۶ باور غلط درباره خشم

۶ باور غلط درباره خشم

عصبانیت، احساسی طبیعی در آدم ها و بخشی از زندگی ماست. اما بسیاری از مواقع نداشتن مهارت کنترل خشم و باورهای غلط باعث می شوند مشکلات زیادی در زندگی ما به وجود بیایند. در این گزارش قصد داریم 6 باور غلط رایجددرباره خشم را برای شما بازگو کنیمو.
کد خبر: ۶۷۳۸۸
بازدید : ۳۶۱۸
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
فرادید| خشم و عصبانیت یکی از قوی‌ترین و پیچیده‌ترین احساسات انسان هاست. متاسفانه در موارد زیادی باور‌های غلط ما درباره خشم موجب رفتار‌های اشتباه می‌شوند.
 
بیایید ۷ باور غلط رایج درباره خشم را با یکدیگر مرور کنیم. این باور‌های اشتباه به رفتار‌های نادرست ما در طول زندگی دامن می‌زنند.

۱. خشم یک احساس منفی است
بسیاری از ما فکر می‌کنیم که خشم و عصبانیت بد است. اما برعکس خشم یک احساس طبیعی در هر انسان سالم است. در واقع عصبانیت می‌تواند موجب ایجاد تغییرات مثبت و دستادورد‌های خوبی در زندگی ما باشد.

حتی خشم در برخی موارد مانند مبارزه با بی عدالتی‌های اجتماعی کاملا ضروری و به جاست. خشم نقطه آغاز مبارزه مارتین لوترکینگ با تبعیض نژادی در ایالات متحده آمریکا بود.

۲. خشم مترادف با پرخاش است
بسیاری از ما خشم را هم معنی با پرخاش و خشونت می‌دانیم. در حالی که عصبانیت و خشم یک احساس طبیعی در انسان هاست. اما پرخاشگری یک رفتار طبیعی و عادی نیست.

در حقیقت آدم‌ها، راه‌های مختلف و سالمی برای دست و پنجه نرم کردن با خشم شان دارند. ولی خشونت و پرخاشگری، یکی از روش‌های نادرست در هنگام عصبانیت است.

۳. کنترل خشم غیرممکن است
وقتی افراد مهارت کنترل خشم را نداشته باشند، احساسات زودگذر باعث مشکلات مختلف در زندگی شان می‌شود.
 
۶ باور غلط درباره خشم

خیلی از مشکلات ما در روابط خانوادگی، محیط کار و جامعه از نداشتن مهارت مدیریت خشم ناشی می‌شود. در این مواقع یادگیری این مهارت‌ها و استفاده از مشاوران می‌تواند در کاهش رفتار‌های پرخاشگرانه و مخرب موثر باشد.

روش شناخت درمانی در روانشناسی تا حد زیادی به درمان اختلال‌های ناشی از عدم کنترل خشم کمک می‌کند.

۴. خشم فقط در ذهن ماست
خشم بیشتر از یک واکنش ساده در مغز ماست. درباره آخرین باری که عصبانی شده اید، فکر کنید. خشم معمولا با افزایش ضربان قلب، قرمز شدن صورت و لرزش دست همراه است.

خشم باعث یک واکنش روانی با آثاری مانند افکار منفی و رفتار‌هایی پرخاشگرانه می‌شود. یکی از راه‌های کنترل خشم هم یادگیری تکنیک‌های آرام کردن ذهن و بدن است.

۵. نادیده گرفتن خشم باعث از بین رفتن آن می‌شود
سرکوب خشم و عصبانیت روش درستی برای کنترل آن نیست. لبخند زدن برای سرپوش گذاشتن روی خشم، انکار و نادیده گرفتن آن فقط باعث می‌شود که خشم در درون شما انباشته شود.

این خشم انباشته و سرکوب شده باعث انواع بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود. افسردگی یکی از پیامد‌های خشم سرکوب شده در افراد است.
 
 


۶. مردان نسبت به زنان خشمگین‌تر هستند
تحقیقات مختلف دانشمندان نشان داده مردان و زنان به میزان برابری خشم را تجربه می‌کنند. تفاوت زنان با مردان در نحوه ابراز خشم است.

مردان در مواجهه با خشم به رفتار‌های پرخاشجویانه روی می‌آورند. در حالی زنان در برابر احساس خشم، به صورت غیرمستقیم واکنش نشان می‌دهند. مثلا وقتی زنانی از کسی خشمگین شوند ممکن است او را از زندگی خود حذف کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین