تغذیه مناسب برای مقابله با "کرونا"

تغذیه مناسب برای مقابله با "کرونا"

استرس و فشار‌های جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند. همچنین خواب کافی را در پیشگیری از بیماری بسیار مؤثر است و توصیه می‌شود شب‌ها زود بخوابید.
کد خبر: ۷۷۳۲۷
بازدید : ۱۱۰۹۰
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
تغذیه مناسب برای مقابله با
 
حمیدرضا طغیانی، رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با جدی شمردن توصیه‌های تغذیه‌ای برای سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد مصرف کننده کورتون یا افراد مبتلا به سرطان گفت: بهتر است در این روز‌ها مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه خود قرار دهید و همچنین مواد غذایی شیرین و نوشیدنی‌های شیرین را محدود کنید.
 
مصرف غذا‌های سرخ کردنی را به حداقل برسانید و روزانه حتما یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن‌را مصرف کنید، البته به صورت آب پز و سفت شده باشد و از مصرف تخم‌مرغ نیم پز خودداری کنید. ادویه جاتی نظیر زردچوبه و زعفران را در این روز‌ها بیشتر استفاده شود.

وی درباره مصرف گوشت‌های فراوری شده گفت: از مصرف انواع موادغذایی کنسروی خودداری کنید و سوسیس و کالباس را از برنامه غذایی حذف کنید. همچنین به صورت روزانه از خوراک عدسی، دال عدس یا لوبیا استفاده کنید، چراکه مصرف پروتئین در این روز‌ها بسیار اهمیت دارد. مصرف گز، سوهان، نقل، نبات و شیرینی جات نیز باید حذف شوند.

طغیانی با بیان اینکه مصرف انواع مغز‌های گیاهی به ویژه گردوی داخل پوسته چوبی و بادام سنگی بهترین‌ها گزینه‌ها هستند که باید روزانه مصرف شود، ادامه داد: مصرف روزانه یک عدد پیاز خام بنفش و پیازچه توصیه می‌شود. مصرف خانواده کلم را فراموش نکنید و همچنین شلغم، ترب، تربچه و لبوی پخته باید به صورت روزانه استفاده شود.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با اشاره به اینکه روزانه حداقل یک عدد پرتقال، یا دوعدد نارنگی و یا لیموترش تازه مصرف کنید، افزود: به را روزانه مصرف کنید، همچنین انار قرمز و رب انار خانگی هم می‌تواند مفید باشد.

طغیانی با بیان اینکه بهتر است در این روز‌ها مصرف شکلات تلخ فراموش نشود، خاطرنشان کرد: ویتامین D. خون خود را چک کنید و اگر کمبود این ویتامین را دارید، باید درمان شود. در این دوره زمانی هر روز یک ویتامین D. با دز هزار و یک ویتامین E. هفته‌ای سه روز با دز چهار صد میل کنید. آهن خون خود را چک کنید، چرا که کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند، افزود: استرس و فشار‌های جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند. همچنین خواب کافی را در پیشگیری از بیماری بسیار مؤثر است و توصیه می‌شود شب‌ها زود بخوابید.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی در مورد ظروف غذا، خوب پخته شدن غذا و خوب گرم کردن مجدد غذای سرد شده، ادامه داد: سوپ‌های خانگی پر از سبزیجات تازه و آبمیوه تازه فراموش نشود و از فرآورده‌های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید و از بین انواع روغن، از روغن زیتون استفاده کنید، همچنین از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده کنید.
 
منبع: اسپوتنیک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین