تبدیل صوت به متن با هوش مصنوعی

تبدیل صوت به متن با هوش مصنوعی

در این مقاله به معرفی چند سایت که با هوش مصنوعی، فایل صوتی شما را تبدیل به متن میکنند، پرداخته ایم.

کد خبر : ۱۴۰۳۱۳
بازدید : ۵۳۶

امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، بسیاری از مشاغل به صورت مجازی فعالیت می‌کنند. بدین منظور، بسیاری از افراد می‌توانند با استفاده از تلفن همراه هوشمند، به کسب درآمد از راه دور بپردازند. از جمله مشاغل مذکور در دنیای امروز، تبدیل فایل‌های صوتی به فایل متنی است.

هوش مصنوعی که یکی از جدیدترین آورده‌های بشر است در سال‌های اخیر در نتیجه پیشرفت علم بوجود آمده است. هوش مصنوعی در سال‌های اخیر کمک‌های فراوانی در جهت ساده سازی بسیاری از کارهای بشر کرده است.

یکی از این اعمال، تبدیل صوت به متن است. شما می‌توانید با بهره گیری از هوش مصنوعی، به سادگی هرچه تمام‌تر فایل‌های صوتی را به فایل متنی تبدیل کنید. این تکنولوژی مطرح، عملکرد فوق‌العاده‌ای در راستای افزایش سرعت و عملکرد اشخاص دارد.

در ادامه به بررسی نحوه چگونگی اجرا هوش مصنوعی می‌پردازیم تا با این تکنولوژی سودمند آشنایی یابید.

تبدیل صوت به متن چگونه انجام می‌گیرد؟

شاید در ابتدا این اقدام امری غیر ممکن به نظر آید. اما با پیشرفت تکنولوژی در قرن جدید، انواع هوش مصنوعی به میادین آمده و در زندگی انسان نقش موثری ایفا می‌کند.

برای تبدیل صوت به متن توسط هوش مصنوعی، در ابتدا باید صوت مورد نظر ضبط گردیده و ذخیره گردد. سپس می‌توان با بهره گیری از برخی نرم‌ افزاها تمامی کلمات گفته شده در صوت انتخابی را تبدیل به متن کرد.

قابلیت مذکور می‌تواند در بسیاری از جوامع مختلف امروزی کاربرد داشته باشد. برای مثال، انواع دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند با ضبط صدا استاد در هنگام تدریس و انتقال آن به نرم افزارهای مرتبط، جزوه‌ای کامل و متمرکز داشته باشند.

این قابلیت صرفا برای دانشجویان و دانش آموزان نیست و بسیاری از افراد در طول روز درگیر این پروسه می‌باشند. به همین دلیل این افراد می‌توانند با بهره گیری از این قابلیت فایل‌های صوتی خود را به متن تبدیل کنند.

کارایی و کاربرد هوش مصنوعی در تبدیل صوت به متن بسیار است. بدین جهت در ابتدا به توضیح در باب نحوه عملکرد و کارایی مثبت تکنولوژی مطروحه خواهیم پرداخت تا بتوانید نهایت لذت و کارایی را از پیشرفت علم دریافت کنید.

25

کارایی هوش مصنوعی به چه صورت است؟

هوش مصنوعی از جمله فناوری‌های روز در دنیای مدرن به شمار می‌رود. این فناوری محبوب، تاکنون توانسته نظر بسیاری از مردمان جهان را به خود جلب کند.‌ علت محبوبیت هوش مصنوعی در میان افراد، کارایی منحصر به فرد این تکنولوژی می‌باشد.

برای مثال، اشخاص می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، سرعت روند کار خود را افزایش داده و کیفیت نهایی را به بالاترین حد ممکن برسانند.

با توجه به این نکات با استفاده از هوش مصنوعی در زمان صرفه‌جویی خواهد شد. علاوه بر آن، دقت و صحت عملکرد این تکنولوژی پیشرفته، بسیار بالا است. به گونه‌ای که برخی از افراد، هوش مصنوعی را برتر از انسان می‌دانند!

26

هوش مصنوعی ابزاری بسیار کمک‌کننده و  موثر برای افراد دارای معلولیت می‌باشد. بدین جهت اشخاص مطروحه، می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی و قابلیت‌های خود را افزایش بخشند.

در ادامه مطلب به معرفی برخی از بهترین هوش مصنوعی برای تبدیل صوت به متن خواهیم پرداخت.

معرفی برخی از سرویس‌های برتر هوش مصنوعی در جهان

همانگونه که گفته شد، پیشرفت تکنولوژی موجب افزایش دسترسی افراد به اینترنت گردیده است. در نتیجه، استفاده از هوش مصنوعی، در زندگی روزمره افراد رواج بیشتری پیدا کرد. در ادامه به معرفی بهترین سرویس‌ها که در ساده سازی زندگی مردم تاثیر فراوانی گذاشته است، خواهیم پرداخت.

    Rev.ai

سرویس مطروحه از برترین برنامه‌های تبدیل گفتار به نوشتار می‌باشد. بدین صورت شما می‌توانید با استفاده از میکروفون مخصوص برنامه، جملات خود را بیان کرده و منتظر تبدیل کلمات به صورت نوشته باشید! این برنامه به افزایش کارایی موسسات آموزشی در راستای برگزاری انواع وبینارهای زنده نیز کمک می‌کند.

    speech texter

برنامه گفته شده، در میان برنامه‌های هوش مصنوعی برای تبدیل صوت به متن، بهترین می‌باشد. Speech texter، با پشتیبانی از تمامی زبان‌های زنده جهان، توانسته بسیاری از افراد را به سوی خود سوق دهد. این برنامه، تمامی علائم نگارشی را نیز مدنظر قرار داده است. در نتیجه افراد در هنگام استفاده، نگرانی‌ای از بابت علائم نگارشی و شیوه درست نوشتاری کلمات نخواهند داشت.

    google cloud

این برنامه از طریق API قوی‌ای پا به عرصه تکنولوژی گذاشته است. بدین منظور، افراد می‌توانند با استفاده از گوگل، صوت مورد نظر را تبدیل به متن کنند.

    IBM WASTON

برنامه مذکور یکی از هوش مصنوعی‌های پرکاربرد در مسیر تبدیل صوت به متن است و بسیاری از افراد در شبانه روز از این برنامه استفاده می‌کنند. IBM WASTON که بیش از سی زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد به عنوان یکی از بهترین روش‌های تبدیل گفتار به نوشتار شناخته می‌شود.

اگرچه سایت های نام برده بسیار قوی هستند، ولی ممکن است برای زبان فارسی چندان خوب عمل نکنند و خروجی نامطلوب برای شما داشته باشد. اگر محتوای صوتی شما به زبان فارسی است، دارای وضوح و کیفیت پایین است و...، میتوانید از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. فریلنسرها و تایپیست های زیادی در ایران هستند که به سرعت می‌توانند انجام تبدیل فایل صوتی به متن را با کمترین هزینه برای شما انجام دهند.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، با میزان اهمیت و جایگاه بی‌نظیر هوش مصنوعی در دنیای امروز آشنا شدید. بدین منظور می‌توانید برای انجام انواع پروژه‌های تبدیل صوت به متن خود، از این تکنولوژی به روز استفاده کنید. البته اگر خواهان دریافت پروژه‌های خود به صورت بی‌نقص و کامل هستید، میتوانید آن را به متخصصان و سایت های فریلنسینگ واگذار کنید.

شما از کدام روش یا سایت برای تبدیل صوت به متن استفاده می کنید؟ برایمان بنویسید.

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید