ترفندهای خانه‌داری

با این روش ساده و استادانه قرص سفید کننده لباس را در خانه تهیه کنید

با این روش ساده و استادانه قرص سفید کننده لباس را در خانه تهیه کنید

رنگ لباس‌ها و ملحفه‌های سفید بعد از مدتی شستن زرد می‌شوند و به سختی پاک خواهند شد. شما می‌توانید با یک قرص دست‌ساز خانگی آنها را دوباره سفید و درخشان کنید.

کد خبر : ۱۴۹۱۵۵
بازدید : ۷۵۸

فرادید| امروزه شستشوی لباس کار ساده‌ای است. تقریبا همه افراد وقتی لباس کثیف دارند، کافی است آن را داخل ماشین لباسشویی بگذارند و با فشار یک دکمه، لباس به راحتی شسته می‌شود. اما مشکلی که همیشه برای خانم‌ها وجود دارد، جای بعضی از لکه‌ها روی لباس است که به راحتی پاک نمی‌شوند.

به گزارش فرادید، لکه خودکار، شکلات، چربی، آب میوه و... که به خصوص در بیشتر مواقع روی لباس‌های بچه‌ها ایجاد می‌شود، به راحتی قابل پاک کردن نیست و شستن لباس داخل ماشین لباسشویی هم در این مورد تاثیری ندارد. همچنین رنگ لباس‌ها و ملحفه‌های سفید بعد از مدتی شستن زرد می‌شوند و به سختی پاک خواهند شد.

در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک قرص سفید کننده لباس خانگی را به شما آموزش بدهیم که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی لکه‌های روی لباس و یا زردی ملحفه‌های سفید را از بین ببرید؛ پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

washing-clothes1

برای تهیه این قرص شگفت‌انگیز و قوی در منزل کافی است یک بسته پودر صابون را که مخصوص شستشوی لباس کودکان است، داخل یک کاسه بریزید؛ سپس نصف لیوان جوش شیرین، نصف لیوان نمک، سه قاشق غذاخوری اکسیدان و یک چهارم لیوان آبلیمو را به آن اضافه کنید.

حالا دستکش یکبار مصرف به دست کنید و همه مواد را با دست خوب هم بزنید تا شبیه خمیر شود؛ سپس از خمیر به اندازه گردو بردارید و توی دستتان گرد کنید.

خمیرهای گرد شده را داخل یک سینی با فاصله از هم بچینید و به مدت یک روز کامل داخل آفتاب بگذارید تا کاملا خشک شود. بعد از اینکه قرص‌ها کاملا خشک شد و هیچ رطوبتی نداشت، می‌توانید آنها را داخل شیشه در بسته نگهداری کنید.

نحوه استفاده

شما به دو روش می‌توانید از این قرص سفید کننده قوی استفاده کنید. اگر می‌خواهید لباس یا ملحفه سفید را با دست بشویید، ابتدا داخل لگن آب ولرم بریزید.

سپس دو تا از این قرص‌های سفید کننده را داخل آب بیندازید و بعد از اینکه قرص باز شد، ملحفه یا لباس را داخل آن بگذارید تا کمی خیس بخورد.

بعد می‌توانید با دست لباس را آبکشی کنید و یا آن را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. در روش دوم لباس یا ملحفه را داخل لباسشویی بیاندازید.

سپس یک عدد قرص سفید کننده را همراه با لباس داخل ماشین لباسشویی بگذارید و دیگر از پودر لباسشویی استفاده نکنید. 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید