بهترین ترفندهای خانه‌ داری که تا به حال نمی‌دانستید!

بهترین ترفندهای خانه‌ داری که تا به حال نمی‌دانستید!

اگر لباس‌های مشکی شما بعد از مدتی پوشیدن و شستن بور شده یا رنگ و روی آن از بین رفته است، نگران نباشید. با استفاده از این ترفند ساده می‌توانید به راحتی لباس‌هایتان را براق و درخشان کنید.

کد خبر : ۱۴۲۷۴۴
بازدید : ۵۹۹

فرادید| دانستن ترفندهای خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز، مرتب و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفندها به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه مشکلات مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و در مدت زمان بسیار کوتاهی با اطمینان حل کنید.

به گزارش فرادید، ​در این مطلب می‌خواهیم چند ترفند مهم خانه‌داری را که تا به حال نمی‌دانستید، با شما کدبانوهای عزیز و کاربران گرامی در میان بگذاریم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1ـ براق کردن لباس‌های مشکی

اگر لباس‌های مشکی شما بعد از مدتی پوشیدن و شستن بور شده یا رنگ و روی آن از بین رفته است، نگران نباشید. با استفاده از این ترفند ساده می‌توانید به راحتی لباس‌هایتان را براق و درخشان کنید. ابتدا لباس‌های مشکی‌تان را داخل ماشین لباسشویی بگذارید و درب ماشین را ببندید. حالا داخل جاپودری دو لیوان چای مانده و سرد شده + یک قاشق غذاخوری نمک بریزید و دیگر هیچ نوع پودر یا ماده شوینده به آن اضافه نکنید. سپس ماشین لباسشویی را به مدت نیم ساعت روشن کنید تا لباس‌های مشکی شسته شوند. بعد از پهن کردن لباس‌ها و خشک شدن آنها متوجه درخشانی آنها خواهید شد.

2ـ ترفند طلایی برای راحت اتو کشیدن لباس‌ها

یکی از کارهای سخت در خانه اتو کردن لباس‌هاست. گاه لباس‌ها بسیار چروکیده هستند و اتو کردن آنها حتی با اتوی بخار عالی نیز کار سخت و زمان‌بری است. برای اینکه لباس‌ها را به راحتی و ظرف زمان بسیار کمتری اتو بکشید، به این ترفند طلایی ما گوش کنید. ابتدا یک قطعه فویل آلمینیومی بزرگ را روی میز اتو بکشید و روی فویل را کاملا صاف کنید. سپس لباستان را روی فویل پهن کنید و بعد اتوی داغ را روی لباس بکشید. فویل باعث می‌شود حرارت اتو خیلی بهتر به لباس شما منتقل شود و لباستان به راحتی و در زمان بسیار کمی صاف و بدون چروک خواهد شد.

3ـ برق انداختن اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای

اجاق گازهای شیشه‌ای در مقایسه با اجاق گازهای استیل معمولا سخت‌تر تمیز می‌شوند و بعد از پاک کردن با انواع شوینده‌ها و اسپری‌های گاز پاک‌کن باز هم دارای لکه هستند. اگر می‌خواهید اجاق گاز شیشه‌ای شما بعد از تمیز کردن کاملا براق شود و هیچ نوع لکه و چربی نداشته باشد، به این ترفند ساده و بسیار راحت عمل کنید. ابتدا سرکه سفید را با مایع ظرفشویی به اندازه مساوی مخلوط کنید؛ سپس اسکاچ را داخل این مخلوط بزنید و روی صفحه اجاق گاز بکشید و حسابی شیشه اجاق گاز را با اسکاچ ماساژ بدهید. حالا با یک دستمال تمیز و مرطوب روی صفحه اجاق گاز را بکشید تا کاملا پاک شود. اما هنوز هم لکه‌ها باقی هستند و گاز کاملا درخشان نیست. فوت آخر این است که کمی الکل را روی شیشه گاز اسپری کنید و با دستمال خشک و تمیز گاز را پاک کنید. حالا می‌توانید از براقی و درخشندگی اجاق گاز شیشه‌ای لذت ببرید.

4ـ برق انداختن شیشه عینک

معمولا برای تمیز کردن شیشه‌های عینک طبی از دستمال مخصوص پاک کردن عینک و کمی آب استفاده می‌شود. اما در بسیاری از موارد باز هم شیشه عینک لکه دارد و دید شما را کمی تار می‌کند. برای اینکه شیشه‌های عینکتان کاملا تمیز و درخشان شود، کافی است روی یک دستمال کاغذی کمی سرکه سفید بریزید؛ سپس روی شیشه‌های عینک بکشید تا کاملا پاک و درخشان شود.

5ـ خنک کردن فوری بطری نوشابه و نوشیدنی

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی مهمان‌ها نشسته‌اند و مشغول خوردن چای و میوه هستند، ناگهان متوجه می‌شوید که فراموش کرده‌اید بطری نوشابه یا دلستر و دوغ را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و مدت زمان زیادی به سرو شام نمانده است. ما برای شما یک راه حل آسان داریم که می‌توانید با استفاده از آن بطری نوشیدنی را خیلی فوری خنک کنید. کافی است یک دستمال حوله‌ای را خیس کنید و آب آن را خوب بچلانید؛ سپس حوله خیس را دور تا دور بطری نوشیدنی بپیچید و بعد داخل قفسه بالای یخچال بگذارید. با این روش بطری نوشیدنی شما در مدت زمان نیم ساعت یا کمتر خنک و گوارا خواهد شد. 

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید