صحبت های تازه کمال تبریزی درباره شیوه پخش سریال سرزمین مادری و مارمولک

صحبت های تازه کمال تبریزی درباره شیوه پخش سریال سرزمین مادری و مارمولک

کمال تبریزی درباره برآورده نشدن انتظارش در پخش «سرزمین مادری» صحبت به میان آورده و گفته فقط فصل اول این سریال در پخش همانی شده که مدنظر خودش و عوامل بوده و فصل دوم و سوم قربانی تعجیل برای رسیدن به آنتن شد. تبریزی از دولت جدید خواسته به عنوان اولین قدم برای تغییر فضای سینمای ایران، تمام فیلم‌های توقیفی را نمایش دهند.

کد خبر : ۲۰۵۴۰۴
بازدید : ۶۶۲

کمال تبریزی، کارگردان «سرزمین مادری» در گفت‌وگو با فریدون جیرانی در برنامه «سی‌وپنج میلیمتری» از کاستی‌های فصل‌های دوم و سوم سریال «سرزمین مادری» گفته است.

تبریزی توضیح داده: «بعد از این وقفه طولانی بالاخره «سرزمین مادری» پخش شد اما آنطوری که دلمان می‌خواست نتوانستیم آنچه مدنظرمان بود پیاده کنیم. زحمت‌هایمان فقط برای فصل اول نتیجه داد. همه چیزش کامل بود و آن چیزی بود که مدنظر من و عوامل بود. درواقع فصل اول را به آن شکلی که دلمان می‌خواست تمام کردیم.»

6

کمال تبریزی از نحوه پخش فصل دوم و سوم «سرزمین مادری» گلایه مند است.

درباره فصل دوم و سوم این سریال گفته: «در فصل دوم و سوم کاستی‌های نسبتا زیادی داشتیم. فشار تلویزیون خیلی زیاد بود. مدیران این پیش‌بینی را نکرده بودند که باید برای پخش هر فصل زمینه‌چینی و هزینه کنند. مدام فشار می‌آوردند که باید سریع سریال را به آنتن برسایم. فصل دوم با فشار زیادی پخش شد و ما را مجبور کردند خیلی از کارهایی که برای اصلاح رنگ و صدا قرار بود انجام شود سریع‌تر پیش برود.»

در بخش دیگری از صحبت‌ها، تبریزی از ضعف مدیران در مذاکره و تفاهم صحبت به میان آورده و گفته وزیر ارشاد یا رئیس سازمان سینمایی تنها در شرایطی می‌تواند با فیلمسازها ارتباط بگیرد که با آنها رفاقت کند چون دوران ریاست کردن تمام شده است.

7

کمال تبریزی در حال راهنمایی پرویزپرستویی سرصحنه فیلم «مارمولک»

او از حساسیت‌های اشتباه بر سر نمایش فیلم‌ها گلایه کرده و گفته: «همان موقع که «مارمولک» را انقدر امنیتی کردند و از پرده پایین آوردند، اگر آن را نمایش می‌دادند چه اتفاقی می‌افتاد؟ یا همین «سرزمین مادری» را اگر همان موقع مدیریت می‌کردند و پخش می‌شد واقعا فرقی داشت؟ آنهمه جاروجنجال چه فایده‌ای داشت؟ برای چی بخش‌هایی را حذف می‌کنید که اصلا دیدن یا ندیدنش هیچ تاثیری ندارد؟ حالا می‌خواهم بخش‌های اصلاحیه را بگذارم تو اینستاگرام تا همه متوجه شوند موارد اصلاحی اصلا اهمیتی نداشته.»

8

تبریزی خواستار رفع توقیف فیلم‌های چون «صد سال به این سال‌ها» شده است.

او درباره قدم‌های اول برای تغییر در دولت مسعود پزشکیان در زمینه سینما گفته: «اولین کاری که رئیس سازمان سینمایی باید انجام دهد این است که بیاید همه فیلم‌های توقیفی را نمایش دهد. الان هم من، هم حاتمی‌کیا، هم درویش و هم فیلم توقیفی داریم. «صدسال به این سال‌ها» هم هنوز توقیف است. واقعا بیایند بیایند نمایش دهند ببینند چه اتفاقی می‌افتد؟ باور کنید اصلا اتفاقی نمی‌افتد. الان دیگر این فیلم‌ها از زمان عقب افتاده‌اند و نشان هم دهید هیچ چیز نمی‌شود. جز اینکه اولین تغییر کلید می‌خورد.»

9

کمال تبریزی در برنامه «35 میلی‌متری»

تبریزی درباره فیلمنامه‌ای که قصد تولیدش را داشته و نتوانسته هم توضیح داده: «یک فیلمنامه داشتیم درباره یک سری مامور اطلاعاتی که خیلی خنده‌دار بود. فیلمنامه را توحیدی نوشته بود و اسمش «عبدال‌آباد تا استکهلم» بود. یک «مارمولک» در حوزه اطلاعات بود اما نشد به نتیجه برسانیم. زمان «لیلی با من است» هم اولش جلوی من را گرفتند تا آن را نسازم. آن زمان اگر مدیرعامل فارابی پای کار نمی‌ایستاد کسی نمیگذاشت چنین فیلمی ساخته شود. ساختیم همه دیدند و در جشنواره هم استقبال زیادی شد.»

کمال تبریزی به تازگی ساخت سریال خانگی «بی عاطفه» را آماده پخش کرده و این سریال با بازی رضا کیانیان، مریلا زارعی، حامد بهداد، بهاره کیان افشاری، به‌آفرید غفاریان و بهاره افشاری مراحل فنی خود را پشت سر می‌گذارد و آماده انتشار می‌شود.

منبع: فیلمم نیوز

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید