(تصاویر) معرفی هنرمندان کره ای که مسلمان هستند

(تصاویر) معرفی هنرمندان کره ای که مسلمان هستند

زندگی هنرمندان کره ای از زندگی شخصی و عاشقانه اشان گرفته تا مذهبشان همواره مورد توجه بوده است. به خصوص هنرمندان کره ای. در این میان بدلیل پیروان اندک اسلام در این کشور، برای خوانندگان جالب است که بدانند برخی از هنرمندان و خوانندگان کره ای مسلمان هستند و تعداد قابل توجهی مسلمان در کره جنوبی زندگی می کنند.

کد خبر : ۲۱۱۸۹۴
بازدید : ۸۰۸

در کره جنوبی از زمان معرفی عقیده اسلامی، جمعیت مسلمانان به‌طور یکنواخت کمی بعد از جنگ کره در حال افزایش بوده‌است. جامعه مسلمانان (چه کره‌ای و چه خارجی) در اطراف سئول متمرکز شده‌اند یعنی جایی که در ۱۹۷۶ بزرگترین مسجد قرن بیستم با استفاده از سرمایه هیئت اسلامی مالزی و دیگر کشورهای اسلامی ساخته شد.

افزون بر کمتر از ۳۰۰۰۰ مسلمان بومی که در کره وجود دارند، حرکت کند بوده اما رشد آشکار آسیای شرقی و خاور میانه‌ای (مانند ایران و عراق) و همچنین مهاجرت مالزی‌ها به کره جنوبی در رشد جمعیت مسلمانان کره تأثیرگذار بوده‌اند زیرا اکثریت مالزیای‌ها مسلمان هستند. آن‌ها در طول دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ معمولاً به عنوان کارگران مهمان به کره وارد می‌شدند. روی هم رفته در حال حاضر بیشتر از ۳۵۰۰۰ مسلمان در کره جنوبی هستند. گفته می‌شد که حضور جدی ای از اسلام در کره شمالی نیست، جایی که فعالیت دینی خودمختار به‌طور کلی تقریباً وجود ندارد.

بر اساس آمارهای موجود، جمعیت مسلمانان در کره جنوبی حدود 0.2 تا 0.3 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. این تعداد شامل مهاجران مسلمان و نیز تعداد کمی از کره‌ای‌های بومی که به اسلام گرویده‌اند، می‌شود. از نظر علاقه مردم کره جنوبی به دین اسلام، به نظر می‌رسد که شناخت و درک عمومی نسبت به اسلام در این کشور نسبتاً محدود است.

فهرست هنرمندان مسلمان کره ای

اکثر هنرمندان کره ای واقعاً در مورد مذهب یا اعتقادات خود آشکارا صحبت نمی کنند، بنابراین اطلاعات مربوط به هنرمندان کره ای که مسلمان هستند و روزه می گیرند ممکن است به سختی یا محدود باشد. با این حال، برخی از هنرمندان کره ای آشکارا اعتقادات اسلامی خود را ابراز کرده اند. در اینجا تعدادی از هنرمندان کره‌ای که مسلمان هستند آورده شده است:

آیانا جیهی مون (Ayana Jihye Moon)

یک زن زیبای کره ای به نام آیاانا جیهه مون یا معروف به آیاانا مون مسلمان است. ستاره مشهور و تبلیغاتی متولد 7 آذر 1374 در کتابی با عنوان «آیانا: سفر به اسلام» خلاصه ای از سفر خود برای مسلمان شدن ارائه کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سن 16 سالگی تصمیم به گرویدن به اسلام گرفتند.

74

آیاانا مون اولین کسی بود که در خانواده اش مسلمان شد، اما اکنون خواهر کوچکترش آیدین مون راه خواهرش را دنبال می کند و روزه می گیرد که اغلب در صفحه اینستاگرام شخصی اش به اشتراک می گذارد.

سانگ بورا (Song Bora)

یکی دیگر از هنرمندان کره ای که مسلمان است، سونگ بورا از سال 2007 یا 17 سال پیش مسلمان بودن خودش را ابراز کرده است. معروف است که سانگ بورا به زبان عربی آشنایی داشته است و از آنجا به کاوش در اسلام رفت.  سانگ بورا به عنوان معلم اسلام و عربی در آکادمی عربی کره کار می کند.

75

سانگ بورا از طریق حساب شخصی خود در اینستاگرام به طور فعال دعوت در مورد اسلام را به اشتراک می گذارد. علاوه بر این، او همچنین صاحب یک رستوران است که غذاهای حلال کره ای را می فروشد.

صفیه کانگ (Safiyah Kang)

درست مانند آیانا مون و سانگ بورا،  صفیه کانگ، پس از گرویدن به اسلام حجاب را انتخاب کرد. صفیه کانگ پس از سال‌ها کار در فدراسیون مسلمانان کره به پذیرش اسلام سوق داده شد.

76

این بازیگر مسلمان کره ای نام اصلی کانگ نا یون است. او در شبکه های اجتماعی بسیار فعال است و همیشه مطالب مختلفی را در مورد اسلام از طریق حساب اینستاگرام خود منتشر می کند. صفیه کانگ علاوه بر اینکه یک سلبریتی است، یک تجارت غرفه غذای حلال در کره دارد، یعنی یک فروشگاه حلال tteokbokki در مقابل مسجد مرکزی سئول.

اوجونگ اوپا

اوجونگ اوپا، یکی از یوتیوبرهای کره جنوبی، پس از شنیدن شعار شولوات از سابیان گامبوس و اغلب گوش دادن به صدای اذان که پس از حضورش در اندونزی بسیار خوش آهنگ بود، تصمیم گرفت به اسلام گروید. نام اصلی او هوانگ وو جونگ است و او از سن 14 سالگی به علاقه خود به اسلام اعتراف کرد. با این حال، اطلاعات و محیط محدود باعث شد او قصد مطالعه اسلام را لغو کند. مشخص است که اوجونگ اوپا در 8 آگوست 2021 با یک شهروند اندونزیایی به نام کانیا پرماتاساری ازدواج کرد.

77

مانی ورسیتی

مانی عضو یک گروه پسر 12 نفره کره ای به نام Varsity است که بنا بر گزارش ها از سال 2019 منحل شده است. بت KPOP از شیائو دائوچنگ احتمالاً اولین کسی بود که مسلمان بودن او را فاش کرد. در مصاحبه ای یکی از اعضا گفت که مانی به دلیل مسلمان بودن گوشت خوک نمی خورد.

مانی همچنین به دلیل محدودیت های مذهبی اش الکل مصرف نمی کند. علاوه بر این، او یک بار هنگام رفتن به عبادت در مسجد عکسی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

78

داود کیم

این یوتیوبر کره جنوبی از سال 2019 اسلام را پذیرفته و روزه هم می گیرد. قبل از ورود به یوتیوبر معروف به نام جی کیم، او یک خواننده یا کارآموز سابق بت کی پاپ بود. وی اولین ویدیوی روزه داری اش را در سرزمین مقدس را به اشتراک گذاشت.

79

میا لی

میا لی یکی از سلبریتی های کره جنوبی است که مسلمان است و روزه می گیرد. میا لی تصمیم گرفت به پیروی از همسرش داود کیم به اسلام گرویده و به ریشه های خانوادگی خود بازگردد. میا لی طبق اعترافات خود از دیرباز اسلام را می شناسد زیرا پدربزرگش که از قرقیزستان آمده مسلمان است. تا به حال، میا لی به عنوان یوتیوبر در دنیای سرگرمی اندونزی فعال است.

80

منبع: چشمک

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید