ناوگان پهپادی آمریکا چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

ناوگان پهپادی آمریکا چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) به‌تازگی تصمیم خود را جهت ادامه تأمین مالی Anduril و General Atomics برای طراحی دقیق، ساخت و آزمایش در نزدیکی سکوهای آزمایشی نمونه اولیه، تحت برنامه هواپیمای رزمی مشترک (CCA) اعلام کرد.

کد خبر : ۱۹۶۷۹۰
بازدید : ۲۴

هواپیمای رزمی مشترک، CCA، بخشی از سیستم‌های نسل بعدی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا است تا برتری هوایی همچنان بالاترین اولویت پنتاگون باقی بماند. این ترکیب از سیستم های خدمه و بدون خدمه آینده، با هدف کسب برتری هوایی با کاهش خطر انسانی، هزینه کمتر و افزایش کارایی است.

هواپیمای رزمی مشترک (CCA) چیست؟

CCA برنامه‌ای برای تجهیزات هوایی جنگی و بدون سرنشین (UCAV) است که توسط آمریکا اجرا می‌شود. CCAها در نظر گرفته شده‌اند تا در تیم های مشترک با نسل بعدی هواپیماهای جنگی سرنشین‌دار، از جمله جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های نسل ششم مانند Northrop Grumman B-۲۱ Raider، همراه شوند.

CCA از هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک "بسته مستقل" استفاده می‌کند که بقای خود را در میدان جنگ افزایش می دهد. انتظار می رود این هواپیما بسیار کمتر از یک هواپیمای سرنشین دار با قابلیت های مشابه هزینه داشته باشد.

USAF قصد دارد از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ بیش از ۶ میلیارد دلار برای برنامه های CCA خود هزینه کند. موفقیت برنامه CCA ممکن است نیاز به اسکادران های سرنشین دار اضافی را کاهش دهد.38

پیشنهاد فعلی نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)

دو سال پیش، USAF قصد و الزامات گسترده خود را برای CCA مورد نظر اعلام کرده بود. اکنون به عنوان بخشی از بودجه سال ۲۰۲۴، قراردادهایی به دو شرکت واگذار شده است.

Anduril و General Atomics شرکت های اصلی خواهند بود. نزدیک به بیست شرکت دیگر که نیز درخواست داده بودند، به عنوان شرکای احتمالی باقی خواهند ماند و می توانند برای قراردادهای آتی رقابت کنند. بوئینگ، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن نیز از جمله آنها بودند. هدف این برنامه تصمیم گیری برای تولید سری تا سال ۲۰۲۶ و عملیاتی کردن سیستم ها تا سال ۲۰۳۰ است. قراردادهای تولید اولیه نمی تواند کمتر از ۱۰۰۰ فروند CCA باشد.

39

خطوط گسترده CCA

شرکت General Atomics Aeronautical Systems (GA-ASI) قصد دارد CCA را با استفاده از تجربه و اجزای MQ-۹ Reaper بسازد. این پروژه هنوز در مرحله اول قرار دارد. هنگامی که شرکت ها انتخاب شدند و بودجه رسمی دریافت کردند، روی طراحی دقیق، ساخت و آزمایش نمونه اولیه کار خواهند کرد.

جنرال اتمیکس یک رهبر جهانی در پهپادها است و از دهه ۱۹۹۰ پهپادهای MQ-۱ Predator و سپس MQ-۹ Reaper را با هدایت از راه دور برای نیروی هوایی ساخته است. این تجربه به تسریع توسعه و تولید بعدی کمک خواهد کرد.

برخی از تست های مشترک این سیستم را می توان بر روی MQ-۹ Reaper انجام داد. کانسپت CCA این شرکت "Gambit" نام دارد. Gambit یک پلت فرم مشارکتی مستقل و کم هزینه است که از طریق مهندسی دیجیتال طراحی شده و قابلیت حسگری گسترده و پیشرفته را ارائه می دهد. این پلت فرم جت در مقیاس گسترده‌ای از هوش مصنوعی و سیستم‌های خودمختار استفاده می‌کند.

برای مدت طولانی، تجهیزات هوایی جنگی و بدون سرنشین (UCAV) آمریکایی در محیط های جنگی در عراق و افغانستان عمل کرده اند. آنها در درگیری های اوکراین و یمن در دریای سیاه و دریای سرخ با مقاومت روبرو شدند. ضرورت های عملیاتی مستلزم آن است که نیروی هوایی ایالات متحده برای رقابت و درگیری با چین آماده شود.

هند نیز در حال طراحی یک سیستم مشابه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام HAL Combat Air Teaming System (CATS) است که متشکل از یک هواپیمای جنگنده سرنشین دار است که به عنوان جنگنده مادر عمل کرده و مجموعه ای از پهپادها و تجهیزات هوایی جنگی بدون سرنشین را کنترل می کند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید