(تصاویر) اینجا یک «قربانگاه» 2500 سالۀ حیوانات است

(تصاویر) اینجا یک «قربانگاه» 2500 سالۀ حیوانات است

طبق یک مطالعه‌ای که نتایج آن اخیرا در مجله پلاس وان منتشر شد، محوطۀ باستانی موسوم به کاساس دِل تورونوئلو در حدود 2500 سال قبل، بارها برای قربانی کردن حیوانات استفاده شده است. اسب‌ها، خوک‌ها و سگ‌ها از جمله حیوانات یافت شده در این محوطه هستند.

کد خبر : ۱۶۲۹۳۴
بازدید : ۷۰۵

فرادید| مکان‌های باستان‌شناسی با شواهدی از قربانی کردن حیوانات که مربوط به عصر آهن (بین 2900 تا 2100 سال قبل) باشند، به ندرت در منطقه مدیترانه کشف شده‌اند.

به گزارش فرادید، اما در یک مطالعۀ تازه، محققان یک نمونه سالم از قربانی دسته‌جمعی حیوانات را از یک ساختمان مربوط عصر آهن در جنوب‌غربی اسپانیا به نام کاساس دِل تورونوئلو بررسی کرده‌اند که قدمت آن به حدود 2500 سال قبل می‌رسد. 

1

نویسندگان ۶۷۷۰ استخوان متعلق به ۵۲ حیوان قربانی‌شده را که در سه مرحله متوالی دفن شده بودند، بررسی و تاریخ‌گذاری کردند. حیوانات شناسایی‌شده عمدتاً اسب‌های بالغ، با شمار کمتری گاو و خوک و یک سگ بودند. 

در دو مرحله نخست، اسکلت‌ها بیشترشان کامل و بدون تغییر بودند، اما در مرحله سوم، اسکلت‌ها (به جز اسکلت اسب‌ها) نشانه‌هایی از فرآوری شدن برای غذا داشتند که نشان می‌داد نوعی آیین صرف غذا همراه این آیین بوده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که از این فضا در طول چندین سال به طور مکرر برای مراسم قربانی استفاده می‌شده است که سنت‌ها و اهداف آن متفاوت بوده است. 

tarteso-casas-del-turunuelo

این مطالعه موردی به محققان اجازه می‌دهد جزئیاتی از پروتکل‌های آیینی گذشته این سایت جمع‌آوری کنند، از جمله انتخاب عمدی حیوانات بالغ به جای حیوانات جوان و اهمیت آتش که مدرک آن حضور بقایای گیاهی و جانوری سوخته است. 

کاساس دِل تورونوئلو ویژگی‌های منحصر به فردی در مقایسه با سایر مکان‌ها دارد، مانند فراوانی زیاد اسب‌های قربانی. این مطالعه به تلاش‌ها برای درک قربانی‌های آیینی حیوانات در سراسر اروپا سرعت می‌بخشد. 

main

این مطالعه بر نقش قربانی‌های دسته‌جمعی حیوانات روی بافت جوامع اروپایی عصر آهن تاکید می‌کند. تحقیقات باستان‌شناسی، سنگواره‌شناسی و ریزچینه‌شناسی روشنگر سنت قربانی کردن حیوانات و رفتار آیینی تارتسی در سایت عصر آهن کاساس دِل تورونوئلو هستند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید