کشف یک گنجینۀ «تک‌سکه‌ای» در لهستان

کشف یک گنجینۀ «تک‌سکه‌ای» در لهستان

یک فلزیاب حین جستجو در زمینی در شمال لهستان، یک گنجینه ۶۰۰ ساله را کشف کرد؛ گنجینه‌ای بسیار کوچک به اندازۀ فقط یک سکۀ طلا!

کد خبر : ۲۱۱۱۷۸
بازدید : ۶۴

فرادید| موزه تاریخ سرزمین کامی‌یِن روز ۱۴ اکتبر در یک پست فیس‌بوک اعلام کرد دانیل کواشنیاک با نام مستعار کواسنیفسکی ماه سپتامبر از یک فلزیاب برای جستجو در زمینی نزدیک کامی‌یِن استفاده می‌کرده که چیزی در چند اینچی عمق زمین پیدا کرده است. 

به گزارش فرادید، کواسنیفسکی پس از حفاری در خاک، یک سکه طلای کوچک را کشف میکند که مقامات موزه آن را یک سکه طلا مربوط به سال‌های ۱۴۲۹ یا ۱۴۳۰ شناسایی کردند. 

این نوع سکه طلا (Gulden) یک ارز رایج طلایی بود که در سراسر آلمان امروزی و لهستان قرون وسطی از آن استفاده می‌شد. طرح سکه‌ها بر اساس شهری که در آن ضرب شده بودند، متفاوت بود. 

3

روی سکه طلای ۶۰۰ ساله‌ای که در کامی‌یِن پیدا شد

سکه‌ی یافت‌شده نزدیک کامی‌یِن به اسقف اعظم آلمانی، اوتو فون زیگنهاین مرتبط بود. روی سکه تصویر او در لباس مذهبی سنتی به همراه کارکنانش بود. اطراف پیکر او یک واژه لاتین حک شده بود: «Ottonis» که به اسقف اعظم اشاره دارد. 

پشت این سکه ۶۰۰ ساله با نشان فون زیگنهاین تزئین شده است. در یک عکس، طرح سپر مانندی را می‌بینیم که شامل یک ستاره شش‌پر، الگوی زنجیرمانند و صلیب می‌شود. 

سکه طلای قرون وسطایی در روزگار خود ارزش اقتصادی و نمادین داشته است. 

2

پشت سکه طلای قرون وسطایی که در کامی‌یِن کشف شد

کواسنیفسکی گفته که یافتن چنین چیزی با ارزش مادی و تاریخی بسیار شگفت‌انگیز است. او این سکه را به موزه تاریخ سرزمین کامی‌یِن اهدا کرد تا برای عموم به نمایش گذاشته شود. 

1

کواسنیفسکی سکه طلای قرون وسطایی vh در دست دارد

کامی‌یِن (Kamień) روستایی در شمال لهستان و تقریباً ۲۵۰ مایل رانندگی تا شمال غربی ورشو است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید