تجاوز پزشک کابلی به کودک ده ساله

این پزشک در حوزه شانزده شهر کابل در یک بیمارستان کار می‌کرده است. صالح گفته که عکس و اعتراف او را بعدا نشر خواهد کرد.

کد خبر : ۸۷۵۶۶
بازدید : ۱۱۴۷۷
پلیس کابل اعلام کرده که روز گذشته جمعه (نهم قوس/آذر) پزشکی را بازداشت کرده که به یک پسر بیمار ده ساله چندین بار تجاوز کرده بود. امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز خبر از بازداشت این پزشک داده و او نیز تایید کرده که این پزشک اقدام به چندین بار تجاوز به این کودک کرده است.

او افزوده که به دفترش دستور داده که از وزارت بهداشت افغانستان بخواهد، "جواز کار (شماره نظام پزشکی) این دکتر لغو شود تا پس از رهایی از زندان در جامعه جایگاهی نداشته باشد. "

این پزشک در حوزه شانزده شهر کابل در یک بیمارستان کار می‌کرده است. صالح گفته که عکس و اعتراف او را بعدا نشر خواهد کرد.

افغانستان رکورد یکی از بدترین کشور‌های جهان برای کودکان را دارد. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تخمین می‌زند که سه میلیون و هفتصد هزار کودک در افغانستان از رفتن به مکتب محروم اند و بررسی‌ها حاکی از آمار تکان‌دهنده کودکان کار، کودکان خیابانی و کودکان در معرض خطر آزار و اذیت جنسی وجود دارد که حتی حقوق اولیه شان نقض می‌شود.

بررسی جامع و تحقیقی سرتاسری در مورد آزار جنسی کودکان در افغانستان انجام نشده است و تحقیق موسی محمودی و همکارانش چند سال قبل در ولایت لوگر از اولین بررسی‌ها در این زمینه بود که جلوی آن را هم توسط ریاست امنیت ملی افغانستان با بازداشت این دو نفر گرفته شد.
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید