کشف مقبره‌های باستانی در چین که شبیه «خانه‌های مینیاتوری» هستند

کشف مقبره‌های باستانی در چین که شبیه «خانه‌های مینیاتوری» هستند

باستان‌شناسان سه مقبره شگفت انگیز ۱۸۰۰ ساله به سبک خانه‌های مسکونی با اتاق و پنجره کشف کردند که در آن‌ها یک خانواده ثروتمند کنار اموال گرانبهایشان در ریژائو چین آرام گرفته بودند.

کد خبر : ۱۸۹۴۵۹
بازدید : ۸۹۷۰

فرادید| گمان میرود این مقبره‌ها مربوط به سلسله هان باشند که بین سال ۲۰۶ قبل از میلاد و ۲۲۰ پس از میلاد بر چین حکومت می‌کرد؛  دورانی باشکوه و شاید بشود گفت طلایی در تاریخ چین.

به گزارش فرادید؛ این مقبره‌ها که متعلق به سلسله هان هستند، توسط باستان‌شناسان در ریژائوی چین در حالی کشف شدند که آنها برای توسعه پارک در حال آماده شدن بودند. اما این باستان شناسان در واقع نخستین کسانی نبودند که این مقبره ها را یافتند، غارتگران در گذشته دست کم بخش‌هایی از آنها را کشف کرده و تا حد زیادی دو مقبره را پاکسازی کردند، اما خوشبختانه سومین مقبره را دست نزده گذاشته بودند.

1

مقبره دست نخورده از دو اتاق بهم پیوسته به سبک مسکونی تشکیل شده و شاید یک زوج متاهل متعلق به خانواده چینی هوآن اینجا دفن شده باشند.

بر اساس بیانیه‌ای از موسسه باستان‌شناسی آکادمی علوم اجتماعی چین، جدا از ۷۰ دست سازه که گنجینه خانوادگی در مقبره سوم به شمار می‌آیند، این طراحی مقبره است که آنها را بسیار جذاب کرده است. این مقبره‌ها به‌ سبک مسکونی هستند، در و پنجره دارند و یکی از آنها چندین اتاق بهم پیوسته دارد.

دو مقبره دارای کتیبه هایی با مضمون نام خانوادگی «هوآن» و نمایانگر ارتباط خانوادگی متمایز بین آنها هستند. همچنین، مهر برنزی یافت شده در مقبره، نام «هوآن جیا» را دارد که هویت صاحب خود را فاش می‌کند.

2

مهر برنزی یافت شده در مقبره با نام «هوآن جیا» هویت صاحب خود را فاش میکند. 

کارشناسان می گویند این مقبره‌ها که از راه گذرگاه‌هایی قابل دسترسی هستند، طراحی مشابهی دارند. دست نخورده‌ترین مقبره به نام M3، اتاق‌های بهم پیوسته با پنجره‌ها و درهای چوبی دارد که شاید آخرین استراحتگاه یک زوج متاهل بوده است.

11

دری که در میان دو اتاقک یکی از مقبره‌ها قرار داشت

گنجینه‌های مقبره سوم (M3) که گمان می رود یک زوج متاهل درون آن دفن شده باشند، دست نخورده بودند. این مقبره دو اتاق دارد که با یک در چوبی به هم متصل شده بوند. به گفته باستان شناسان، درها و پنجره‌های چوبی مینیاتوری این مقبره که این دو اتاق را به هم متصل می کنند، سبک مسکونی دارند.

3

سفال‌های کشف شده در مقبره خانوادگی چینی

70 دست سازه به دست آمده از این مجموعه مقبره نشان می دهد افرد مدفون در این مقبره ها ثروتمند بوده و از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بودند.

تیم کاوش در یک کشف کاملاً غیرمعمول، تکه‌هایی از یک کالسکه تابوت را یافتند که از آن برای انتقال تابوت‌ها به داخل مقبره استفاده می‌شد. باستان شناسان آن را یک دست سازه بسیار عالی و یک یافته غیرمعمول توصیف کردند.

4

آثار به دست آمده از مجموعه مقبره شامل شمشیر (پایین) و آینه های برنزی (بالا) میشود.

افزون بر این، کشف نام خانوادگی که این مقبره‌ها را به هم مرتبط میکند بسیار غیرمعمول است. طراحی اولیه مقبره‌ها نیز یکسان است، با یک تونل ورودی شیبدار که به هر اتاقی که در اعماق تپه قرار دارد منتهی می‌شود. طاق‌های آجرکاری شده، درها و پنجره‌ها به زیبایی ساخته شده‌اند و نقاشی‌های دیواری دارای نقوش گیاهی است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۲۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید