از سیزده‌بدر چگونه لذت ببریم؟

از سیزده‌بدر چگونه لذت ببریم؟

روز سیزدهم فروردین، بهترین زمان برای رفتن به طبیعت و شادمانی است. مردم در این روز، خود را برای پایان تعطیلات ۱۲روزه فروردین و بازگشت به کار آماده می‌کنند و خانواده‌ها در این روز سعی می‌کنند لحظات خوبی داشته باشند.

کد خبر : ۱۲۸۳۳۹
بازدید : ۳۷۰۸

هنگام سیزده‌بدر برای اینکه تمام اعضای خانواده از روز خود لذت ببرند، می‌توانید فعالیت‌های جالبی داشته باشید. این روز به‌ویژه برای کودکان، خاص و دوست‌داشتنی است. بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح از سیزده‌بدرتان لذت ببرید.

۱. پیک‌نیک

زیرانداز، سفره، یک سبد پر از خوراکی‌های مختلف( مناسب افطار) در کنار خانواده یا دوستان، بهترین روز را برایتان در فضای باز طبیعت رقم می‌زند. البته اگر به‌دلیل باران یا هر علت دیگر مجبورید در خانه بمانید، باز هم می‌توانید برنامه سیزده‌بدر را در خانه ترتیب دهید و لحظات خوبی داشته باشید.

۲. پیاده‌روی در طبیعت

یکی دیگر از تفریحات لذت‌بخش سیزده‌بدر، پیاده‌روی در فضاهای سرسبز و زیباست. اگر وقت کافی برای رفتن به مکانی دور از خانه‌تان ندارید، می‌توانید در پارک و بوستان نزدیک خانه‌تان پیاده‌روی کنید.

۳. بازی دسته‌جمعی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در روز سیزده‌بدر انجام دهید، بازی دسته‌جمعی است. بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به نظر جمع، یکی از آنها را انجام دهید.

۴. بازی با کودکان

روز سیزده‌بدر، بازی با کودکان را فراموش نکنید. در فضای باز پارک یا هر فضای سرسبز دیگر با آنها بازی کنید و لحظات خوبی برایشان بسازید. البته اگر نمی‌توانید بیرون بروید، بازی‌هایی که مناسب فضای بسته هستند، با آنها انجام دهید.

۵. آشپزی در فضای باز

یکی از جالب‌ترین تفریح‌ها در فضای باز، آشپزی و پختن غذاهایی است که مناسب پیک‌نیک‌اند. در مکان‌هایی که برای روشن کردن آتش در نظر گرفته شده است، آتش روشن کنید و غذایی که از قبل مواد آن را آماده کرده‌اید، بپزید(با توجه به ماه رمضان می‌توانید همه این برنامه‌ها را در ساعاتی نزدیک به اذان مغرب انجام دهید). از جوجه‌کباب گرفته تا املت، پختن و خوردن آنها در دل طبیعت بسیار لذت‌بخش است.

سیزده‌بدر را با شادی و در کنار خانواده یا دوستان‌تان برگزار کنید تا پس از تعطیلات، کار و زندگی‌تان را با روحیه‌ای شاد از سر بگیرید.

منبع: خبرآنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید