کشف فسیل جدیدی از استخوان آهیانه انسان باستانی

کشف فسیل جدیدی از استخوان آهیانه انسان باستانی

فسیل استخوان آهیانه‌ی انسان کشف‌شده در ژوکودیان (L) و نمای بالای جمجمه Homo erectus pekinensis (R) که موقعیت فسیل استخوان آهیانه تازه کشف‌شده را نشان می‌دهد.

کد خبر : ۱۴۲۸۷۶
بازدید : ۵۷۲

فرادید| به گفته موسسه دیرین‌شناسی مهره‌داران و دیرین‌انسان‌شناسی (IVPP) در آکادمی چین، دانشمندان چینی تکه‌ای از استخوان آهیانه‌ی انسان را از فسیل‌های پستانداران در ژوکودیان، واقع در منطقه فانگشان پکن یافته‌اند که یک کشف فسیلی جدید را به سایت پِکینگ مَن اضافه کرده است. 

به گزارش فرادید، در ۱۰۰ سال گذشته، بقایای انسان راست قامت (هومو ارکتوس پکینِنسیس) که 200 هزار تا 700 هزار سال قبل در این مکان می‌زیسته، توجه محققان داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است و آن‌ها را به یکی از مهمترین داده ها برای کاوش تکامل تبدیل کرده است. 

البته تا کنون، دانشمندان بیش از ۲۰ محل حاوی فسیل‌های پستانداران را در سایت ژوکودیان کشف کرده‌اند. 

فسیل تازه کشف‌شده زرد مایل به قهوه‌ای است و کاملاً سنگ‌شده است. همچنین ضخامت، انحنا و اندازه‌ی استخوان با استخوان آهیانه‌ی راست جمجمه‌ی هومو اِرِکتوس پِکینِنسیس ژوکودی یکسان است. 

این فسیل با استفاده از سی‌تی‌اسکن و بازسازی سه‌بعدی در فاصله ۷۰ متری از نخستین سایتی که بقایای آن پیدا شد، کشف شد. 

Untitled

این سایت که سال ۱۹۳۲ کشف شد، از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۷ حفاری شد و شمار زیادی ابزار سنگی و فسیل‌های پستانداران مربوط به ۲۰۰۰۰۰ سال پیش کشف شد. 

به گفته IVPP، این کشف به دانشمندان کمک می‌کند تکامل انسان در این منطقه را از طریق آناتومی مقایسه‌ای و زیست‌شناسی مولکولی مطالعه کنند و نمونه‌های مهمی برای کاوش در تکامل انسان‌های باستانی در چین در یک میلیون سال گذشته را ارائه کنند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید