی جانی دپ و هلنا بونهام کارتر با یکدیگر جفت و جور باشند آن ها نسخه های زنانه و مردانی برخی از شخصیت های ترسناک تیم برتون به نظر می رسند. بونهام کارتر و دپ تاکنون ۶ همکاری با یکدیگر داشته اند که کارگردان ۵ تای آن ها برتون بوده است.

منبع: روزیاتو

۸۵
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید