(تصاویر) بیوگرافی و زندگی خصوصی فرشته حسینی

(تصاویر) بیوگرافی و زندگی خصوصی فرشته حسینی

فرشته حسینی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر افغانستانی تبار است که در ایران مشغول به فعالیت هنری است.

کد خبر : ۲۰۵۱۷۸
بازدید : ۵۳۱۴

فرشته حسینی متولد ششم اردیبهشت ماه ۱۳۷۶ در شهر تهران است.

نام : فرشته حسینی

زمینه فعالیت: سینما، تئاتر

تولد: ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ تهران، ایران

ملیت: افغانستانی، ایرانی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: ۱۳۸۸ - اکنون

همسر : نوید محمدزاده

25

زندگی و فعالیت‌های هنری

پدر و مادر فرشته حسینی حدود ۳۰ سال پیش و به علت جنگ در افغانستان به ایران و شهر تهران مهاجرت کردند. فرشته در خانواده‌ای پر جمعیت، در شهر تهران به دنیا آمد و پنج خواهر و یک برادر دیگر نیز دارد. فرشته حسینی علی رغم مشکلات اقتصادی خانواده و حتی کار در زمان کودکی، از همان ابتدا به بازیگری علاقمند شد و به این سمت و سو کشیده شد.

او فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ و وقتی ۹ ساله بود، با شرکت در دوره‌های آزاد آموزش بازیگری زیر نظر اساتیدی، چون اصغر محبی، محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور شروع کرد. نخستین فعالیت او نیز در عرصه تئاتر بود که در چهارم دبستان با کارگردانی یک نمایش توانست در سطح استان تهران مقام دوم را کسب کند.

حسینی که تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد، سرانجام در سال ۹۴ و با بازی در فیلم مستندی به نام «من یک دختر شادم» ساخته سامره رضایی، به جلوی دوربین رفت. یک سال پس از این تجربه، در سال ۱۳۹۵ به دعوت نوید محمدی به پروژه فیلم «رفتن» پیوست که نماینده کشور افغانستان در جشنواره اسکار سال ۲۰۱۶ بود. فرشته حسینی بخاطر بازی در این فیلم حتی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی فیلم مراکش شد و بدین ترتیب بود که وارد دنیای ستارگان سینما شد.

24

وضعیت تاهل فرشته حسینی

از سال 99 شایعاتی مبنی بر رابطه فرشته حسینی و نوید محمدزاده به گوش می رسید و در فروردین 1400 فرشته حسینی با جمله ای عاشقانه ، تولد نوید محمدزاده  را تبریک گفت و نوید هم در پاسخ او را جانِ خود نامید! سپس در تیر ۱۴۰۰ ازدواج خود را تأیید کردند و فرشته حسینی عکسی از سفره عقدشان و نوید محمدزاده هم عکسی از دستانشان منتشر کرد.

26

دفاع فرشته حسینی از کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی

فرشته حسینی در برابر سوال شیطنت آمیز مجری تلویزیون طلوع که از او درباره تجربه‌اش از تحقیر شدن در ایران پرسید، گفت: "شاید باورتان نشود در زمانی که در فیلم سینمایی کار می‌کردم هموطنان افغانستانی مرا به دلیل اینکه یک دختر هستم تحقیر می‌کردند، اما از زمانی که در ایران فعالیت هنری دارم یک روز هم تحقیر نشدم. کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی مرا تشویق می‌کردند."

27

گلایه‌های حسینی از نگاه‌های نژادپرستانه 

اگرچه فرشته حسینی در برنامه زنده تلویزیونی ، در دفاع از هنرمندان و سینماگران ایرانی برآمد، اما همواره از نگاه‌های تبعیض آمیزی که در جامعه نسبت به پناهجویان افغان وجود دارد، گلایه داشته است.

چندی پیش این بازیگر، دل‌نوشته‌ای را در فضای مجازی منتشر ساخت که متن آن به این شرح بود:
"متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟"

در بخش دیگری از این دل‌نوشته آمده بود: "این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود."

منبع: انتخاب

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید