(تصاویر) کشف گورهای وایکینگ‌ها با شمشیرهایی ایستاده

(تصاویر) کشف گورهای وایکینگ‌ها با شمشیرهایی ایستاده

اینکه چرا شمشیرها در کنار اجساد وایکینگ ها به صورت ایستاده قرار گرفته بودند، همچنان یک راز است

کد خبر : ۱۳۳۶۰۴
بازدید : ۹۸۲۰

باستان شناسان دو قبر وایکینگ ها را کشف کرده اند که شمشیرهایی به شکل ایستاده در کنار آنها قرار داشتند. کارشناسان معتقدند این مکان مربوط به ۱,۲۰۰ سال پیش است و آنها می گویند که سلاح ها عمدا به این شکل قرار داده شده است. باستان شناسان، این گورها را در Västmanland سوئد کشف کرده اند و معتقدند که کشفی بسیار نادر و قابل توجه است.

اینکه چرا شمشیرها در کنار اجساد وایکینگ ها به صورت ایستاده قرار گرفته بودند، همچنان یک راز است، اما متخصصان دیگری حدس می زنند که قبلاً اجسام نوک تیز را به عنوان راهی برای جلوگیری از برخاستن مردگان در قبرها فرو می کردند.

02-4

کارشناسان یک موسسه باستان‌شناسی در سوئد توصیخ دادند: «قرار دادن شمشیرها عملی با نمادهای بسیار است. این کار شاید برای ایجاد پیوند با یک فرد، اجداد یا گروه اجتماعی خاص انجام شده باشد. وقتی شمشیری در قبر وایکینگ ها پیدا می‌شود که به ندرت پیش می آید، اغلب در کنار فرد دفن شده به صورت افقی قرار گرفته است، که به عنوان یک همراه وفادار در سفر به دنیای بعدی در کنار صاحبش باشد.»

این کارشناسان معتقدند از آنجا که شمشیرها اشیای گرانبهایی بودند، احتمالا برای جلوگیری از برخواستن مردگان در این قبرها قرار نگرفته اند. وگرنه می توانستند به این منظور از چاقو یا سر پیکان استفاده کنند که بسیار کم ارزش تر بود.

03-4

این تیم یک قبرستان بزرگ حاوی حداقل ۱۰۰ گور سوزانده شده را پیدا کرده است. اکنون باستان شناسان قصد دارند قطعات یافته شده شمشیرها را کنار هم بچینند تا طول و شکل دقیق آنها را مشخص کنند.

وایکینگ ها نام مدرنی است که به مردم دریانوردی داده می‌شود که اصالتاً از اهالی اسکاندیناوی (دانمارک، نروژ و سوئد کنونی) بودند که از اواخر قرن ۸ تا اواخر قرن ۱۱، دزدان دریا و سکونتگاه های سراسر اروپا به شمار می رفتند. آنها تا دریای مدیترانه، شمال آفریقا، بلغارستان، خاورمیانه و آمریکای شمالی سفر کرده اند.

04-4

برخی از آنها در بعضی از کشورهایی که به آنجا حمله کرده بودند ساکن شدند. وایکینگ ها تأثیر عمیقی بر تاریخ قرون وسطی اولیه اسکاندیناوی، جزایر بریتانیا، فرانسه، استونی و روسیه گذاشته اند.

منبع: روزیاتو

۱۱
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اصلا قومومی به نا وایکینگ ها وجود خارجی نداره همه اینها ساخته وپرداخته روباه پیر انگلیسه

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید