رونمایی آستون مارتین از ونکویش ویژن کانسپت
آستون مارتین در نمایشگاه ژنو امسال با رونمایی از چند مدل پروتوتایپ و کانسپت مختلف، ایدههای خود برای محصولات آینده را به نمایش گذاشته است.
فرادید- ونکویش نام یکی از پرچمداران پیشین آستون مارتین است که طی دو نسل از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ با پیشرانه V۱۲ و در دو گونه کوپه و اسپایدر روی خط تولید قرار داشت و نهایتاً با ارائه نسخه نهایی موسوم به ونکویش S. Ultimate در تیراژ محدود تنها ۱۷۵ دستگاه از سبد محصولات آستون مارتین کنار گذاشته شد.
حالا این خودروساز قصد دارد در جریان ارائه اولین سری از مدلهای پیشرانه وسط برای رقابت با امسال فراری و لامبورگینی، به قول اَندی پالمر (Andy Palmer) مدیر کمپانی، با کمال افتخار این نام پرآوازه را دوباره زنده کند.
طراحی و مهندسی ونکویش ویژن کانسپت ( Vanquish Vision Concept ) در تمامی قسمتها براساس سه فلسفه کاهش هرچه بیشتر وزن، جمعوجور بودن و کمترین مقاومت در برابر جریان هوا شکل گرفته و با وجود شباهت غیر قابل انکاری به برادران بزرگترش AM-RB ۰۰۳ و والکایری دارد، به لحاظ عملکرد فنی یک پله پایینتر از آنها جای گرفته و در عوض عناصر زیباییشناختی بیشتری در چهرهاش بکار خواهد رفت.
ازآنجاکه این مدل هنوز در حد ایده اولیه بوده و تا رسیدن به مدل تولیدی نهایی پستی و بلندیهای زیادی را پشت سر خواهد گذاشت، اطلاعات دقیقی پیرامون مباحث فنی در دسترس نیست و آستون مارتین فعلا به ذکر دو نکته مهم بسنده کرده است.
نخست آنکه ونکوییش جدید زمان عرضه به بازار نسخه توربو دوقلو اختصاصی قلب V۶ کاملاً جدید کمپانی را در سینه دارد و برخلاف انتظار احتمالاً خبری از پیشرانههای ۸ یا ۱۲ نخواهد بود. البته پیشرانه مذکور نخستین بار در مدل AM-RB ۰۰۳ رونمایی خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
- نمایشگاه خودرو بوسان 2018 از نمای نزدیک
- دیلز آن ویلز (Deals on Wheels) دوبی، بهشت عاشقان خودرو!
- خودروهای خاص و گران قیمت در تهران
نکته دوم هم اینکه برخلاف برادران بزرگترش که ساختار مرکزی تماماً فیبرکربنی دارند، ونکوییش بر شاسی آلومینیومی چند تکه با وزن کم، هزینه تولید مقرونبهصرفه، مقاومت بالا و البته سرعت تولید قابلتوجه متکی بوده و توانایی سازنده بریتانیاییاش را در بهرهگیری از فناوریهای روز دنیا به رخ رقبا خواهد کشید.