(عکس) درختی که با کشتن دیگری رشد می کند

(عکس) درختی که با کشتن دیگری رشد می کند

درخت انجیر معابد، یکی از بلندترین درختان مناطق گرمسیری است که در استان‌های جنوبی و جزایر ایران نیز رشد می‌کند. روند رشد این گیاه بسیار شگفت انگیز است.

کد خبر : ۲۱۰۹۹۹
بازدید : ۴۱

درخت انجیر معابد، یکی از بلندترین درختان مناطق گرمسیری است که در استان‌های جنوبی و جزایر ایران نیز رشد می‌کند. این درخت از آبادان و بوشهر در غرب تا چابهار و تیس در شرق کشور پراکنده است. اصل این درخت متعلق به بومی مناطق گرمسیری جنوب و جنوب شرقی آسیاست.

این درخت به طور خاص در هند، نپال، سریلانکا، و تایلند رشد می‌کند و صدها سال پیش، احتمالا در پی گسترش مسیرهای تجاری سر از ایران درآورده است. عظمت و زیبایی این درخت جاذبه گردشگری مناطق حفاظت شده، روستاها و شهرهای جنوب ایران شده است.

ویژگی‌های زیستی درخت انجیر معابد

چرخه زندگی درخت: دانه‌هایی که توسط پرندگان روی درختان دیگر گذاشته شده، جوانه می‌زند و با رشد ریشه روی درخت میزبان، کم کم آن را خفه می‌کند.

ریشه‌های هوایی: شاخه‌های انجیر معابد از بالای درخت به سمت زمین بازمی‌گردند و ریشه‌ هوایی تولید می‌کند. ریشه‌ها دوباره تنه ایجاد می‌کند و به رشد خود ادامه می‌دهد.

اکسیژن شبانه‌روزی: این درخت به طور مداوم و حتی در شب نیز اکسیژن تولید می‌کند، که آن را برای بهبود کیفیت هوا در مناطق شهری ایده‌آل می‌کند.

اندازه و شکل خاص: این درخت می‌تواند به معنای واقعی کلمه بزرگ شود و به ۳۰ متر هم برسد به همین دلیل سایه‌ای انبوه و خنک دارد.

پاییز کوتاه: انجیر معابد در هر سال یک خزان سریع و کوتاه یک ماهه دارد

نام‌های دیگر: رولا، لور، درخت مقدس عاشقان، درخت بودا، درخت آرزوها، درخت خفه کننده، کرگ

۱۵ تا ۲۰ متر: بلندترین درختان انجیر معابد ایران

خواص دارویی: عصاره پوست این درخت به عنوان دهان‌شویه برای کاهش دندان‌درد و درمان برخی مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۵ در ۱۵ متر : محل مورد نیاز برای کاشت

۲ سال اول: نیاز به آبیاری

127

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید