استوانۀ فلزی که 30 سال در موزه نگهداری شده بود «کپسول زمان» از آب درآمد

استوانۀ فلزی که 30 سال در موزه نگهداری شده بود «کپسول زمان» از آب درآمد

یک لوله فلزی برای چندین دهه در موزه لهستان نگهداری شده بود، بدون اینکه کسی بخواهد به داخل آن نگاه کند. حالا بالاخره این لوله باز شده و معلوم شده که یک «کپسول زمان» است؛ یعنی حاوی نامه‌ای است که افرادی در حدود 150 سال قبل آن را برای آیندگان نوشته‌اند.

کد خبر : ۱۹۵۸۰۱
بازدید : ۴۷۰۳۲

فرادید| در اواسط دهه 1990، باستان‌شناسان در جریان یک حفاری در خیابانی در شهر Wroclaw لهستان یک استوانه فلزی کوچک پیدا کردند. از آنجا که این شیء فلزی به طور واضح قدیمی بود، باستان شناسان آن را به موزه فرستادند، بدون اینکه کنجکاو شوند که آیا چیزی درون آن وجود دارد یا نه.

به گزارش فرادید؛ این استوانه سال‌ها دست نخورده باقی ماند تا اینکه متخصصان متوجه شدند چیزی درون آن وجود دارد. کاتارزینا کروچاک، سرپرست محافظت از مجموعه‌ها در مؤسسه ملی اوسولینسکی، می‌گوید که اولین قدم ضدعفونی کردن شیء بود و سپس لوله به آرامی بریده شد تا محتویات آن فاش شود: یک نامه و یک بریدۀ روزنامه.

1

نامۀ امضاشده‌ای که داخل استوانه قرار داشت

به این ترتیب معلوم شد که این استوانه یک کپسول زمان بوده است. در درون آن، نامه‌ای امضا شده توسط سه همسایه از سال 1865 پیدا شد. این سه همسایه در نامۀ خودشان درباره پروژه‌ بازسازی که در سیستم آبرسانی قدیمی خیابانشان در حال انجام بود نوشته بودند و همینطور گفته بودند که می‌خواهند با درست کردن این کپسول زمان، این بازسازی را جشن بگیرند.

هر سه همسایه نامه را امضا کرده و آن را همراه با روزنامه‌ای متعلق به همان روز داخل کپسول گذاشته بودند. احتمالا آن‌ها روزنامه را برای نشان دادن زمان دفن کپسول زمان در داخل آن قرار داده بودند.

2

همسایه‌ها روزنامه‌ای متعلق به روز دفن کپسول را نیز در درون آن گذاشته بودند

باستان‌شناسان گفتند که به ندرت می‌توان مالک یک اثر باستانی را شناسایی کرد، اما در این مورد، آنها توانستند همسایه‌ها را شناسایی کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، عملیات بازسازی که در نامه شرح داده شده، بخشی از آخرین دور بازسازی سیستم آبرسانی قرون وسطایی در این شهر بوده است.

۱۰۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید