حقایق جالب علمی؛ از شادترین کشور جهان تا وراونگی ماه

حقایق جالب علمی؛ از شادترین کشور جهان تا وراونگی ماه

به سفر عجیب و غریب ما در میان حقایق تصادفی خوش آمدید! حقایقی دربارۀ حیوانات، فضا، جغرافیا، علم، سلامت، زیست‌شناسی و بسیاری موارد دیگر که هر روز چند مورد از آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

کد خبر : ۱۹۹۶۴۹
بازدید : ۲۶۵

فرادید| اگر می‌خواهید دوستان، بچه‌ها و خانواده‌تان را با حقایق جالب تصادفی و چیزهای شاید بی‌اهمیت اما عجیب و غریب و شگفت‌انگیز تحت تأثیر قرار دهید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش فرادید؛ هر روز چند حقیقت جالب و شگفت‌انگیز را در حوزه‌های مختلف از فیزیک و زیست‌شناسی تا نجوم و جغرافیا با شما در میان خواهیم گذاشت.

1. چیزی به نام خط مستقیم وجود ندارد

3

اگر به اندازه کافی روی هر چیزی از نزدیک زوم کنید، بی‌نظمی‌ها را خواهید دید. حتی پرتو نور لیزر هم کمی خمیده است. 

2. ناشنوایان از زبان اشاره در خواب استفاده می‌کنند

4

یک مطالعه موردی روی یک مرد ۷۱ ساله با اختلال حرکت سریع چشم و اختلال شنوایی شدید نشان داد که او از زبان اشاره در خواب استفاده میکند. محققان به لطف این نشانه‌ها توانستند از آنچه او در خواب دیده بود ایده بگیرند. 

3. فنلاند شادترین کشور روی زمین است

2

طبق گزارش رضایت جهانی، فنلاند شش سال متوالی شادترین کشور دنیا بوده است.

4. اسب آبی نمی‌تواند شنا کند

5

اسب‌های آبی واقعاً استخوان‌های بزرگی دارند، آنقدر بزرگ و متراکم که به ندرت می‌توانند شناور باشند. آن‌ها شنا نمی‌کنند اما در بستر رودخانه، تاخت آهسته انجام می‌دهند. در حقیقت، اسب‌های آبی حتی می‌توانند زیر آب بخوابند. آن‌ها این کار را به لطف یک واکنش داخلی انجام می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون بیدار شدن از خواب، ورجه بزنند، نفس بکشند و دوباره به پایین فرو بروند. 

5. ماه در نیمکره جنوبی وارونه به نظر میرسد

1

ماه در قیاس با نیمکره شمالی، در نیمکره جنوبی وارونه به نظر می‌رسد. این به آن معناست که «مرد توی ماه» در نیمکره جنوبی وارونه و بیشتر شبیه خرگوش است. (در بسیاری از فرهنگ‌ها، چندین تصویر شبیه‌پنداری از صورت، سر یا بدن انسان در قرص ماه کامل شناسایی شده که به طور کلی به نام «مرد توی ماه» از آن‌ها یاد می‌شود)

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید