(عکس) 10 سریال شبیه فرار از زندان با دسیسه‌های پیچ‌درپیچ

(عکس) 10 سریال شبیه فرار از زندان با دسیسه‌های پیچ‌درپیچ

سریال فرار از زندان اعتیادآور به‌لطف شخصیت‌های جذاب و داستان‌سرایی پرکشش خود، تحسین‌های زیادی را به دست آورده‌است. به همین دلیل برای کسانی که ناامیدانه به دنبال سریال‌ها با حال‌وهوای مشابه هستند، آثاری که سوژه‌های پیچیده، فضایی از تعلیق و ترکیبی بی‌نظیر از اکشن را در کنار هم دارد، در اینجا 10 سریال خوب مانند فرار از زندان به شما معرفی می‌کنیم.

کد خبر : ۲۰۶۰۵۳
بازدید : ۱۱

فرار از زندان به محض اینکه در سال 2005 به نمایش درآمد، به یک سریال اعتیادآور تبدیل شد، که تماشاگران زیادی را در سرتاسر جهان جذب خود کرد. هر طرح فرار، شکست پشت شکست و پیچش داستانی درنهایت به مسیری وارد می‌شود، که در انتهایش یک توطئه بزرگتر کشف می‌شود. این نمایش حول‌محور یک مهندس سازه به نام مایکل اسکافیلد است، که نقشه‌ای دقیق و مفصل طراحی می‌کند تا برادرش لینکلن باروز را پس از محکومیت غیرمنصفانه به دلیل جرمی که مرتکب نشده‌است، از زندان خارج کند.

در طول پنج فصل سریال فرار از زندان، مایکل و لینکلن خود را بارها در داخل و خارج از زندان و مکان‌های مختلف می‌یابند. در این رفت‌وآمدها، ما شاهد ذهن درخشان مایکل، مهارت او در استدلال قیاسی و دانش معماری مثال‌زدنی‌اش هستیم. تماشاگران به‌حدی جذب این سریال می‌شوند، که مجبورند برای همگام شدن با طرح‌های پیچیده او بسیار تلاش کنند.

این سریال اعتیادآور به‌لطف شخصیت‌های جذاب و داستان‌سرایی پرکشش خود، تحسین‌های زیادی را به دست آورده‌است. به همین دلیل برای کسانی که ناامیدانه به دنبال سریال‌ها با حال‌وهوای مشابه هستند، آثاری که سوژه‌های پیچیده، فضایی از تعلیق و ترکیبی بی‌نظیر از اکشن را در کنار هم دارد، در اینجا 10 سریال خوب مانند فرار از زندان به شما معرفی می‌کنیم.

10. ونتورث (Wentworth)

78

  • تاریخ انتشار: 2013 تا 2021

داستان این سریال هشت فصلی در زندانی با بیشترین میزان امنیت در ونتورث استرالیا می‌گذرد. ونتورث درباره شخصی به نام بی اسمیت است، همسر و مادری از حومه شهر که پس از متهم شدن به تلاش برای قتل شوهرش، به زندان فرستاده می‌شود. به‌عنوان یک زندانی جدید، او یاد می‌گیرد که سیاست‌های زندان را مدیریت کند و در هر لحظه با دشمنان زیادی روبرو شود.

درنهایت ازطریق سلسله‌مراتب زندان، این شخص جایگاه خود را ارتقا داده و یک یک شخصیت بدون‌رقیب تبدیل می‌شود. با جلو رفتن فصل‌ها، شاهد معرفی شخصیت‌ها و خطوط داستانی اصلی هستیم. ونتورث نمایشی پیچیده، خشن و هوشمندانه است، که ضمن بررسی سختی‌های زندگی در زندان و همچنین سیستم‌های فاسدی که آن را در ظاهر کنترل می‌کنند، بینندگان را با مضامینی مانند خیانت، نقشه‌ کشیدن و جناح‌بندی جذب خود می‌کند.

رئالیسم و ​​تنش دراماتیک هم در این سریال اپیزودها را جلو می‌برد. این سریال درست مانند فرار از زندان، تبدیل شخصیت اصلی را از یک زندانی و خلافکار تازه‌کار به یک نیروی قدرتمند نشان می‌دهد. دانیل کورمک به‌عنوان یک بازیگر بااستعداد، نقش بی را خیلی خوب بازی می‌کند و رهبر دیگر بازیگران سریال ازجمله نیکول داسیلوا، کیت اتکینسون و سلیا ایرلند محسوب می‌شود.

9. آن شب (The Night Of)

79

  • تاریخ انتشار: 2016

 آن شب یک مینی‌سریال هشت قسمتی است، که از فصل اول سریال عدالت کیفری الهام گرفته شده‌است. داستان آن شب حول‌محور یک دانشجوی پاکستانی آمریکایی ساده‌لوح به نام نصیر خان است، که در یک مهمانی با آندریا، زنی که انتخابش کرده‌است، وقت می‌گذراند. بعد از این شب، همه‌چیز تغییر می‌کند و زندگی نصیر خان برای همیشه تغییر می‌کند.

او بدون اینکه هیج چیزی از شب قبل به یاد داشته‌باشد، از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که آندریا به‌طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌است. همه نشانه‌ها به نصیر خان به‌عنوان مظنون اصلی اشاره می‌کنند و اکنون او باید برای اثبات بی‌گناهی خود در سیستم عدالت کیفری تلاش کند. سریال هیجان‌انگیز و شخصیت‌محور آن شب، یک سریال کوتاه جذاب است، که بینندگان را در دنیایی کلاستروفوبیک و جهنمی خود غرق می‌کند.

درست مانند فرار از زندان، قهرمان سریال آن شب هم توسط نیروهای بی‌رحمی محاصره شده‌اند و او باید برای بیرون آمدن از آن وضعیت بجنگد. بازی‌های چندلایه، به‌ویژه ریز احمد در نقش نصیر خان و جان تورتورو در نقش وکیل بدبین او، روایتی غنی و منسجم خلق می‌کند. بازی ریز احمد همچنین برای این هنرمند جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول در یک سریال کوتاه را به ارمغان آورد. در مجموع، هرچند کوتاه، اما آن شب یک تریلر متاثرکننده مانند فرار از زندان است. جالب است بدانید که پیمان معادی بازیگر ایرانی امریکایی هم در این سریال بازی می‌کند.

8. پسر نابغه (Prodigal Son)

80

  • تاریخ انتشار: 2019 تا 2021

مالکوم برایت پسر مارتین ویتلی، قاتل بدنام و سادیست معروف به «جراح» است. در کودکی، وقتی مالکوم متوجه می‌شود که مارتین یعنی پدرش چه کارهایی انجام می‌دهد، به پلیس خبر داده و باعث دستگیر شدن او می‌شود. مالکوم که تمام رابطه خود را با پدرش قطع کرده و به یک پروفایلر در سازمان اف‌بی‌آی تبدیل شده‌است و برای پلیس نیویورک کار می‌کند، مجبور می‌شود با ظهور یک قاتل سریالی، دوباره با گذشته‌اش روبرو شود. در همین‌حال، او با درک عجیبش از نحوه تفکر یک قاتل و زیر سوال بردن سرنوشت خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

سریال پسر نابغه دارای عمق عاطفی و پیچیدگی داستانی جذابی است. این سریال به روانشناسی قتل در ساختار و سبکی شبیه به روایت‌های پیچیده فرار از زندان می‌پردازد. مانند مایکل اسکافیلد که فرارها را تجزیه و تحلیل می‌کند، مالکوم برایت قاتلان را با مهارت‌های چشمگیر و تکنیک‌های جنایی منحصربه‌فرد معرفی می‌کند. همچنین این شباهت وجود دارد که هر دو سریال تلویزیونی، به بررسی رابطه بین دو شخصیت می‌پردازند، که یکی از آنها در زندان است. بازی‌های روانی پدر پسر و ذهن آزاردهنده مالکوم، پسر نابغه را تبدیل به یک تریلر معمایی جذاب کرده‌است.

7. مظنون (Person of Interest)

81

  • تاریخ انتشار: 2011 تا 2016

مظنون یا شخصیت تحت‌نظر که توسط جاناتان نولان خلق شده‌، ژانرهایی مانند علمی تخیلی، جنایی و درام را ترکیب کرده‌است، تا داستان میلیاردری به‌نام هارولد فینچ را روایت کند. هارولد فینچ با یک مامور سابق سیا همکاری می‌کند تا ابررایانه‌ای به نام ماشین بسازد. ماشین می‌تواند تهدیدات امنیتی و حملات تروریستی را پیش‌بینی کند و به مجریان قانون محلی اجازه دهد تا برای جلوگیری از آن تلاش کنند. اما از آنجاییکه نیروها تهدید می‌کنند که از ماشین برای اهداف دیگر استفاده کنند، دغدغه‌هایی درباره حریم خصوصی مطرح می‌کند.

این سریال جریان یک بازی هوشمندانه را بین افراد آگاه و مجرمان دنبال می‌کند. سریال با تمرکز دقیق بر سوژه‌هایش، تنش و تعلیق خود را در طول فصل‌هایش حفظ می‌کند. بازی‌های موش و گربه و به‌دقت برنامه‌ریزی‌شده، سکانس‌های اکشن بالا، و همچنین پیچش‌های داستانی استراتژیک در این سریال، شما را به یاد روایت هیجان‌انگیز و جذاب فرار از زندان می‌اندازد. توطئه‌های شخصیت‌محور و معضلات اخلاقی درباره استفاده از هوش مصنوعی در سریال مظنون، بینندگان را میخکوب می‌کند. درضمن جیم کاویزل و مایکل امرسون در نقش‌های خود در این سریال می‌درخشند.

6. یقه‌سفید (White Collar)

82

  • تاریخ انتشار: 2009 تا 2014

در سریال یقه‌سفید، مت بامر در نقش نیل کفری، یک کلاهبردار و جاعل ماهر آثار هنری بازی می‌کند. نیل جفری که پس از سه سال فرار از پلیس دستگیر می‌شود، ماجراهای جالبی را از سر می‌گذارند. مامور ویژه اف‌بی‌آی پیتر بورک مسئول حکم مت بامر است. نیل پیشنهاد معامله‌ای را برای کمک به اف‌بی‌آی برای دستگیری مجرمان فراری دیگر در ازای کاهش مجازات خودش پیشنهاد می‌کند. وقتی بورک با پیشنهاد مت موافقت می‌کند، او کارش را به‌عنوان خبرچین برای بروک شروع می‌کند و از مهارت‌های خود مانند هوشمندی و قدرت متقاعد کردن دیگران، برای از بین بردن جنایتکاران بزرگتر استفاده می‌کند.

تمرکز این سریال بر شخصیت‌های پویا است. درست مانند مایکل در فرار از زندان، قهرمان اصلی سریال یقه‌سفید هم درنهایت یک محکوم است. او همچنین در کار خود بسیار حیله‌گر، باهوش و پیچیده عمل می‌کند. این سریال با کمک پویایی هوشمندانه نیل و پیتر رشد می‌کند، زیرا آنها اهداف خاصی را تعقیب می‌کنند و با هم در عملیات‌های ضربتی جالبی شرکت می‌کنند.

جذابیت و سبک ظاهر خاص بامر در کنار چهره خشن تیم دی. کی، موقعیت‌های کمدی و شیرینی را ایجاد می‌کند، که تماشای آن بسیار سرگرم‌کننده است. یقه‌سفید همچنین دارای سکانس‌های تعقیب‌وگریز زیادی است، که بسیار جذاب و گیرا است.

5. بریکینگ بد (breaking bad)

83

  • تاریخ انتشار: 2008 تا 2013

بریکینگ بد برنده بیش از دوازده جایزه امی است و جایگاه خاصی در بین بهترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران دارد. این سریال حول‌محور شخصیتی به نام والتر وایت است. والتر وایت یک معلم شیمی دبیرستانی است، که به یک بیماری مزمن دچار شده‌است. او که نگران امنیت مالی خانواده‌اش است، به زندگی دیگری روی می‌آورد و با دانش‌آموز سابق خود، جسی پینکمن، شروع به تولید و فروش مواد مخدر می‌کند. والتر وایت درنهایت تبدیل به یک سلطان بی‌رحم موادمخدر می‌شود و با رسیدن به قدرت، تلفاتی از خود بر جای می‌گذارد.

تماشای زوال اخلاقیات یک مرد در مواجهه با مرگ، نمی‌تواند جذاب‌تر از این به تصویر کشیده‌شود. تعداد کمی از سریال‌ها توانسته‌اند به سطح تنش و تعلیق مانند بریکینگ بد دست پیدا کنند، که تمام اعتبار آن به خالق و تهیه‌کننده وینس گیلیگان و برایان کرانستون رسیده‌است. وقتی صحبت از کرانستون می‌شود، تصویر او در قالب والتر وایت شما را به یاد ضدقهرمانان فرار از زندان می‌اندازد. فرآیند جذاب تبدیل شخصیت‌های این سریال به هیولاهایی که می‌بینیم، احساسات زیادی از ترحم، ترس و تحسین را برمی‌انگیزاند.

4. خانه کاغذی (Money Heist)

84

  • تاریخ انتشار: 2017 تا 2021

درام اسپانیایی خانه کاغذی محصول نتفلیکس، سریالی با محوریت سرقت است، که بسیار موفق عمل کرده‌است. این سریال پس از انتشار، به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های IMDb  تبدیل شد. فصل اول این مجموعه که توسط شخصیتی به‌نام پروفسور رهبری می‌شد، هشت دزد را دنبال می‌کند، که چندین نفر را گروگان می‌گیرند. آنها کنترل تولید را به دست می‌گیرند و طلا را قبل از استخراج از ساختمان ذوب می‌کنند. فصل‌های بعدی سریال حول‌محور دزدی‌های مبتکرانه و پرخطر می‌چرخد ​​و انگیزه‌های پنهان هر شخصیت را آشکار می‌کند.

طرفداران فرار از زندان از تماشای جریان سرقت در خانه کاغذی لذت می‌برند، زیرا مانند نقشه‌های پیچیده فرار در آن، بینندگان را وارد یک بازی استراتژیک می‌کند. در هر دو سریال، مغز متفکران منحصربه‌فردی معرفی می‌شوند، که نقشه‌های جنایتکارانه خود را با جزئیات زیاد ترسیم می‌کنند. آنها همچنین با وادار کردن مخاطب به حدس زدن حرکت بعدی، شما را مجذوب خود می‌کنند. تعلیق و غیرقابل پیش‌بینی بودن در هر فصل خانه کاغذی، بسیار سرگرم‌کننده است.

3. اوز (Oz)

85

  • تاریخ انتشار: 1997 تا 2003

اوز زندگی درون یک واحد آزمایشی در مرکز بازپروری را شرح می‌دهد. این سریال با پس‌زمینه شهر زمردی، برگرفته از صحنه‌ای از سرزمین خیالی اوز در کتاب‌های ال فرانک. بام است. درظاهر این واحد سعی دارد در دوران زندان به جای مجازات، بر توانبخشی و یادگیری تاکید کند. در این سریال زندانیان با چالش‌های شخصی و همچنین تهدیدات و تهاجماتی از سوی جناح‌های مختلف روبرو می‌شوند و مجبورند برای زنده ماندن تلاش کنند. سریال اوز منحصربه‌فرد، کلاستروفوبیک و متاثرکننده است.

این اثر تبدیل به سریالی تعیین‌کننده در تاریخ HBO شده‌است. اوز با شخصیت‌های پیچیده‌ای از خیانت‌هایی مانند آثار شکسپیر، طرفداران فرار از زندان را جذب خود می‌کند. رئالیسم تلخ همراه با کمدی سیاه در این اثر، سریالی را خلق کرده‌است، که به همان اندازه که لازم است، مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. ارنی هادسون و کریس ملونی اجراهای عمیق و قانع‌کننده‌ای در این درام پیشگامانه و برنده جوایز مختلف ارائه می‌دهند.

2. پادشاهان فرار (Breakout Kings)

86

  • تاریخ انتشار: 2011 تا 2012

یکی از بهترین فیلمنامه‌های برنامه‌های تلویزیونی در دهه گذشته، پادشاهان فرار یا سلاطین فرار محصول سال 2011 است. این سریال در دو فصل بسیار قوی پخش شد و بلافاصله پس از آن لغو شد. روایت این مجموعه تلوزیونی حول‌محور چارلی دوشان، معاون مارشال ایالات‌متحده است، که یک تیم ویژه از محکومان سابق باتجربه تشکیل می‌دهد و به آنها دستور می‌دهد تا از مهارت‌های خود برای کمک به دستگیری فراریانی که از زندان فرار کرده‌اند، استفاده کنند. در ازای کمک این محکومان قرار است، مجازات آنها کاهش یابد.

درست مانند قهرمان جنایتکار سریال فرار از زندان، سلاطین فرار هم درباره محکومان سابق باهوشی است، که با همکاری با مجریان قانون براساس شرایطی خاص، به قهرمانانی بزرگ تبدیل می‌شوند. اما برخلاف درام فرار از زندان، شخصیت‌های پادشاهان فرار به جای خود فرار، بر تعقیب زندانیان فراری تمرکز دارند. سناریوهای این سریال شما را خیره می‌کند و بسیار جذاب است زیرا، تیم محکومان سعی می‌کند فراریان غیرقابل پیش‌بینی و پیچیده را از طریق روش‌های جالب دستگیر کند. لاز آلونسو در این مجموعه سرگرم‌کننده گروه بازیگران بااستعدادی را رهبری می‌کند، که پویایی‌شان باعث می‌شود یک لحظه از آن چشم برندارید.

1. نارنجی مد جدید است (Orange Is the New Black)

87

  • تاریخ انتشار: 2013 تا 2019

نارنجی مد جدید است که در یک زندان زنانه می‌گذرد، پایپر چپمن، مدیر سابق روابط عمومی سازمانی را معرفی می‌کند، که زندگی راحتی در حومه شهر دارد. او به طور ناگهانی به قاچاق موادمخدر متهم می‌شود. این جرم یک دهه پیش رخ داده‌است، اما پایپر هنوز باید پانزده ماه را در زندان بگذراند. در زندان، پایپر نه‌تنها خود را در معرض تهدید سلسله‌مراتبی می‌بیند، بلکه با عشق قبلی خود روبرو می‌شود و خود را در دردسر بیشتری قرار می‌دهد.

نارنجی مد جدید است، یک درام جذاب با محوریت زندان است، که تحسین بسیار زیادی را برای فیلمنامه، طنز ظریف، اجراها، و همچنین بازنمایی و کاوش در طبقه، تنوع، و جنسیت زنان دریافت کرد. باوجود اینکه داستان این سریال در زندان می‌گذرد، درست مانند فرار از زندان، نارنجی مد جدید است به یک درام بکر و جذاب درباره زنانی تبدیل شده‌است، که در پشت میله‌های زندان ناپدید شده، با نیروهای فاسد روبرو و درگیر رقابت‌های پر از هرج‌ومرج می‌شوند. این سریال را که توسط جنجی کوهان برای نتفلیکس ساخته شده‌است، باید تماشا کنید.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید