(تصاویر) بازیگر نقش «جانگ بوگو» سریال امپراتور دریا پس از 20 سال

(تصاویر) بازیگر نقش «جانگ بوگو» سریال امپراتور دریا پس از 20 سال

چوی سو جونگ بازیگر نقش جانگ بوگو سریال امپراتور دریا (کره‌ای: 최수종؛ زادهٔ ۱۸ دسامبر ۱۹۶۲) بازیگر اهل کره جنوبی است. چوی حرفهٔ بازیگری خود را در سال ۱۹۸۷ و به عنوان بازیگر جوان در مجموعه تلویزیونی درخت عشق آغاز کرد. او در سینما، تلویزیون و به عنوان مجری در برنامه‌های مختلف مراسم اهدای جوایز حضور پیدا کرده‌است. او در سراسر جهان به خاطر ایفای نقش اصلی در آثار بسیار موفق به شهرت رسیده‌است. در ادامه این مطلب با بیوگرافی چوی سو جونگ و جدیدترین عکس های او همراه باشید.

کد خبر : ۲۰۸۶۵۱
بازدید : ۵۹۴

چوی سو جونگ در 28 دسامبر 1962 در سئول، کره ی جنوبی متولد شد. او برای بازی در درام‌های تاریخی امپراتور دریا (۲۰۰۴) در نقش جانگ بوگو و دائه جویونگ (۲۰۰۶) در نقش دائه جویونگ و رؤیای فرمانروای بزرگ (۲۰۱۲) در نقش پادشاه موییل مورد تحسین قرار گرفت.

3

قد او 174 سانتیمتر است. چوی سو جونگ در سال 1993 با ها هی را بازیگر زن کره‌ای ازدواج کرده و دو فرزند دارد. زندگی موفق این دو در کره شهرت زیادی یافته‌ است. او در کارهای خیرخواهانه ی زیادی شرکت کرده و در سال 2008 به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد در سئول انتخاب شد.

4

5

6

درباره سریال امپراتور دریا

امپراتور دریا (به کره‌ای: 해신) نام مجموعه تلویزیونی حماسی است که در سال ۲۰۰۴ میلادی از شبکه کی‌بی‌اس۲ کره‌ جنوبی پخش شد. این سریال درباره زندگی ژنرالی شیلایی به نام جانگ بوگو ساخته شده‌ است. این چهارمین درام تاریخی تولید شده با کیفیت HD است و بیشترین تعداد پخش را در میان درام های ویژه KBS دارد.

داستان مجموعه تلویزیونی دربارهٔ برده‌ای به نام گونگ بوک است که به همراه دوستش جانگ نیون سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود. دزدان دریایی پدرش را می‌کشند. بعدها او تحت تعلیم فردی به نام یوم جانگ قرار می‌گیرد و پس از آمادگی نسبی در هنرهای رزمی، در مسابقات انتخابی محافظان بانو جمی شرکت می‌کند. بانو جمی از اشراف‌زادگان و ثروتمندان به حساب می‌آید و یک تاجر سیاست‌مدار است.

سرانجام گونگ بوک به عنوان محافظ بانو جمی به استخدام وی در می‌آید. گونگ بوک عاشق دختری به نام جانگ هوآ می‌شود. از طرفی یوم جانگ (همان دزد دریایی مبارز و دلیری که هنرهای رزمی را در دوره نوجوانی به گونگ بوک آموخت) نیز عاشق بانو جانگ هوآ می‌شود. بانو جانگ هوآ از کودکی که پدرش را از دست داد (پدرش را یوم جانگ در هنگام حملهٔ دزدان دریایی به قتل رساند) تحت سرپرستی بانو جمی بوده‌است.

گونگ بوک که به جمع محافظان بانو جمی پیوسته بود، کم‌کم از اعمال خلاف قانون او باخبر شد و قصد براندازی او از قدرت را نمود. بانو جمی نیز به جرم خیانت او را بیرون می‌کند و به عنوان برده به چین می‌فرستد. شیلا در قرن ۹ میلادی با تلاش های جانگ بوگو و دوستانش یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تجاری در جهان و به اقتصاد چهارم دنیا تبدیل شد.

منبع: چشمک

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید