(تصاویر) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی ساره جوانمردی

(تصاویر) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی ساره جوانمردی

ساره جوانمردی زاده ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز است. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز بوده که به عنوان کارمند قراردادی در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس فعالیت کرده است.

کد خبر : ۲۰۵۳۳۲
بازدید : ۳۷۸۳

ساره جوانمردی، نماینده ایران در فینال تیراندازی مسابقات ماده ۱۰ متر زنان در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، با ثبت عملکردی تحسین‌برانگیز به مدال طلا رسید. جوانمردی در کارنامه خود مدال طلای توکیو ۲۰۲۰، طلای ریو ۲۰۱۶ و برنز ۲۰۱۲ را دارد. در ادامه نگاهی به بیوگرافی ساره جوانمردی و همسرش خواهیم داشت.

38

 

  • نام: ساره جوانمردی
  • تاریخ تولد: ۱۷ آذر ۱۳۶۳
  • محل تولد: شیراز
  • تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی
  • همسر: دکتر علی پارسایی
  • حرفه: ورزشکار تیراندازی

39

بیوگرافی ساره جوانمردی

ساره جوانمردی زاده ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز است. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز بوده که به عنوان کارمند قراردادی در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس فعالیت کرده است.

ساره جوانمردی با شرکت در مسابقات پارالمپیک در سال ۲۰۲۰ میلادی با شکست رکورد جهانی موفق به کسب مدال طلا شد. این چهره به عنوان عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران شناخته شده است. 

ساره جوانمرد چهار خواهر دارد و به صورت مادرزادی با پایی کوتاه به دنیا آمده است. 

وی در تیر ماه ۱۳۹۳ در جریان مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان معلولان در آلمان در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P2 قهرمان شد. سپس در قسمت انفرادی قهرمانان ورزشکاران تیراندازی از ایران، با کسب بالغ بر ۱۹۵,۶ امتیاز، به عنوان قهرمان جهان منتخب گشت. 

40

آغاز فعالیت ساره جوانمردی

ساره جوانمردی در جریان گفت و گو با مددکار بهزیستی از وجود ورزش های مخصوص جانبازان و معلولان مطلع شد. 

ساره جوانمردی در سال ۱۳۸۱ فعالیت ورزشی را با شرکت در کلاس های شطرنج آغاز کرد. سپس وارد عرصه آمادگی جسمانی، تنیس و والیبال نشسته شد. 

نخستین مدال بین المللی ساره جوانمردی مربوط به سال ۱۳۸۷ است. وی در این سال، به مسابقات برون‌مرزی تیراندازی در اسپانیا دعوت و موفق به کسب مدال نقره شد. 

حدود یک سال پس از شرکت در مسابقات تیر اندازی در شاخه «تپانچه ۱۰ متر» به عضویت ثابت در تیم ملی درآمد. سپس در سال ۲۰۱۲ میلادی در جریان مسابقات پارالمپیک لندن، پایتخت انگلستان، با کسب مقام سوم موفق به دریافت مدال برنز شد. 

این چهره در سال ۲۰۱۶ میلادی، در جریان شرکت در مسابقات پارالمپیک ریو در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر با کسب امتیاز ۱۹۳,۴ رکورد جهانی را جا به جا کرد و به مدال طلای المپیک دست یافت. 

41

همسر ساره جوانمردی کیست؟

ساره جوانمردی در سال ۱۳۹۶ با دکتر علی پارسایی ازدواج کرده است. خانم جوانمردی می گوید که همسرش نه‌تنها مانعی برای پیشرفت کارش نبوده، بلکه به عنوان یک مربی همیشه همراه او بوده و در ارتقای رکورد او نقش بسیار پررنگی داشته است.

42

43

انداختن مدال طلا به گردن نوزادش

ساره جوانمردی در مراسم اهدای مدال بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ که مدال نقره کسب کرده بود، به همراه فرزند ۳ ماهه‌اش روی سکو رفت و مدال به دست آورده را بر گردن نوزادش آویخت. این کار او مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

44

فعالیت‌های خیرخواهانه ساره جوانمردی

ساره جوانمردی به فعالیت‌های خیرخواهانه به شدت علاقه‌مند است. وی در جریان وقوع زلزله در کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه و سر پل ذهاب مدال طلای پارالمپیک ریو را با کمترین قیمت به مزایده گذاشت. 

وی در طی مصاحبه ای در خصوص اهدا طلای المپیک به مردم کرمانشاه عنوان کرد:

من با مشاهده صحنه کمک ورزشکاران خیر به مردم زلزله‌زده کرمانشاه، تحت تاثیر عواقب مثبت خیری قرار گرفتم و تصمیم گرفتم ارزشمندترین مدالم را به عنوان مدال طلای بازی های المپیک ریو، برای کمک به مردم آسیب‌دیده زلزله کرمانشاه به فروش بگذارم.

منبع: روزیاتو

۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید