(تصاویر)‌ 6 تنگه حیرت انگیز و زیبای ایران برای یک سفر خنک در دل تابستان

(تصاویر)‌ 6 تنگه حیرت انگیز و زیبای ایران برای یک سفر خنک در دل تابستان

تابستان فرا رسیده باید به فکر فرار باشیم! اما، چه جایی لذت‌بخش‌تر از گشت و گذار در طبیعت و خنک شدن در دل تنگه‌های عمیق و سرسبز؟ تنگه‌هایی رمزآلود و عجیب که ما را بیشتر به یاد فیلم‌های فانتزی هالیوود می‌اندازند تا منطقه‌ای که کاملا در واقعیت وجود دارد. ایران تنوع آب و هوایی بی‌نظیری دارد، که از جمله زیبایی‌های طبیعی آن تنگه‌هاست. ایران؛ تنگه‌های حیرت‌انگیز و زیبایی را در دل خود جای داده که می‌تواند پناهگاهی ایده‌آل برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان باشد.

کد خبر : ۱۹۸۰۹۹
بازدید : ۵۲

در این مقاله، 6 تنگه حیرت‌انگیز و خنک ایران را به شما معرفی می‌کند تا در سفر تابستانی خود، از زیبایی‌ها و خنکی این تنگه‌ها لذت ببرید.

1. تنگه نارنج بن در استان مازندران

29

اکثر ما در طول زندگی فیلم‌هایی دیده‌ایم که لوکیشن آن‌ها بهشت‌هایی گمشده در طبیعت کشورهای متفاوت است. تنگه نارنج بن در استان مازندران می‌تواند یکی از همین لوکیشن‌ها باشد. این تنگه با صخره‌های خزه‌بسته، گیاه‌های رونده‌ای که از هر سو آویزان هستند، آبی زلال و فضایی رویایی بدون شک شما را از این دنیا جدا می‌کند و حس و حالی متفاوت به شما می‌بخشد.

برای رفتن به تنگه نارنج بن در استان مازندران باید به سمت نوشهر رفته سپس مسیر خود را به سمت رویان و چمستان ادامه دهید.

2. تنگه واشی در استان تهران

30

چرا تعجب کردید؟ یعنی تهران با این همه برو و بیا یک تنگه زیبا و خاص ندارد؟ تنگه واشی بدون شک یکی از زیباترین تنگه‌های ایران است که در فصل تابستان آب و هوایی به شدت خنک دارد. طبیعت زیبای اطراف این تنگه، رود خروشان، آبشارهای زیبا و غیره همگی باعث شده‌اند که تهرانی‌های برای گذراندن تعطیلات خود به این تنگه زیبا سفر کنند. اطراف تنگه واشی پر است از باغ‌های میوه که به وقت میوه‌های تابستانی شاخه‌هایی رنگارنگ را به ما هدیه می‌کنند. نکته این است که این تنگه خاطراتی تاریخی را نیز برای ما مرور می‌کند؛ آن هم با نقش برجسته تنگه واشی که از دوره قاجار به یادگار مانده.

برای رفتن به تنگه واشی باید به کیلومتر 17 جاده تهران-فیروزکوه بروید.

3. تنگه رغز در استان فارس

31

یکی از جذاب‌ترین تنگه‌های ایران که بدون شک بهشتی گمشده است، تنگه رغز در استان فارس است. اما چرا این تنگه زیبا از دیدها دور مانده؟ چون مسیر دسترسی به آن کمی دشوار است. چیزی که این تنگه را متفاوت می‌کند، جدای از بکر بودنش، تعدد چشمه‌ها و حوضچه‌هایی است که برای آبتنی به وجود آمده. آب موجود در این تنگه خنک است و در فصل تابستان حسابی حالمان را خوش می‌کند. طبیعت اطراف آن نیز خیره کننده و چشم‌نواز است که باید حتما از نزدیک ببینیم.

برای رفتن به تنگه رغز در استان فارس باید به شهر داراب بروید و پس از 35 کیلومتر به گردنه دارکویه برسید که این تنگه در نزدیکی آن است.

4. تنگه مرتضی علی در استان خراسان جنوبی

32

فضایی را تجسم کنید که در آن، در میان صخره‌هایی بلند با شکل‌های عجیب، در دل رودخانه‌ای آرام ولی زلال و خنک قدم می‌زنید. از لابه لای شاخه درخت‌ها نسیم خنک به صورت شما می‌خورد و به طور کل فراموش می‌کنید وسط چله تابستان هستید. در این میان یک دفعه طاقی بلند قامت با سنگ‌بری خاصی می‌بینید که هوش از سر شما می‌پراند. شما در تنگه مرتضی علی در استان خراسان جنوبی هستید که به دو بخش آب گرم و آب سرد تقسیم می‌شود. و آن طاق بلند، طاق عباسی است که در عهد صفوی ساخته شده است.

برای رفتن به تنگه مرتضی علی باید روستای خرو در 30 کیلومتری طبس بروید.

 5. تنگه براق در استان فارس

33

تنگه‌ای دیگر در استان فارس که بیشتر از هر چیزی ما را به یاد کارتپستال‌های بهشتی می‌اندازد، تنگه براق در استان فارس است. این تنگه جذاب با صخره‌هایی که گاهی ارتفاع آن به 300 متر می‌رسد ما را وارد فضایی رویایی می‌کنند. فرض کنید برخی از این صخره‌های غول پیکر خزه بسته هستند. وقتی چشمه‌ای یا رودی در نزدیکی آن می‌خروشد، از بسترش، آب به شکل چکه چکه پایین می‌ریزد و غارهایی رویایی از نور و رنگین‌کمان به وجود می‌آورد. از طرفی حوضچه‌های بوجود آمده در اطراف این تنگه فضایی ایجاد کرده برای تنی به آب زدن و لذت بردن از طبیعت دلنشین استان فارس.

برای رفتن به تنگه براق در استان فارس باید به ۸۰ کیلومتری جنوب غربی اقلید و ۲۰ کیلومتری شهر سده بروید.

6. تنگه لی لی در استان لرستان

34

اگر بخواهید بی برو و برگرد و مستقیم به سراغ پایتخت طبیعت ایران بروید و در آغوش تنگه‌ای منحصر به فرد، و در دل آبی زلال قدم بزنید بهتر است همین حالا برنامه سفر بعدی خود را به سمت تنگه لیلی در دورود بچینید. این تنگه در میان صخره‌های کوه زاگرس به وجود آمده است. جایی که رود ماربره، میان صخره‌ها را پر کرده و این فضای رویایی را به ارمغان آورده است. حالا که در فصل تابستان هستیم، بدون شک درخت‌های گیلاس را خواهیم دید که همچون گوشواره‌های شاخه‌های درخت‌ها از آن آویزان هستند تا روح ما را نوازش کنند.

برای رفتن به تنگه لی لی در استان لرستان باید  به 20  کیلومتری شرق دورود و بین روستاهای سیره سفلی (لاسوره) و روستای چمنار بروید.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید