(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی سردار آزمون

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی سردار آزمون

فوتبال ایران همواره به عنوان قطب آسیا شناخته می‌شود. این موضوع نیز به دلیل حضور بازیکنانی بزرگ همچون سردار آزمون است که در کشور ایتالیا و تیم رُم توپ می‌زند.

کد خبر : ۲۰۷۲۴۲
بازدید : ۳۱۲

سردار آزمون در 11 دی سال 1373 در گنبد کاووس به دنیا آمد.

سردار در یک خانواده سنی از نژاد ترکمن بزرگ شد. پدرش یک والیبالیست بازنشسته و همچنین مربی تیم‌های بزرگ بوده است. مادر نیز خانه‌دار بوده و در بزرگ کردن فرزندان خانواده نقش بسزایی را ایفا کرده است.

47_11zon (1)

سردار همچنین یک خواهر بزرگتر از خود به نام سولماز دارد که ازدواج کرده و حتی بچه نیز دارد.

سردار همچنین درباره اسمش گفته است: قرار بود اسمم را “پژمان” بگذارند اما پدربزرگم مخالفت کرد و اسمم را “سردار” گذاشت که به معنای مشتاق به ارتفاع و رهبر و حاکم است.

شروع زندگی فوتبالی

48_11zon

سردار فوتبال را از سال 1382 وقتی 9 سال سن داشت، از تیم “عقاب” شهر گنبد شروع کرد. سپس سردار در سن 14 سالگی به مدت یک سال در تیم شموشک گرگان توپ زد.

سردار در طول سال‌های 1386 تا 1388 در تیم «اتکای» گلستان بازی کرد تا اینکه در سال 89 و در 15 سالگی به تیم جوانان “سپاهان” پیوست و یک‌سال بعد به تیم بزرگسالان سپاهان اصفهان راه یافت.

تقریبا در همین دوره و در سال 1385 وقتی که سردار 12 ساله بود به تیم ملی زیر دوازده سال دعوت شد.

سردار همچنین در سال 1391 در 18 سالگی با تیم ملی جوانان در جام دوستی روسیه به آقای گل تورنمنت تبدیل شد.

همین آقای گلی در این رقابت‌ها باعث شد تا توجه جدی مربیان روسی به وی جلب شود.

روبین کازان روسیه

سردار آزمون در نهایت وقتی که 17 ساله بود؛ از تیم سپاهان به روبین کازان روسیه ترانسفر شد و لقب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران را به دست آورد.

سردار سال‌ها در لیگ روسیه توپ زد و در تیم‌های مختلفی همچون روستوف و زنیت حضور داشت.

او چندین‌بار عنوان آقای گلی را به دست آورد و از همین رو چه در روسیه و چه در ایران مورد توجه ورزش دوستان به خصوص اهالی فوتبال قرار گرفت.

سردار آزمون درباره حضورش در روسیه گفته است: اوایل حضورم در روسیه، برایم خیلی سخت بود به خصوص که زبان هم نمی‌دانستم و همیشه مترجم همراهم بود.

از طرفی آن جا هوای خیلی سردی دارد و دوری از خانواده هم برایم سخت بود، البته خانواده‌ام هر از چندگاهی به من سر می‌زدند ولی با این حال همه سختی‌ها را برای پیشرفت تحمل می‌کردم.

حضور در بایرلورکوزن و بونسلیگای آلمان

49_11zon

سردارد آزمون در 2 بهمن 1400 و در 27 سالگی‌اش با قراردادی 5 ساله به عضویت باشگاه بایرلورکوزن آلمان درآمد.

گفته شده است سردار آزمون با ارزش 25 میلیون یورو، پنجمین بازیکن ارزشمند این تیم است.

همچنین سردار آزمون چهارمین ایرانی است که تجربه حضور در این تیم را بدست می‌آورد، سابقا داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و علی موسوی در لورکوزن بازی کرده بودند.

حضور در رُم و بازی زیر نظر مورنیو

50_11zon

در شرایطی که صحبتهایی درباره احتمال بازگشت سردار آزمون به فوتبال روسیه مطرح شده بود، او در یک انتقال جذاب، به صورت قرضی از لورکوزن راهی رم شد تا شاگرد ژوزه مورینیو در این تیم شود.

توییتر باشگاه لورکوزن برای مهاجم ایرانی‌اش در تیم جدیدش آرزوی موفقیت کرد هم توییتر باشگاه رم، به صورت رسمی از عقد قرارداد با آزمون خبر داد و به شاگرد جدید آقای خاص بابت حضور در پایتخت ایتالیا، خوشامد گفت.

سردار بعد از معرفی خود در این باشگاه و در نشت خبری گفت: خیلی خوشحالم چون به یکی از بهترین و بزرگترین باشگاه‌های دنیا اومدم. هیچ کلمه‌ای برای توصیف احساساتم وجود ندارد، اما خیلی خوشحالم که اینجا هستم.

 می‌دانم به یکی از بهترین باشگاه‌های اروپایی آمدم. شب قبلش اصلاً نتوانستم بخوابم. بی‌صبرانه منتظر بودم به این تیم بیایم. فکر می‌کنم هیچ احساساتی برای یک بازیکن بهتر از ورود به یک باشگاه بزرگ نیست.

 رُم بازیکنان خیلی خوبی دارد که بهترین‌های دنیا هستند و در هر پست بهترین بازیکنان را دارند. خیلی تهاجمی بازی می‌کردند و من هم دوست دارم تهاجمی بازی کنیم. من هم تیم را دوست دارم و از نحوه بازی رم خوشم می‌آید چراکه خیلی خوب هستند.

 به نظر من مورنیو بهترین مربی جهان است. بی صبرانه منتظر هستم تا با او کار کنم. حتما چیزهای زیادی از او یاد می‌گیرم. ما بازیکنان همیشه همه تلاشمان را برای تیم انجام می‌دهیم.

سردار درنهایت از این تیم جدا شده و راهی لیگ عربستان شد.

تیم ملی ایران

51_11zon

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی، به مقام آقای گلی این رقابت دست یافت.

آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل بود، اما او نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی 2014 بازماند.

 سپس او در جام ملت‌های آسیا 2015 در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد 2 گل به ثمر رسانده و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی تبدیل شود.

در 22 خرداد 1396 تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به‌عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی 2018 روسیه پیوست.

سردار همچنین در جام جهانی 2022 قطر نیر حضور داشت که این رقابت‌ها با حواشی زیادی روبرو شد اما به هر حال ایران از این رقابت‌ها حذف شد و سردار آزمون نیز نتوانست کمک زیادی به این تیم بکند.

سردار آزمون و علاقه به اسب

سردار آزمون علاقه زیادی به اسب دارد و خود او در این‌باره گفته است: سوارکاری یکی از مهمترین علایق من در زندگی است، در حال حاضر سه تا اسب به نام های ژیوانا، سریک و راتیکا دارم که در مسابقات کورس گنبد شرکت می‌کنند.

زندگی شخصی و ازدواج

سردار آزمون در سال 1389 وقتی 25 ساله بود با دختری به نام آناهیتا کریمی نامزد کر. این دو همچنان در کنار هم حضور دارند اما هنوز خبر ازدواج این دو رسما رسانه‌ای نشده است.

علاقه به والیبال

می‌خواستم والیبال را به صورت حرفه‌ای و تا تیم ملی دنبال کنم ولی یکی از مربیان فوتبال من را به تیم جدیدی که در شهر خودمان بود، دعوت کرد و پدر و مادرم هم از بازگشتم به فوتبال حمایت کردند.

پدرم آن زمان گفت که من خیری از والیبال ندیدم و به حقم نرسیدم اما تو فوتبال را ادامه بده، شاید بتوانی به جاهای بزرگ دست پیدا کنی.

البته من خودم هنوز به والیبال علاقه دارم و وقتی در گنبد کاووس هستم، تفریحی والیبال بازی می‌کنم.

از آرسنال پیشنهاد داشتم

از آرسنال پیشنهاد داشتم. اما بحث پیشنهاد آرسنال قبل از جام جهانی و جام ملت‌ها پیش آمد. برای من خیلی خوب است که پیشنهاداتی از این تیم‌ها دارم. من بازار گرمی نمی‌کنم. بازارگرمی را کسی می‌کند که تیم ندارد. آن‌ها مدت ها دنبال من بودند.

البته من می‌خواستم در این تیم‌ها حضور پیدا کنم و برای من افتخار بزرگی است اما تشخیص دادم که برای من زود است.

از نظر قدرت بدنی، لیگ انگلیس قدرت بالایی می‌خواهد. من دوست دارم جایی باشم که بیشتر بازی کنم و با تجربه بیشتر به تیم‌های بزرگ بپیوندم به همین خاطر به تیم روستوف روسیه پیوستم.

مدیون کیروش هستم

52_11zon (1)

کیروش شخصیت بزرگی دارد که برایش بیش از هرچیر موفقیت تیم مهم است.

او به جوانان اعتقاد زیادی دارد و من موفقیتم را مدیون او هستم. کی روش فوق العاده مهربان است و باور کنید تاکنون مربی‌ای مثل او ندیدم.

احساساتی هستم

من آدم احساساتی هستم اما سعی می‌کنم دیگر این خصوصیت را زیاد نشان ندهم.

بعد از بازی خیلی چیزها در ذهنم مرور می‌شود و به خاطر همین بغضم می‌گیرد و نمی‌توانم خودم را کنترل کنم، آن هم مثلا وقتی کی روش و بزرگ‌ترهای تیم را می‌دیدم که ناراحت هستند.

مثلا من به خانواده‌ام و مردم ایران قول داده بودم که در این جام، مقام بیاوریم ولی با دیدن باخت مان، آن هم ناعادلانه گریه‌ام گرفت.

غذای مورد علاقه سردار آزمون

غذای مورد علاقه‌ام چکدرمه است. چکدرمه یک غذای ترکمنی است. برنج با گوشت که غذای خوشمزه‌ای از آب درمی‌آید. مادرم فوق العاده درست می‌کند و غذاهای او را با دنیا عوض نمی‌کنم.

قلبم با سپاهان است

من هنوز هم عاشق سپاهان هستم. درست است که آنها در حقم بدی کردند اما قلبم با سپاهان است و هنوز این تیم را از صمیم قلب دوست دارم.

علاقه به حضور در تیم تراکتور

فوتبال با هوادار جذابیت خیلی بیشتری دارد. اینکه تیم شهرت باشد، هوادار خودت را داشته باشی و چند بازیکن بومی هم در تیم حضور داشته باشند، مهم است و شاید کسانی که کم فوتبال می‌بینند هم توجهشان جلب شود و عاشق این تیم شوند.

من جزو کسانی هستم که عاشق تیم‌هایی بوده‌ام که هواداران دوآتشه دارند و ورزشگاه را پر می‌کنند.

زمانی که فوتبال ایران را دنبال می‌کردم برای لیگی بود که شما (تراکتور) با تونی اولیویرا دوم شدید و سپاهان اول شد.

آن زمان هر بازی ورزشگاه پر می‌شد و من هم می‌گفتم واقعا دمتان گرم! این‌ها باعث شد که من به تراکتور علاقه پیدا کنم.

عمل بینی

سردار آزمون چندسال پیش بینی خود را عمل کرد و بسیاری این عمل را عمل زیبایی عنوان کردند اما خود سردار آزمون گفت: چند سال پیش به خاطر پلیپ بینی مجبور شدم تن به جراحی بدهم، خیلی آزارم می‌داد و نمی‌توانستم راحت نفس بکشم.

عمل بینی من زیبایی نبود و این کار اصلا در ترکمن‌ها رسم نیست، دلیلی ندارد پسر ابرو بردار و دماغش را عمل زیبایی کند.

دوستان نزدیک سردار آزمون

جدا از پدر و مادرم که رفقای من هستند با مهدی طارمی و فرهاد قائمی هم رفاقت دارم، با فرهاد تلفنی در تماس هستم و گاهی هم باهم قرار می‌گذاریم. در تیم ملی هم بیشتر با مهدی طارمی و رامین رضاییان ارتباط دارم.

مهدی طارمی پسر با جنبه‌ای است

53_11zon

مهدی طارمی پسر خیلی خوب و با جنبه ایست، زمانی که می‌دود حال ندارد اما رد می‌شود، سرعتش خیلی زیاد است. آدم منظمی است و خانه اش بسیار تمیز است، طارمی غذا درست کردن را بلد نیست.

کنار خانه‌اش یک فست فود است و وقتی مهمان برایش می‌آید سریع به آن زنگ می زند.

خاطره جالب با دژاگه

بازی با عمان یک هیچ عقب بودیم، یک بازیکن عمان مصدوم شد من و مهدی طارمی کنار هم بودیم که به اشکان گفتم 20 دقیقه مانده اشکان کارکنیم؟ به من گفت باید پاس پاس بازی کنیم تا به گل برسیم، نگاهش کردم و گفتم این را خودمان هم بلدیم.

اشکان بچه خیلی خوبی است، نمی‌شود با بازیکنان بزرگ تیم ملی شوخی کرد و آدم رویش نمی‌شود اما باتجربه‌های تیم ملی با جوانان رابطه خوبی دارند.

رقابت باعث پیشرفتم شده است

تیم ملی و فوتبال ایران مهاجمان خیلی خوبی دارد،می‌شود مهاجم خوب پیدا کرد همه خوب هستند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

حضوردیگر مهاجمان در تیم ملی کار من را سخت نمی‌کند، کار خودم را انجام می‌دهم.می‌توان از بقیه مهاجمان چیزهای خوبی یاد گرفت یا آنها از ما یاد بگیرند تا به خودمان و تیم ملی کمک کنیم.

من از چیزی نمی‌ترسم، چرا که رقابت و رفاقت ما سر جایش است. بعضی اوقات از رقابت می‌شود پیشرفت کرد، نمونه‌ی این مسئله خودم هستم که بسیار پیشرفت کرده‌ام.

موسیقی و علاقه به جاستین بیبر

عاشق موسیقی سنتی ترکمنم و از میان خارجی‌ها به صدای جاستین بیبر علاقه زیادی دارم. در ایران و موسیقی داخلی هم کار محسن چاووشی، رضا صادقی، محسن یگانه و رضا یزدانی را دوست دارم و دنبال می‌کنم.

منبع: روزانه

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید