(تصاویر) یک «کلبۀ درختی» مدرن و جذاب در مازندران

(تصاویر) یک «کلبۀ درختی» مدرن و جذاب در مازندران

داشتن یک خانۀ درختی آرزویی است که احتمالا خیلی از ما از کودکی دربارۀ آن خیالپردازی کرده‌ایم. زندگی بالای سطح زمین و در لابه لای شاخ و برگ درختان، احساس فوق‌العاده‌ای از ماجراجویی و نشاط را برای همۀ ما تداعی می‌کند.

کد خبر : ۱۶۷۱۱۲
بازدید : ۲۱۲۲۱

فرادید| یکی از نمونه‌های مدرن و جذاب کلبه‌های درختی، موردی است که یک استودیوی معماری ایرانی در روستای وازک از توابع شهر رویان در استان مازندران طراحی و اجرا کرده است.

به گزارش فرادید؛ هدف از اجرای این طرح افزودن یک فضای جدید سکونت به یک ویلای از قبل موجود بود. کارفرمای پروژه می‌خواست در حیاط ویلا فضای تازه‌ای برای استراحت ساخته شود که چشم‌انداز دلپذیر و زیبایی نیز داشته باشد.

7

به همین دلیل معماران پس از ارزیابی محل مورد نظر تصمیم گرفتند فضای جدید را به صورت یک خانۀ درختی بسازند که در مجاورت ویلا و مشرف به درّۀ سرسبز روبه‌روی آن باشد. آن‌ها با توجه به تناور بودن درخت‌های موجود در باغچۀ ویلا، آن‌ها را به عنوان پایه‌ای برای این ساختار دوسطحی در نظر گرفتند.

9

فضای سطح اول شامل یک تراس سرپوشیده است که در آنجا ساکنان می‌توانند از صرف ناهار بین شاخ و برگ درختان لذت ببرند. سطح دوم نیز شامل یک فضای نشیمن اصلی با اجاق گاز هیزمی است که یک توالت کوچک نیز در آن وجود دارد.

Tree_House_in_Mazandaran_province_Modern_Architecture_of_Iran__14_-17348-800-500-100

معماران قبل از اجرای پروژه با کارشناسان مشورت کردند تا سن درختان و توانایی آنها را در تحمل بار این سازه ارزیابی کنند.

4

این خانه درختی از درون و بیرون با چوب تیره رنگی پوشیده شده است تا ترکیب بهتری با محیط طبیعی اطرافش ایجاد کند. به علاوه معماران در طراحی فرم بنا از سطوح شکسته و شیب‌دار استفاده کردند تا به گفتۀ خودشان به این وسیله خطوط طبیعی درختان را تداعی کنند و همچنین شکل کلبۀ درختی را به شکل و شمایل معمول خانه‌های روستایی نزدیک کنند.

3

مساحت کل این سازه 45 متر مربع است و ساخت آن در سال 1397 حدود 180 میلیون تومان هزینه داشته است.

5

۵۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید