قامت رعنای آقا رشید؛ در ستایش قدرت‌الله ایزدی و درخشش او در ‌«جوکر»

قامت رعنای آقا رشید؛ در ستایش قدرت‌الله ایزدی و درخشش او در ‌«جوکر»

جایی که آقا رشید تا توانست از ابزار چهره و بدن برای خنداندن بهره برد.

کد خبر : ۲۱۰۳۳۸
بازدید : ۱۱۱۱

دیگر عادت کرده‌ایم که در هر فصل از «جوکر» یک نفر صحنه را مال خود کند و بدرخشد. نمونه اخیر آن ناهید مسلمی است که عملکردش حتی روی کار با کیفیت دیگر خانم‌ها سایه افکند. حالا نوبت به قدرت‌الله ایزدی رسیده است؛ کسی که با عنوان هنری آقا رشید سال‌هاست می‌خنداند و خوشبختانه از نفس نیفتاده.

فصل سوم «جوکر 2» به کارگردانی و اجرای احسان علیخانی از حضور این شرکت‌کننده‌ها بهره می‌برد: قدرت‌الله ایزدی، حمید لولایی، علی صادقی، مجید یاسر، علی اوجی، امین زندگانی، شاهرخ استخری و نیما فلاح. هفته گذشته قسمت اول این رئالیتی‌شو در پلتفرم فیلیمو منتشر شد و چهارشنبه پیش رو نوبت به انتشار قسمت دوم می‌رسد.

مورد اول| قدرتنمایی قدرت

قدرت‌الله ایزدی سال‌ها روی صحنه، تئاتر کمدی اجرا کرد و مخاطبان انبوه، با چهره و نام او از طریق پخش تله‌تئاترها آشنا شدند. او به همراه گروهی از هنرمندان اهل اصفهان، نمایش‌هایی جذاب و خنده‌آور برای پیگیران تلویزیون آماده کردند که هنوز خیلی‌ها با آنها خاطره دارند.

آقا رشید ویژگی‌های یک کمدین را دارد؛ از اکت‌های خاص و واکنش‌های ناگهانی تا شوخی با قد خود. همین موارد در کنار بداهه‌گویی و سرعت حاضر جوابی آن هم با لهجه شیرین اصفهانی ابزارهایش در نقطه شروع «جوکر» هستند. او خیلی زود صحنه را دست گرفت و بی‌آنکه خودش به زحمت خندیدن بیفتد، دیگران را تا مرز خنده پیش برد. رشید نشان داد حریفی خطرناک و قدرتمند است.

 مورد دوم| چهره جوکر تایم

اولین جوکر تایم فصل جدید را علی صادقی اجرا کرد. او سراغ شوخی با فیلم «راکی 4» رفت که تصمیم برای پخش موسیقی زنده آن به شیوه بیت‌باکس (ضرب دهانی یا حنجره‌نوازی) توسط چند جوان، ایده‌ای جالب و جذاب بود. صادقی، قدرت‌الله ایزدی و حمید لولایی را برای شخصیت‌های بوکسور انتخاب کرد و آنها به مبارزه پرداختند. این اتفاق باعث شده مخاطبان «جوکر» سر ذوق بیایند و آن را بهترین بخش برنامه بدانند. جایی که آقا رشید تا توانست از ابزار چهره و بدن برای خنداندن بهره برد و حتی به طریق اسلوموشن (حرکت آهسته) بر جذابیت کار خود افزود. 

مورد سوم| استعداد نهان

می‌دانیم که یک عده اساسا طنزهایی از جنس آقا رشید را نمی‌پسندند. بالاخره بحث سلیقه است و نمی‌توان برای راضی کردن آنها برهان آورد! این اما دلیل نمی‌شود که ایزدی را در ژانر خودش موفق ندانیم. او موفق است و همچنان و بر‌اساس بی‌شمار کامنت‌ها می‌توان دریافت که قدرت خنداندن طیف زیادی را دارد. ایزدی در برنامه‌های زنده و ضبطی نیز فراتر از یک مهمان عمل می‌کند و مرز شوخی و جدی بودن را می‌شکند.

همین ویژگی و بهره درست از عنصر غافلگیری از جمله عوامل موفقیت اوست. هرچند گاه شوخی‌هایش روی آنتن زنده هم دردسرساز شده! درباره ایزدی به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم که بعد از همکاری سروش صحت با او، تولدی دوباره یافت. آقا رشید در سریال تلویزیونی «شمعدونی» یک شخصیت متفاوت بود؛ منتها رفتار و گفتارش خنده می‌آفرید.

سریال خانگی «مگه تموم عمر چند تا بهاره» دیگر ساخته سروش صحت، عرصه وسیع‌تری برای عیان شدن استعداد نهان ایزدی بود. این نشان می‌دهد کمدین معروف ایران صاحب توانی است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، حالاحالاها ظرفیت درخشش دارد.

مورد چهارم| جوکر و جنجال‌هایش

 قسمت اول از فصل سوم «جوکر 2» در حالی منتشر شد که هنوز طعم شیرین درخشش خانم‌ها زیر زبان‌ها است. همین باعث شکل‌گیری یک قیاس شد و کار آقایان را سخت کرد. متاسفانه دوستان محترم فاقد خلاقیت، ملاحت و ذکاوت کافی برای رقم زدن لحظه‌های خوش بودند و امید می‌رود در ادامه یخ آنها باز شود. همین مسئله، عاملی است که به موفقیت و دیده شدن قدرت‌الله ایزدی ضریب داده.

این فصل از «جوکر» هم حاشیه دارد که به زن‌پوشی علی صادقی، مجید یاسر و خود ایزدی برمی‌گردد. برخی می‌گویند در عصر مدرن، رجعت به یک پدیده سنتی امری مذموم و توهین به خانم‌ها است. عده‌ای هم عقیده دارند زن‌پوشی وقتی مجاز است که ابزاری برای فرار از ممیزی باشد. راستی، قدرت‌الله ایزدی هفته پیش هم در برنامه «چارپایه» شبکه سه زن‌پوشی کرد؛ به همراه علی صادقی و یوسف تیموری.

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید