(تصاویر) ماهواره‌ها یک «هرم گمشده» را در جنگل کشف کردند

(تصاویر) ماهواره‌ها یک «هرم گمشده» را در جنگل کشف کردند

​با چشم انسان، منطقه بین شهرهای مکزیکی کونهوآس (Conhuás) و کونستیتوسیون (Constitución) خالی است. اما حالا به لطف ماهواره‌ای که به دور سیاره می‌چرخد، این منطقه برای نخستین بار کاوش شده و سازه‌های پنهان آن آشکار شدند.

کد خبر : ۱۹۵۱۵۶
بازدید : ۲۵۰

فرادید| با چشم انسان، منطقه بین شهرهای مکزیکی کونهوآس (Conhuás) و کونستیتوسیون (Constitución) خالی است. چشم‌انداز وسیع و منطقه‌ی کم‌جمعیت کامپِچه، از دشت‌های وسیع و تالاب‌های پر از سنگ و جنگل تشکیل شده است. 

به گزارش فرادید، حالا به لطف ماهواره‌ای که به دور سیاره می‌چرخد، این منطقه برای نخستین بار کاوش شده و سازه‌های پنهان آن آشکار شدند. طبق خبر منتشر شده در ۲۴ ژوئن از موسسه ملی انسان‌شناسی و تاریخ مکزیک، محققان در جریان اسکن LiDAR ۲۰۲۳ (نوعی فناوری که از لیزر برای اسکن سطح زمین استفاده می‌کند) متوجه ساختارهای سنگی پنهان در محیط شدند. 

4

بخشی از ساختار درونی هرم

به گفته مقامات، وقتی دانشمندان برای بررسی این تشکیلات عجیب و غریب به منطقه رفتند، یک مرکز حکومتی قدیمی را یافتند که مایاها آن را ساخته‌اند. بر اساس خبر منتشر شده، این تشکیلات احتمالاً نخستین بار در دوره‌های کلاسیک متأخر و پایانی، از حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ پس از میلاد ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است. 

4

نقشه‌برداری LiDAR منجر به کشف سازه‌هایی شده که مایاها در مکزیک ساختند

این مکان تقریباً هیچ تراس یا کانال کشاورزی نداشت، به این معنا که یک سکونتگاه کوچکتر با چند ساختار بزرگتر بوده است. به گفته محققان، روی یک تپه برجسته، یک میدان اصلی وجود داشت که پلانی بسته و ساختاری هرمی در یک طرف داشت. 

3

سازه‌های متعددی از جمله یک سازه با شکل هرمی در منطقه جنگلی کشف شدند

بر اساس گزارش منتشر شده، یک تونل در میدان ساخته شده بود که در آن آب امکان خروج از سازه را داشت. بالای هرم که حدود ۶ متر ارتفاع دارد، محققان چیزهایی یافتند که گمان می‌رفت پیشکش باشند، مثلاً پای سرامیکی یک حیوان و همچنین نوک نیزه سنگ چخماقی. به نظر می‌رسد این پای سرامیکی، پای یک تپِزِکوئینتِل را به تصویر کشیده، یک جونده آمریکای مرکزی و جنوبی یا یک آرمادیلو.

2

پای حیوان سرامیکی که احتمالاً از یک پیشکش آیینی در هرم به جا مانده است

محققان در طرف مقابل محوطه، بقایای یک زمین توپ‌بازی را پیدا کردند که قدیمی‌تر از ساختمان‌ها بود (از حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ پس از میلاد). محوطه بازی پر از گچ‌کاری و دارای آثار رنگ بود. 

1

یک زمین توپ‌بازی گچ‌بری شده با آثار رنگ نیز در محل پیدا شد

محققان می‌گویند این سازه‌ها و هرم جدیدتر از سایر سازه‌ها هستند و احتمالاً نزدیک به اواخر دوره پساکلاسیک از ۱۲۵۰ تا ۱۵۲۴، در سال‌های آخر قبل از ورود اسپانیایی‌ها ساخته شده‌اند. کامپِچِه ایالتی در جنوب شرقی مکزیک در شمال شبه جزیره یوکاتان است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید