پیش‌بینی خودکشی با اپلیکیشنی که یک دانش‌آموز ساخت!

پیش‌بینی خودکشی با اپلیکیشنی که یک دانش‌آموز ساخت!

اکنون سیدو می‌گوید که برنامه‌اش خطر خودکشی را با دقت ۹۸ درصد پیش‌بینی می‌کند و حتی فهرست تماسی مربوط به پزشکان محلی ایجاد کرده است.

کد خبر : ۱۳۴۱۶۹
بازدید : ۲۵

یک دانش‌آموز دبیرستانی در آمریکا یک برنامه کاربردی برای جلوگیری از خودکشی از طریق تشخیص زودهنگام نشانه‌های آن طراحی کرده است که ادعا می‌کند احتمال خودکشی را با دقت ۹۸ درصد پیش بینی می‌کند.

به گزارش آی‌ای، یک دانش‌آموز در دبیرستان وودلندز کالج پارک در حومه هیوستون ایالات متحده اپلیکیشنی طراحی کرده است که از هوش مصنوعی برای اسکن متن به منظور تشخیص نشانه‌های خطر خودکشی استفاده می‌کند.

سیدو پاچیپالا(Siddhu Pachipala) معتقد است که می‌توان از این برنامه برای جایگزینی با روش‌های قدیمی تشخیص نشانه‌های خودکشی استفاده کرد.

سیدو می‌گوید: الگوهای نوشتاری ما می‌تواند منعکس‌کننده چیزی باشد که به آن فکر می‌کنیم، اما واقعاً تا این حد به این موضوع پرداخته نشده است.

برنامه سیدو پاچیپالا به نام SuiSensor بر اساس اصول علمی معتبر ساخته شده است. او از داده‌های نمونه‌ای از یک مطالعه پزشکی استفاده کرد تا پایه و اساس الگوریتم خود را بنا کند.

اکنون سیدو می‌گوید که برنامه‌اش خطر خودکشی را با دقت ۹۸ درصد پیش‌بینی می‌کند و حتی فهرست تماسی مربوط به پزشکان محلی ایجاد کرده است.

کارشناسان نیز نویدهایی را در توسعه این برنامه می‌بینند.

مت ناک، استاد روانشناسی در دانشگاه «هاروارد» که در مورد خودآزاری در جوانان مطالعه می‌کند، گفت: یادگیری ماشینی به ما کمک می‌کند تا بهتر شویم. با دریافت اطلاعات بیشتر و بیشتر می‌توانیم سیستم را بهبود ببخشیم، اما چت‌بات‌ها قرار نیست معجزه کنند.

ناتان دِمِرز روانشناس اهل کلرادو نیز که بر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سلامت روان نظارت می‌کند، استدلال کرد که جایی برای ابزارهای شخصی‌سازی شده مانند برنامه توسعه یافته توسط سیدو پاچیپالا وجود دارد که به پر کردن خلاء در جایی که بیشتر نیاز است کمک می‌کند.

شرکت در مسابقه

این دانش آموز دبیرستانی برای قرار گرفتن برنامه‌اش در معرض دید بیشتر، اختراع خود را در مسابقه جستجوی استعدادهای علمی Regeneron که یک مسابقه ملی علوم و ریاضیات با قدمتی ۸۱ ساله است، به نمایش گذاشته است.

داوران این مسابقه خاطرنشان کردند که کار سیدو نشان می‌دهد که معناشناسی در نوشته‌های یک فرد می‌تواند با سلامت روانی و خطر خودکشی وی مرتبط باشد.

پاچیپالا در این مسابقه نسبتاً خوب عمل کرد و در مجموع موفق به کسب رتبه نهم شد و جایزه ۵۰ هزار دلاری را از آن خود کرد.

وی اکنون می‌گوید زمان آن رسیده که انقلابی در نحوه برخورد با پیشگیری از خودکشی ایجاد کنیم.

وی افزود: من فکر می‌کنم ما به اندازه کافی برای رسیدگی به[مداخله خودکشی] از دیدگاه نوآوری تلاش نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم که ما برای مدت طولانی به وضعیت موجود پایبند بوده‌ایم.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید