چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟ بررسی 5 علت احتمالی + راه حل

چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟ بررسی 5 علت احتمالی + راه حل

برخی از مشکلاتی که مانع شارژ شدن ایرپاد می‌شوند بسیار ساده هستند و به راحتی در منزل هم قابل حل هستند، در حالی که برخی دیگر پیچیده هستند و به تعمیرات تخصصی نیاز پیدا می‌کنند. در ادامه با ما باشید تا جواب این سوال که «چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟» را با هم پیدا کرده و راه حل‌های آن را با هم بررسی کنیم.

کد خبر : ۲۰۰۰۱۶
بازدید : ۱۵

ایرپادها قرار بود جایگزین هندزفری‌های سیمی شوند که زود به زود خراب می‌شدند و برای این که کار کنند مجبور بودیم سیم آن را در جهات مختلف بچرخانیم تا بلکه در یک نقطه درست کار کند. با توجه به اینکه ایرپادها سیم ندارند، این مشکل را هم ندارند. اما به جای مشکلات سیم امروزه با مشکلات شارژ نشدن آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم.

چنین مشکلاتی می‌توانند ما را کلافه کنند. برخی از مشکلاتی که مانع شارژ شدن ایرپاد می‌شوند بسیار ساده هستند و به راحتی در منزل هم قابل حل هستند، در حالی که برخی دیگر پیچیده هستند و به تعمیرات تخصصی نیاز پیدا می‌کنند. در ادامه با ما باشید تا جواب این سوال که «چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟» را با هم پیدا کرده و راه حل‌های آن را با هم بررسی کنیم.

1- خراب شدن شارژر: شایع‌ترین دلیل شارژ نشدن کیس ایرپاد

ایرپادها محصولاتی هستند که خود درگاه شارژ ندارند و از طریق کیس خود شارژ می‌شوند. این مشکل می‌توانید به خرابی شارژر برگردد؛ پس اگر ایرپاد شما شارژ نمی‌شود قبل از هر چیزی نیاز است از سلامت شارژر آن مطمئن شوید.

راه حل

برای اینکه مطمئن شوید شارژر شما به درستی کار می‌کند می‌توانید یک دستگاه دیگر را با آن شارژ کنید. ایرپادهای سامسونگ، شیائومی و بسیاری دیگر از برندها از شارژر type-c استفاده می‌کنند. بنابراین به راحتی می‌توانید شارژر را به یک گوشی یا محصول دیگری متصل کنید تا ببینید آیا دستگاه را شارژ می‌کند یا خیر. اگر دستگاه‌های دیگر را شارژ نمی‌کند به احتمال زیاد کابل شارژ یا کله شارژر شما خراب شده است و باید آن را تعویض کنید.

2- شارژ نشدن کیس ایرپاد

یکی دیگر از اختلالاتی که مانع از شارژ شدن ایرپاد می‌شود به اختلال در فرایند شارژ شدن کیس مرتبط است. در این حالت شارژر مشکلی ندارد، بلکه مشکل از خود کیس است. در صورتی چندین شارژ مختلف را تست کردید و هنوز هم کیس ایرپاد شارژ نمی‌شود به احتمال زیاد درگاه شارژ کیس خراب شده است. البته برخی از ایرپادها مانند ایرپاد آیفون از شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین قبل از هر اقدامی باید دستگاه را به کمک یک شارژر بی سیم هم تست کنید و در صورتی که هنوز هم کیس شارژ نمی‌شود می‌توان گفت دلیل شارژ نشدن ایرپادها به اختلال در کارکرد کیس آن مرتبط است.

راه حل

شارژ نشدن کیس ایرپاد ممکن است به دلیل کثیف شدن یا خراب شدن درگاه شارژ آن باشد. قبل از هر کاری باید درگاه شارژ را تمیز کنید. در صورتی که پس از این کار مشکل حل نشده باقی ماند، باید به یک تعمیرکار تجهیزات الکترونی مراجعه کنید تا دلیل این اختلال را شناسایی کرده و آن را برطرف کند.

2000

3- کثیف بودن کانکتور ایرپاد

همه ایرپادها از جمله ایرپاد سامسونگ، شیائومی و اپل از طریق کانکتور به کیس متصل خواهند شد. در صورتی که این کانکتورها کثیف باشند یا خراب شده باشند، به درستی به کیس متصل نمی‌شوند و نمی‌توان آن را به درستی شارژ کرد.

راه حل

راه حل این مشکل بسیار ساده است و کافی است در مرحله اول ایرپادها را تمیز کنید. همچنین ایرپادها به صورت کلی از طریق آهنربا به کیس متصل خواهند شد و لازم است که از سلامت آن‌ها هم مطمئن شوید. اگر پاک کردن محل کانکتورها به رفع مشکل منتهی نشد لازم است با یک تعمیرکار ماهر مشورت کنید. البته برای جلوگیری از چنین مشکلاتی توصیه می‌شود روزانه ایرپادهای خود را تمیز کنید.

4- به روز نبودن ایرپاد

اگر با کمک روش‌های بالا هنوز جواب سوال «چرا ایرپادم شارژ نمیشه؟» را پیدا نکرده‌اید، بهتر است به دنبال روش‌های دیگر باشید. یکی از این دلایل به روز نبودن ایرپاد است. برخلاف تصور ایرپادها هم از یک سیستم نرم افزاری برای مدیریت خود بهره می‌برند که هر چند وقت یکبار باید آن‌ها را آپدیت کرد. عدم آپدیت نرم افزاری ایرپاد ممکن است باعث بروز برخی از مشکلات شود که در نتیجه آن ایرپاد شما قابلیت شارژ شدن را از دست. بدهد.

راه حل

بسیاری از شرکت‌های سازنده هندزفری بی سیم برنامه‌های مخصوصی را برای مدیریت آن‌ها معرفی می‌کنند. این برنامه‌ها علاوه بر شخصی سازی قابلیت‌های ایرپاد به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند نرم افزار آن را آپدیت کنند. شما هم می‌توانید با نصب این نرم افزارها برای به روز رسانی ایرپادها اقدام کنید.

5- خرابی باتری: چرا یکی از ایرپاد ها شارژ نمیشود

هندزفری‌های بی‌سیم کالای مصرفی محسوب می‌شوند به همین دلیل خراب شدن باتری آن‌ها بسیار رایج است. این خراب شدن معمولا در یکی از ایرپاد‌ها سریع‌تر از دیگری اتفاق می‌افتد، در نتیجه اگر یکی از ایرپادها شارژ نمی‌شود، ممکن است دلیل آن خراب شدن باطری باشد.

راه حل

اگر یکی از ایرپادها دیر شارژ می‌شود یا خیلی سریع باتری آن خالی می‌شود به احتمال زیاد باتری آن خراب شده است. برای حل این مشکل کار زیادی از شما بر نمی‌آید و توصیه می‌کنیم به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

3000

ری‌استارت کردن

فن آخری که برای رفع مشکل شارژ نشدن ایرپاد می‌توانید به کار بگیرید این است که آن را ریستارت کنید. در واقع اگر هنوز هم جواب سوال «چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟» را پیدا نکرده‌اید شاید لازم باشد آن را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید، اما قبل از آن فن آخر را اجرا کرده و دستگاه را ریستارت کنید. ریستارت کردن دستگاه‌های الکترونی در بسیاری از موارد باعث رفع مشکلات آن خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که این کار زمانی امکان پذیر است که ایرپاد‌ها شارژ اولیه داشته باشند. ایرپادها را ریستارت کرده و آن‌ها را تست کنید. در صورتی که مشکل کماکان باقی بود یا باید آن را به تعمیرگاه ببرید یا بی‌خیال آن شده و یک محصول جدید خریداری کنید.

اشاره به این نکته هم ضروری است که ایرپاد شرکت‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی قابل ریستارت کردن هستند. در نتیجه بررسی همه آن‌ها از حوصله این متن خارج است. اما برای آشنایی بیشتر با روند کلی این کار، نحوه ریستارت کردن ایرپاد پرو را با هم بررسی می‌کنیم:

  • هر دو ایرپاد را درون کیس آن قرار داده و پس از بستن درب آن 30 ثانیه منتظر بمانید؛
  • وارد بخش setting آیفون شده و به قسمت Bluetooth بروید؛
  • علامت i مقابل ایرپاد خود را پیدا کرده و روی آن بزنید؛
  • از پایین صفحه گزینه Forget This Device را انتخاب کنید و آن را تائید کنید؛
  • درب کیس را باز کنید؛
  • دکمه موجود در پشت کیس را پیدا کرده و آن را به مدت 15 ثانیه نگه دارید تا رنگ چراغ آن از نارنجی به سفید تغییر کند؛
  • مجدد ایرپاد را به گوشی خود متصل کنید.

و در آخر

همانطور که مشاهده کردید، دلایل مختلفی می‌توانند منجر به کار نکردن هندزفری بلوتوثی شما بشنوند. ما در این مطلب رایج‌ترین دلایل را بررسی کردیم تا شما هم به کمک راه‌حل‌های ارائه شده، بتوانید مشکل هندزفری خود را برطرف کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید