(تصاویر) کشف «تخت‌خواب مرگ» در یک قبر 2 هزارساله در لندن

(تصاویر) کشف «تخت‌خواب مرگ» در یک قبر 2 هزارساله در لندن

باستان‌شناسان در لندن توانسته‌اند یک تخت چوبی کامل مربوط به حدود 2 هزار سال قبل را کشف کنند که به نحو خیره‌کننده‌ای حفظ شده و سالم باقی مانده است. این برای نخستین بار است که چنین موردی در بریتانیا پیدا می‌شود.

کد خبر : ۱۷۵۱۷۷
بازدید : ۵۰۶

فرادید| این تخت چوبی که توسط کارشناسان «بی‌نظیر» توصیف شده است، در محل یک قبرستان رومی سابق در نزدیکی پل هولبورن در مرکز لندن، در کنار پنج تابوت از جنس چوب بلوط کشف شد.

به گزارش فرادید؛ بقایای چوبی مربوط به دوران تسلط روم بر بریتانیا (بین سال‌های 43 تا 410 پس از میلاد) به ندرت تا به امروز حفظ شده‌اند، اما به دلیل اینکه این محل دفن در مجاورت یک رودخانه زیرزمینی قرار داشته و بسیار مرطوب بوده است، بقایای قبرهای آن به خوبی حفظ شده‌اند.

12

این تخت «تدفینی» از چوب بلوط مرغوب ساخته شده و دارای پایه‌های کنده کاری شده و اتصالاتی با میخ‌های چوبی کوچک است. پایه‌های این تخت قبل از اینکه در قبر یک مرد بالغ 20 یا 30 ساله قرار گیرد، از آن جدا شده و در کنار آن قرار داده شده بودند.

مایکل مارشال، متخصص مصنوعات باستانی می‌گوید: «این تخت با دقت کامل از هم باز شده و دفن شده است؛ درست مانند مبلمانی که برای زندگی بعدی بسته‌بندی شده باشد».

بخشی از محوطه این گورستان که خارج از دیوارهای شهر رومی قرار داشته و 6 متر زیر سطح زمین فعلی واقع شده است، در دهه 1990 حفاری شده بود. با این حال، مارشال گفت: «پیدا شدن تخت کاملاً غافلگیرکننده بود، زیرا ما قبلاً چنین چیزی را ندیده بودیم. در حالی که روایت‌هایی از حمل و نقل افراد بر روی تخت در دسته‌های تشییع جنازه وجود داشت و گاه تصویری از آنها بر روی سنگ قبرها دیده شده بود، اما ما اصلاً نمی‌دانستیم که مردم همراه این تخت‌ها دفن می‌شدند. این چیزی است که هیچ مدرک در بریتانیا برای آن وجود نداشت.»

14

مارشال گفت که هیچ کالای تدفینی دیگری در کنار تخت پیدا نشد، اما تقریباً به طور قطع فردی که در اینجا دفن شده موقعیت بالایی در جامعه داشته است: «این یک مبلمان فوق‌العاده خوش‌ساخت و ظریف است و می‌شود گفت یکی از شیک‌ترین مبلمان‌هایی است که تا کنون از بریتانیای دورۀ رومی به دست آمده است».

۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید