(ویدئو) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی علیرضا حیدری؛ از کشتی تا فیتنس

(ویدئو) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی علیرضا حیدری؛ از کشتی تا فیتنس

علیرضا حیدری متولد ۱۴ اسفند ۱۳۵۴ در ملایر، کشتی گیر بازنشسته است که در دسته‌های میان‌وزن و سنگین‌وزن کشتی آزاد فعالیت می‌کرد.

کد خبر : ۲۰۵۳۵۸
بازدید : ۹۲۲۹

نام علیرضا حیدری، قهرمان سابق کشتی آزاد ایران، این روزها بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. از ویدیویی که به تازگی از حضور او در رقابت‌های فیتنس منتشر شد و آمادگی بدنی فوق‌‌العاده علیرضا حیدری در ۴۸ سالگی را نشان می‌داد تا ماجرایی که به عنوان بیرون کردن علیرضا حیدری از برنامه زنده تلویزیون در رسانه‌ها منتشر شد.

ماجرای جالب ازدواج علیرضا حیدری

25_11zon (2)

قهرمان باسابقه کشتی دارنده مدال المپیک در روزهای اخیر در بخشی از مصاحبه جدید خود با علی ضیاء در پادکست «باضیا» ماجرای جالب ازدواجش در ۴۰ سالگی را روایت کرد که مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

روایت هولناک حیدری از تصمیمش به خودکشی

حیدری همچنین در بخشی از صحبت‌هایش ماجرای هولناک تصمیمش به خودکشی را روایت کرد.

بیوگرافی علیرضا حیدری

علیرضا حیدری متولد ۱۴ اسفند ۱۳۵۴ در ملایر، کشتی گیر بازنشسته است که در دسته‌های میان‌وزن و سنگین‌وزن کشتی آزاد فعالیت می‌کرد.

به خاطر علاقه اش به کشتی تا دیپلم بیشتر درس نخواند و با نبود پدر و مشکلات مالی جنگید. حالا قهرمان جهان و معدن دار نمونه کشور است و تجربه مدیریت هم دارد.

26_11zon (3)

حیدری بعداً ادامه تحصیل داد و فوق لیسانس حقوق خود را از دانشگاه علامه طباطبایی گرفت.

او مدتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی بود.

از فوت پدر تا شروع کشتی

27_11zon (3)

در ۶ سالگی پدرش را از دست داد و در ۱۱ سالگی به همراه برادر بزرگترش وحید زیر نظر محمد کرمانی در کرج کشتی را شروع کرد. او با وجود مخالفت مادرش کشتی را بیشتر از درس پیگیر شد.

حیدری درباره مشکلاتش در زمان شروع کشتی می‌گوید: «آن زمان کتانی پاره دوستانم را می گرفتم و می دوختم تا به تمرینات کشی برم، هیچ وقت کتانی نو نداشتم و همیشه قرضی بود.»

مقام دومی نوجوانان ایران

28_11zon (3)

 

در ۱۴ سالگی عضو تیم مهرشهر کرج شد و در وزن ۶۵ کیلوگرم در رده نوجوانان در کشور دوم شد اما با ممانعت فرح بخش امکان حضور در انتخابی تیم ملی نوجوانان را از دست داد.

شرط‌بندی سر آبمیوه

29_11zon (3)

 

علیرضا حیدری در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «به خاطر شرایط بدنی خوبی که داشتم در نوجوانی سر آبمیوه شرط بندی می کردم و کشتی گیران را فیتیله پیح می کردم. بعد لیوان های آب‌میوه را بین بچه ها پخش می کردم.»

از سربازی تا تیم جوانان

30_11zon (2)

 

در نهایت ۱۷ – ۱۸ سالگی عضو تیم ملی جوانان شد و در مسابقات جهانی توانست عنوان سومی را به دست آورد، سپس به مدت ۴ سال در تیم فتح دوران سربازی اش را گذراند.

دو سال اول خدمت حیدری ثبت نشده بود و برای همین مجبور شد ۲ سال دیگر برای این تیم کشتی بگیرد. او در مسابقه ارتش های جهان نفر دوم شد.

تیم ملی و المپیک

31_11zon (2)

در سال ۷۵ به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و سال ۷۶ در مسابقات قهرمانی جهان در تهران مدال طلا را به دست آورد. او در همین سال مدال طلای بازی های آسیایی را نیز گرفت.

حیدری برنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن، قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در ۱۹۹۸ و نایب‌قهرمان سه دوره جهان در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ است.

او در سطح قاره آسیا نیز دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، و چهار عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا است.

خداحافظی از کشتی قهرمانی در ۳۳ سالگی

32_11zon (2)

در نهایت حیدری زمانی که ۳۳ سال بود با یک طلا، ۳ نقره و یک برنز جهانی، ۳ طلای بازی های آسیایی، ۴ طلا و یک برنز قهرمانی آسیا و یک برنز المپیک در سال ۱۳۸۷ از کشتی حرفه ای خداحافظی کرد.

معدن‌داری

33_11zon (1)

آقای کشتی گیر بعد از دوران خداحافظی خود وارد کار معدن شد و دو سال به عنوان معدن‌دار نمونه انتخاب شد.

او یک بار درباره حرفه معدن‌داری خود گفته بود: «نه تنها از من حمایت نمی کنند بلکه در کارمان سنگ اندازی هم کردند.»

همسر علیرضا حیدری

34_11zon (2)

علیرضا حیدری در سال ۱۳۹۴ وقتی ۴۰ ساله بود ازدواج کرد. از نام و شغل همسر آقای حیدری اطلاعاتی در دست نیست. اما ماجرای آشنایی با همسرش را به تازگی روایت کرد که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم.

بازیگری علیرضا حیدری

35_11zon (2)

حیدری در سال ۱۳۹۲ در فیلم «من یک ایرانی ام» به کارگردانی محمدرضا آهنج بازی کرد. او نقش اول فیلم را برعهده داشت و مجبور بود ۱۸ کیلوگرم وزن کم کند، چون قرار بود در فیلم کشتی بگیرد.

مجری گری

36_11zon (2)

حیدری در سال ۹۵ در برنامه ای با نام «ایران به سوی المپیک»، که روزهای جمعه پخش می‌شد در قامت مجری ظاهر شد. این برنامه که از شبکه ورزش پخش می‌شد مهمان‌محور بود.

حضور در رقابت‌های فیتنس

37_11zon (1)

علیرضا حیدری که پای ثابت باشگاه‌های بدنسازی است، برای شرکت در مسابقات فیتنس که این روزها مورد توجه و استقبال جوان‌ترها قرار گرفته، ترغیب شد. او در ماه‌های اخیر تمریناتش را با هدف شرکت در مسابقات پیگیری کرد و رژیم غذایی کاملا جدی ای را آغاز کرد تا در نهایت ۱۹ مرداد امسال روی استیج مسابقات فیتنس قهرمانی کشور در مجتمع رزمال تهران حاضر شد.

38_11zon

39_11zon

40_11zon

منبع: روزیاتو

۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید