(تصاویر) کشاورز ترکیه‌ای یک «بهشت موزاییکی» در زیر مزرعه‌اش کشف کرد

(تصاویر) کشاورز ترکیه‌ای یک «بهشت موزاییکی» در زیر مزرعه‌اش کشف کرد

یک کشاورز ترکیه‌ای زمانی که در حال کاشت نهال در مزرعه‌اش بود، یک موزاییک عظیم مربوط به دوران امپراتوری روم را کشف کرد؛ طرح زیبای این موزاییک شبیه به باغی شگفت‌انگیز پر از حیوانات گوناگون است.

کد خبر : ۲۰۷۸۰۸
بازدید : ۶۳

فرادید| یک کف‌سازی موزاییکی وسیع به مساحت ۸۴ متر مربع که گمان می‌رود قدمت آن به حدود قرن پنجم میلادی برسد، به طور اتفاقی توسط یک کشاورز کشف شد. محمدامین سوآلپ یک سال پیش در حالی که برای کاشت نهال مشغول حفاری در مزرعه‌اش بود، تصادفا با این سطح موزاییکی برخورد کرد و موضوع را به مقامات منطقه‌ای گزارش داد.

به گزارش فرادید؛ این کشف در روستای سالکایا در استان الازیغ ترکیه اتفاق افتاد. باستان‌شناسان پس از حفاری کامل این محل توانستند وسعت کامل موزاییک را از زیر خاک بیرون بکشند و طرح‌های شگفت‌انگیز و زیبای آن را مشاهده کنند.

1

این کف‌سازی که می‌توان آن را یک بهشت موزاییکی نامید، تصاویری از ده‌ها حیوان، درخت و گونه‌های گیاهی را با رنگ‌های متنوع به تصویر می‌کشد و از نظر اندازه، اشکال و الگوهای هندسی اولین نمونه در نوع خود در ترکیه به شمار می‌رود.

5

این کف موزاییکی که به صورت یک تکه بوده و حیواناتی مانند شیر، بز کوهی، اردک، تازی، گوزن، قرقاول، خوک، خرس، غاز، پلنگ آناتولی، پرنده، درخت و گونه‌های گیاهی را به تصویر می‌کشد، به عنوان اولین نمونه در نوع خود در ترکیه شناخته می‌شود. از سوی دیگر، در این منطقه یک کلیسا و یک انبار شراب نیز کشف شد.

6

استاندار الازیغ که از این منطقه بازدید می‌کرد، ضمن تشکر از شهروندی که این اثر منحصر به فرد را کشف کرده بود، گفت: «این اثر به صورت یک تکه و بسیار عظیم است. اگر مناطق دیگری نیز در اینجا شناسایی شوند که نیاز به حفاری داشته باشند، بر روی آنها نیز کار خواهیم کرد. اگر در نتیجه مطالعات ما آثار تاریخی خاصی در منطقه وجود داشته باشد، استراتژی متفاوتی برای این مکان در نظر خواهیم گرفت. در غیر این صورت، این اثر تاریخی را برای نمایش و بازدید عمومی آماده خواهیم کرد».

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید