احتمالا تعریف «شارژ سریع» در اندروید ۱۵ تغییر می‌کند

احتمالا تعریف «شارژ سریع» در اندروید ۱۵ تغییر می‌کند

گوگل قصد دارد در اندروید ۱۵ تعریف شارژ سریع را به‌روزرسانی کند و این استاندارد را بهبود ببخشد.

کد خبر : ۱۹۴۱۱۷
بازدید : ۲۱

قابت در صنعت گوشی‌های هوشمند بسیار شدید است و افزایش سرعت‌ شارژ یکی از ویژگی‌های مثبت برای گوشی‌های هوشمند قلمداد می‌شود تاجایی که در برخی مدل‌ها شاهد استفاده از شارژر ۲۴۰ واتی هستیم. حال گوگل قصد دارد در اندروید ۱۵ استانداردهای شارژ گوشی را تغییر دهد.

بدون وجود هیچ نشانگر بصری در رابط کاربری، اکثر کاربران نمی‌دانند که سرعت شارژ واقعی گوشی چقدر است. اندروید هنگام تشخیص شارژر سریع، پیامی کوچک در پایین صفحه‌قفل نمایش می‌دهد.

مشکل این است که اندروید هر شارژری را که حداقل ۷٫۵ وات برق را تأمین کند، به عنوان «سریع» درنظر می‌گیرد. این باعث می‌شود تشخیص اینکه آیا یک شارژر خاص، مانند درگاه USB لپ‌تاپ، واقعاً گوشی شما را به‌سرعت شارژ می‌کند یا خیر، دشوار باشد.

گوگل در به‌روزرسانی اندروید ۱۵ قصد دارد با تنظیم حد آستانه‌ای جدید، سریع‌ بودن یا نبودن سرعت شارژ را مشخص کند. درحال‌حاضر، تشخیص سرعت شارژر با سه عنوان کند (Slow)، عادی (Normal) یا سریع (Fast) انجام می‌شود.

87_11zon

نشانگر شارژ کند در اندروید

88_11zon

نشانگر شارژ عادی در اندروید

89_11zon

نشانگر شارژ سریع در اندروید

اگر توان خروجی که به گوشی می‌رسد کمتر از ۵ وات، مابین ۵ تا ۷٫۵ و یا بیش از ۷٫۵ باشد، به ترتیب شارژر کند، عادی و سریع در نظر گرفته می‌شود و پیام Charging Slowly و Charging و Charging Rapidly روی صفحه‌قفل نشان داده می‌شود. این‌ها مقادیر پیش فرض در سیستم‌عامل اندروید متن‌باز هستند و برخلاف بیشتر تولیدکنندگان گوشی، هنوز برای سری گوشی پیکسل تغییر نکرده‌اند.

گوگل قصد دارد آستانه‌ی شارژ سریع را از ۷٫۵ وات به ۲۰ وات افزایش دهد. این موضوع در آخرین به‌روزرسانی بتای اندروید ۱۵ روی ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ میکرووات (۲۰ وات) به عنوان پیکربندی جدید تنظیم شده است.

نسخه‌ی بتای کنونی اندروید هنوز از آستانه‌ی شارژ بالاتر استفاده نمی‌کند و به‌روز نشده است. به احتمال زیاد در نسخه‌های بعدی بتای اندروید ۱۵، گوگل BatteryStatus را برای خواندن مقدار آستانه‌ی جدید به‌روزرسانی خواهد کرد.

با اینکه گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از شارژ سیمی ۲۷ و ۳۰ واتی بهره می‌برند، اما به‌دلیل عدم تمایز صحیح سرعت شارژ، امکان مشاهده‌ی سرعت شارژ دقیق وجود ندارد؛ با این به‌روزرسانی این موضوع اصلاح می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید