کشف بقایای یک «کشتی» در جایی که ۴۰۰ سال قبل دریاچه بود!

کشف بقایای یک «کشتی» در جایی که ۴۰۰ سال قبل دریاچه بود!

جایی که امروز شهر «چالکو د دیاز» در آن واقع شده، چهارصد سال قبل یک دریاچۀ بزرگ بود. حالا در جریان ساخت یک ایستگاه حمل و نقل در این شهر، بقایایی از یک کشتی در عمق 2.5 متری زمین کشف شده است.

کد خبر : ۱۳۹۲۳۶
بازدید : ۳۸۴۵

فرادید| در این کاوش، هفت تکه چوب کشف شده که ۱ متر طول و ۲۵ سانتی‌متر عرض دارند. قدمت الوارها به دوره اولیه استعمار اسپانیا پس از سقوط تنوچتیتلان می‌رسد. 

به گزارش فرادید؛ محل حفاری در آن زمان در حاشیۀ دریاچه چالکو واقع بوده است؛ یکی از دریاچه‌های بزرگ در نزدیکی شهر باستانی چالکو. دریاچه چالکو، همراه با تکسکوکو، زومپانگو و زالتوکان، خاستگاه بسیاری از فرهنگ‌های آمریکای میانه مانند تولتک‌ها و آزتک‌ها بود. 

foto1

دریاچۀ چالکو امروز دیگر وجود ندارد زیرا در جریان توسعۀ شهری در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، به صورت تعمدی خشکانده شد.

محققان بر اساس انحنای بیرونی الوارها، حدس می‌زنند که شاید این الوارها متعلق به یک کشتی از نوع بریگانتین (کشتی بادبانی دو دکله با یک پیش‌دکل کاملاً مربعی شکل و دست‌کم دو بادبان روی دکل اصلی) باشند که فاتحان اسپانیایی از آن استفاده می‌کردند. 

foto2

در گزارش‌های تاریخی ثبت شده که چگونه اسپانیایی‌ها سال ۱۵۲۱ یک نیروی دریایی متشکل از کشتی‌های بریگانتین با بدنه کم‌عمق برای تصرف دریاچه‌های بزرگ ساختند. کشتی‌ها از چوب‌های باقی مانده و سایر سخت‌افزارهای کشتی‌هایی ساخته شدند که کورتس هنگام فرود در ورا در آوریل ۱۵۱۹دستور نابودی آن‌ها را داده بود. 

حفاری‌های INAH منجر به کشف بقایای یک سکونتگاه در عمق ۲.۵ متری نیز شد. این سکونتگاه در ساحل شمال شرقی دریاچه چالکو در نزدیکی ویرانه‌های شهر باستانی تلاتیلکو واقع شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید