۱۰ راز طراحی داخلی برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت

۱۰ راز طراحی داخلی برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت

در این مطلب، با ترفند‌های طراحی داخلی آشنا میشوید که به شما کمک میکند در یک چشم بهم زدن فضای زندگیتان را متحول کنید!

کد خبر : ۱۲۶۷۴۵
بازدید : ۷۱۱۹

فرادید | وقتی صحبت از طراحی داخلی میشود، «راز بزرگ» دقت کردن به جزئیات است. کلید ایجاد فضا‌های متعادل و جذاب در توجه کردن به جزئیات ظریف دکوراسیون است.

به گزارش فرادید؛ برخی از این ترفند‌ها آنقدر ساده هستند که خلاف انتظار و شهود به نظر میرسند. با این حال، دانستن آن‌ها در ایجاد تفاوت در ظاهر کلی هر اتاقی مفید است.

نکته ۱: با طرح‌ها بازی کنید

۱۰ راز طراحی داخلی که کسی به شما نمیگوید

اجباری نیست اتاق شما همیشه یک طرح داشته باشد. شما میتوانید بدون زحمت، دو یا سه طرح را با هم ادغام کنید. به مقیاس طرح‌ها توجه کنید: طرح‌های کوچکتر و شلوغتر برای سطوح جمع و جور بهترین انتخاب هستند، سطوحی از قبیل کوسن‌ها یا قالیچه. الگو‌های جسورانه و بزرگ معمولاً مناسب عناصر کانونی با فضای سفید پیرامونشان هستند.

نکته ۲: از گیاهان استفاده کنید

خواه به دنبال افزودن یک قطعه تاکیدی هستید و خواه میخواهید یک کنج یا میز خالی را پر کنید، گیاهان آپارتمانی به هر اتاقی عمیق و شخصیت میدهند. گیاهان به برخی اتاق‌ها رنگی را میدهند که به شدت به آن نیاز دارند یا به فضایی که سبک صنعتی دارد، حس تازگی میدهند. شما میتوانید بسته به ظاهری که مایل به خلق آن هستید، گیاهان را درون گلدان‌های سفالی، فنجان، ظروف سنگی یا تراریوم قرار دهید.

نکته ۳: ترفند نقاشی ساده

۱۰ راز طراحی داخلی که کسی به شما نمیگوید

گاهی اوقات، یک نقاشی بزرگ فضا را غرق خود میکند. بهتر است به جای یک تابلوی تک بزرگ، کلکسیونی از نقاشی‌های کوچکتر را انتخاب کنید که بتوانید آن‌ها را به شکل گروهی آویزان کنید. اگر نقاشی‌هایی دارید که برای بالای مبلمان بیش از حد کوچک به نظر میرسند، بجای مرکز، آن‌ها را در دو سو آویزان کنید. این ترفند ساده به نظر میرسد، اما از اجرای آن و تفاوت بصری که ایجاد میکند، شگفت‌زده خواهید شد.

نکته ۴: از یک عنصر به صورت چندگانه استفاده کنید

۱۰ راز طراحی داخلی که کسی به شما نمیگوید

دسته‌هایی از اشیاء کوچکتر نسبت به یک عنصر تک، جذابیت بصری بیشتری دارند. این نکته کمابیش برای هر آیتم طراحی داخلی صحت دارد، از خود اثر هنری گرفته تا کوسن‌ها و گلدان‌ها و حتی نورپردازی‌های آویزی. لازم نیست این عناصر کاملاً منطبق با هم باشند، بلکه کافیست از نظر ظاهری شبیه هم باشند. برای مثال، میتوانید به چیدمان چند گلدان سفالی با اندازه‌های مختلف یا یک جفت کوسن با طرح‌های مختلف فکر کنید.

نکته ۵: به روح بخشیدن به اتاق فکر کنید

برای ایجاد یک نمای منحصربفرد، اقلام را به شکلی به نمایش بگذارید که واقعاً دوست دارید. هر اتاقی بدون داشتن عناصری که با شما حرف بزنند، ناکامل به نظر میرسد؛ عناصری نظیر عکسها، سوغاتی‌های مورد علاقه، میراث قدیمی و مانند اینها. این عناصر به اتاق گیرایی میدهند و فضایی را در اختیار شما قرار میدهند که ضمیمه شخصیت خودتان است.

نکته ۶: روی فضای منفی تمرکز کنید

۱۰ راز طراحی داخلی که کسی به شما نمیگوید

چپاندن یک اتاق با عناصر بیش از حد زیاد، هرج و مرج بصری ایجاد میکند. فضای خالی به تعریف نقاط کانونی اتاق کمک میکند. میان چیدمان اثاثیه فضای خالی ایجاد کنید تا به هر یک از آن‌ها فضای نفس کشیدن بدهید. با این کار هر تکه از اثاثیه جلب توجه میکند و چیدمان کامل به نظر میرسد.

نکته ۷: یکی یکی

وقتی میل به تمام کردن دکوراسیون داشته باشید، ممکن است وسوسه شوید تمام لوازم و قطعات تاکیدی را یکجا و فوراً بخرید. این تصمیم‌گیری عجولانه سبب میشود اقلامی را بخرید که هنری جز پرکردن فضا ندارند و واقعاً تناسبی با دکور فضا ندارند. بجای این طور خرید کردن، با دقت دو یا سه وسیله بخرید. آن‌ها را به فضای اتاق اضافه کنید و به تدریج عناصری را اضافه کنید که واقعاً آن‌ها را دوست دارید.

نکته ۸: اسباب و اثاثیه لایه دار در اتاق‌های کوچک

۱۰ راز طراحی داخلی که کسی به شما نمیگوید

این ترفند ساده طراحی داخلی حس صمیمیت را در اتاق‌های کوچک ایجاد میکند. از نقاشیها، آینه‌ها یا طاقچه‌های دیواری برای ایجاد پس زمینه یا دورنما استفاده کنید. میز‌ها یا نشمینگاه‌ها لایه بعدی را شکل میدهند و معمولاً در کنار هم که قرار بگیرند خوب به نظر میرسند. در آخر، از قالیچه، روتختی و روکش مبل و کاناپه برای تقویت حس راحتی و بهم متصل کردن کل فضا استفاده کنید.

نکته ۹: ترکیب کردن

۱۰ راز طراحی داخلی که کسی به شما نمیگوید

گاهی اوقات، خیلی راحت اسیر باید‌ها و نباید‌های طراحی داخلی میشوید. این درگیری با اصول طراحی داخلی، فضای شما را کلیشه‌ای میکند به ویژه اگر برای پیروی از یک سبک طراحی تلاش زیادی کنید. آزمون و خطا کنید و سبک‌های مختلف طراحی داخلی را با هم ترکیب کنید و از خلاقیت خودتان استفاده کنید. جفت‌های نامتعارف و ایده‌های خارج از چارچوب میتوانند فضا‌های بشدت بدیعی بیافرینند که سبک خاص خود شما خواهند شد.

نکته ۱۰: عکس بگیرید

حین طراحی داخلی، مهم است که یک گام به عقب بروید و اتاق را تماشا کنید. هر زمان که درگیر انجام کاری از فاصله نزدیک هستید، نمای تصویر بزرگتر را از دست میدهید، به ویژه در حوزه طراحی داخلی. عکس گرفتن از فضا به شما در تحلیل نقاط ضعف کمک میکند و چشم انداز بهتری را در اختیار شما قرار میدهد که به کمک آن برای مراحل بعدی بهتر تصمیمگیری میکنید.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید