۷ ماده غذایی کم‌کالری برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند

۷ ماده غذایی کم‌کالری برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند

دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذاهای کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آنها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذاهایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.

کد خبر : ۱۳۳۷۰۴
بازدید : ۴۳

پیروی از یک رژیم غذایی کم‌کالری چه به توصیه پزشک باشد چه به خواست خودتان، کار آسانی نیست. اما اگر بدانید چه غذاهای کم‌کالری‌ و خوشمزه‌ای می‌توانند در این مسیر همراه شما باشند خیلی راحت‌تر رژیم خود را شروع می‌کنید.

طبق آمار، به منظور حفظ وزن سالم، مردان باید بین ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز دریافت کنند و زنان نیز باید بین ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری دریافتی روزانه داشته باشند. دریافت کالری کمتر از این محدوده به نوعی رژیم غذایی شما را به یک رژیم کم‌کالری تبدیل می‌کند.

معرفی چند ماده غذایی کم‌کالری برای کاهش وزن

۱) کلم بروکلی: کلم بروکلی خردشده با تنها ۳۰کالری در هر وعده (یک کاسه)، بیش از ۲ گرم پروتئین و فیبر به بدن می‌رساند. کلم بروکلی همچنین حاوی ۸۲ میلی‌گرم ویتامین C است که برای کاهش وزن مفید است. هرچه ویتامین C موجود در بدن حین ورزش بیشتر باشد، فرآیند چربی‌سوزی راحت‌تر انجام می‌شود

۲) خیار: بیش از ۹۵ درصد خیار (با پوست) از آب تشکیل شده است و با مصرف یک عدد از آن حدود ۱۵ کالری و یک گرم فیبر دریافت خواهید کرد. مطالعات نشان می‌دهد ارتباط واضحی بین کاهش وزن و خوردن غذاهایی که کالری کمتری دارند وجود دارد.

۳) گریپ فروت: هر نصف یک گریپ‌فروت شامل ۵۲ کالری است. با خوردن نیمی از این میوه همچنین ۲ گرم فیبر و حدود ۴۰ میلی گرم ویتامین C دریافت می‌کنید. گریپ‌فروت یک میان‌وعده عالی برای کمک به چربی‌سوزی است.

۴) بادام: هر ۲۸ گرم بادام تنها ۱۶۴کالری دارد، اما حاوی ۶ گرم پروتئین و ۳.۵ گرم فیبر است. بنابراین، بادام یک میان‌وعده سالم به منظور ایجاد حس سیری و جلوگیری از ضعف است.

۵) گلابی: هر گلابی حدود ۸۰ کالری دارد و از طرفی شامل ۴ گرم فیبر است که همین موضوع، این میوه را به گزینه‌ای عالی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند.

۶) نخود فرنگی: یک فنجان نخودفرنگی ۱۱۷ کالری دارد، در حالی که همین میزان حاوی حدود ۸ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است که مصرف منظم آن به کاهش وزن کمک می‌کند. لوبیا، عدس و نخود نیز مانند نخودفرنگی در کاهش وزن نقش مثبتی دارند.

۷) تمشک: یک بشقاب تمشک حاوی ۶۴ کالری و ۸ گرم فیبر است. این میوه خوشمزه یک میان‌وعده و خوراکی سالم برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید