گنجینه زنگ‌زدۀ «سلاح‌های باستانی» که در جنگل کشف شد

گنجینه زنگ‌زدۀ «سلاح‌های باستانی» که در جنگل کشف شد

در جنگلی در جنوب شرقی لهستان مجموعه ی از اشیاء پنهان شده بودند. شرایط این مصنوعات نشان می‌داد که برای قرن‌ها در آنجا رها و فراموش شده بودند.

کد خبر : ۲۰۶۲۹۴
بازدید : ۴۰۰

فرادید| ماتئوس فیلیپوویچ در حال گشت و گذار در جنگل‌های منطقۀ روبیشاف بود که متوجه یک شیء زنگ‌زده لابلای برگ‌ها شد. فیلیپوویچ اشیاء زنگ‌زده را از کف جنگل برداشت و چندین شیء دیگر را هم نزدیک آن‌ها یافت. اشیاء با گل مخلوط شده بودند و به سختی قابل‌شناسایی بودند. 

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان تشخیص دادند این اشیاء زنگ‌زده مجموعه‌ای از سلاح‌های دوران روم باستان هستند. 

4

سرنیزه‌های آهنی زنگ‌زده دوران رومی که در روبیشاف پیدا شدند

فیلیپوویچ در مجموع ۱۵ شئ آهنی پیدا کرد. این مجموعه شامل ۹ سرنیزه آهنی، دو تبرزین آهنی، تبری دیگر و سه شیء مرموز میشد که باستان‌شناسان آن‌ها را نگهدارنده‌ی سپر آهنی و یک جفت سرنیزه آهنی شناسایی کردند. 

3

برخی از اشیاء زنگ‌زده دوران رومی که در روبیشاف یافت شدند

قدمت این سلاح‌ها دست‌کم به ۱۵۰۰ سال قبل می‌رسد. در حفاری‌های این منطقه جنگلی هیچ استخوان یا آثار باستانی دیگری یافت نشد و این موضوع نشان‌دهنده‌ی اینست که این مکان گور نبوده، بلکه سلاح‌ها احتمالاً در یک کیسه بسته‌بندی شده و درون یک باتلاق ریخته شدند. 

2

بیشتر اشیاء دوران روم باستان در روبیشاف یافت شدند

باستان‌شناسان می‌گویند این سلاح‌ها احتمالاً مورد استفاده‌ی یک قبیله وحشی باستانی، فرهنگ جنگجویان پِرزوُرسک یا فرهنگ گوتیک بودند. بقایای هر دو فرهنگ نزدیک روبیشاف یافت شدند. 

1

مجموعه‌ای از اشیاء دوران روم باستان که در روبیشاف یافت شدند

مقامات گفتند این اشیاء به موزه استانیسلاو استاشیک منتقل شدند و قرار است آنجا تمیز، تجزیه و تحلیل و حفاظت شوند. باستان‌شناسان قصد دارند در فصل بهار از محلی که این اشیاء در آن پیدا شدند دوباره بازدید کنند. 

روبیشاف (Hrubieszów) شهری در حدود ۱۶۰ مایلی جنوب شرقی ورشو و در امتداد مرز لهستان و اوکراین است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید