گیاه محبوب آپارتمانی سال ۲۰۲۴ چیست؟

گیاه محبوب آپارتمانی سال ۲۰۲۴ چیست؟

دراسنا یکی از خانواده های بزرگ گیاهان با دارا بودن صد ها گونه متفاوت است که تنها تعداد معدودی از آنها برای نگهداری در داخل منزل مناسبند.

کد خبر : ۱۶۸۶۲۸
بازدید : ۸۳

درست مانند سبک‌های طراحی داخلی و ایده‌های رنگ‌آمیزی، گیاهان آپارتمانی محبوب نیز هر سال دستخوش تغییراتی می‌شوند به همین منظور کمپانی گل و گیاه Easyplant به تازگی پیش بینی خود را از گیاه آپارتمانی برتر سال ۲۰۲۴ منتشر کرده و در این پیش بینی «دراسنا جانت کریگ» را به عنوان محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است. همانطور که می‌دانید گیاهان آپارتمانی از جایگاه ویژه‌ای در طراحی و معماری داخلی برخوردار هستند و سرزندگی را به فضای خانه و آپارتمان شما می‌آورند.

دراسنا یکی از خانواده های بزرگ گیاهان با دارا بودن صد ها گونه متفاوت است که تنها تعداد معدودی از آنها برای نگهداری در داخل منزل مناسبند. مقاومت بالا و همیشه سبز بودنشان عاملی است که علاوه بر ظاهر دوست داشتنی و متفاوتشان، آنها را بسیار محبوب کرده است. بیشتر این گونه های سازگار دراسنا نور روشن و غیر مستقیم و یا سایه را دوست دارند و به همین دلیل برای نگهداری در فضای بسته مناسبند.

به گفته کارشناسان کمپانی Easyplant سازگاری این گیاه با نور خورشید، مطابقت آن با بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی و نگهداری نسبتا آسان این گیاه تنها سه مورد از دلایلی است که دراسنا جانت کریگ را به محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی سال ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند.

به نظر می‌رسد گیاه «دراسنا جانت کریگ» تنها گیاه محبوب سال ۲۰۲۴ نخواهد بود و یکی از کارشناسان این کمپانی می‌گوید: «تأثیرات فنگ شویی به قلمرو گیاهان آپارتمانی نیز راه یافته است و ما روز به روز شاهد محبوبیت بیشتر گیاهان آپارتمانی خوش یمن از دید فنگ شویی در میان مردم هستیم. اکنون بسیاری از افراد حتی آن‌هایی که در طراحی داخلی منازل خود از فنگ شویی استفاده نمی‌کنند نیز به سمت گیاهان خوش شانسی مانند گیاه درخت پول گرایش پیدا کرده اند.»

دراسنا جانت کریگ که با نام دراسنا کامپکت نیز شناخته می‌شود، گیاهی با برگ‌هایی به رنگ سبز تیره است که مقاومت بالایی دارد و خود را با هر شرایط آب وهوایی سازگار می‌کند.

این گیاه بومی مناطق جنوب شرقی آفریقا بوده و از خانواده مارچوبه‌ها می‌باشد. نام گذاری این گیاه به دراسنا کامپکت به دلیل برگ‌های بسیار متراکم آن است و این روزها در طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این گیاه زیبا، قابلیت تصفیه هوای آن است که به گفته ناسا، دراسنا جانت کریگ قادر است با از بین بردن تری‌کُلُرواتیلن موجود در هوا به پاکسازی هوای منزل، محل کار، فروشگاه، اداره و … کمک کند.

4951012

نحوه مراقبت و نگهداری از دراسنا جانت کریگ

دراسنا جانت کریگ روزانه به حداقل ۴ تا ۸ ساعت نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. زمانی که حدود ۱/۳ تا ۱/۲ خاک خشک شد (حدود ۱۰ تا ۱۴ روز یک بار) نیاز به آبیاری دارد. این گیاه به فلوراید و سایر نمک‌های موجود در آب لوله حساس است، بنابراین توصیه می‌شود از آب مقطر برای آبیاری آن استفاده کنید. دمای مناسب برای نگهداری از این گیاه بین ۶۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت است و برای رشد به رطوبت متوسط نیاز دارد.

میزان رشد دراسنا جانت کریگ

دراسنا جانت کریگ معمولا ۶ تا ۸ فوت رشد می‌کند و حتی در شرایط ایده آل ممکن است طول آن به ۱۵ فوت نیز برسد. حداکثر میزان گسترش این گیاه نیز حدود ۳ فوت می‌باشد. دراسنا جانت کریگ سرعت رشد پایینی دارد. اما در شرایط ایده آل می‌تواند حدود ۱ تا ۲ فوت در سال رشد کند و بیش از ده سال طول می‌کشد تا به بلوغ برسد.

کمپانی ۱-۸۰۰-Flowers یکی دیگر از شرکت‌هایی است که به پیش بینی گیاه آپارتمانی محبوب سال ۲۰۲۴ پرداخته است. به گفته این شرکت گل صد تومانی و فیلودندرون دو گیاه آپارتمانی محبوب در سال ۲۰۲۴ خواهند بود. علت اصلی انتخاب این دو گیاه، این است که هر دو آن‌ها «نماد عشق» هستند.

گل صد تومانی نماد عشق، اشتیاق، افتخار و احترام است و گزینه‌ای عالی برای مناسبت‌ها و جشن‌های محسوب می‌شود. از طرفی برگ‌های درشت و زیبای فیلودندرون نماد عشق به طبیعت و رشد و پیشرفت هستند و به عنوان یک هدیه عالی برای عاشقان طبیعت به حساب می‌آید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید