(تصاویر) شگفت‌انگیزترین آبشار جهان که شبیه افسانه‌ها است

(تصاویر) شگفت‌انگیزترین آبشار جهان که شبیه افسانه‌ها است

گفته می‌شود این آبشار ممکن است تنها نمونه در نوع خود در این سیاره باشد. غار کوچک زیر این آبشار، محل نشت گاز طبیعی است که در اغلب موارد در حال سوختن است.

کد خبر : ۱۷۳۷۵۵
بازدید : ۶۵۷

فرادید| در اعماق پارک چِستنات ریج (Chestnut Ridge) در نیویورک، آبشار کوچکی به نام آبشار شعلۀ ابدی قرار دارد. این آبشار به دلیل یک پدیده ساده به این نام خوانده می‌شود: نشت گاز طبیعی درست زیر آبشار که بر حسب اتفاق در اغلب موارد در حال سوختن است؛ منظره‌ای کاملا طبیعی که در عین حال شبیه یک صحنه از داستان‌های پریان است. 

به گزارش فرادید، البته این شعله واقعاً «ابدی» نیست، به این معنا که گه‌گاه خاموش می‌شود اما معمولاً توسط کوهنورد بعدی که آن را خاموش‌شده می‌بیند، دوباره روشن می‌شود. پارک چِستنات ریج در ۱۲۱۳ هکتاری جبهه شمالی مجموعه‌ای از تپه‌ها واقع شده که در شهرستان ایری قرار دارند. این پارک به خودی خود یک مقصد تابستانی عالی برای خانواده‌هاست که شامل مسیرهای پیاده‌روی چندمایلی، مسیرهای دوچرخه سواری، چندین زمین بازی، زمین تنیس و امکانات پیک‌نیک و پناهگاه‌های فراوان میشود. 

main

آبشار شعله ابدی، با اینکه در محدوده پارک قرار دارد، در حاشیه و دور از جمعیت است و مستقیماً از مسیری قابل‌دسترسی است که از لبه جنوبی پارک شروع می‌شود. با نزدیک شدن به آبشار، بوی تخم‌مرغ گندیده به مشام می‌رسد. این بو، بوی گاز طبیعی است که از بین لایه‌های رس نشت می‌کند. گازهای تولیدشده طی تجزیه مواد آلی در ذخایر سنگی تحت فشار هستند و از طریق شکاف‌ها و لایه‌های سست درون سنگ، بیرون رانده می‌شوند. 

یک شکاف بزرگ درست داخل آبشار شعله ابدی، در یک غار کوچک قرار دارد که از نشت گاز در برابر آب در حال سقوط و باد محافظت می‌کند و به شعله امکان می‌دهد روشن بماند. دو نشت کوچکتر دیگر داخل غار را می‌توان روشن کرد، هرچند نمی‌توانند شعله‌ای به بزرگی یا بلندی شعله اولیه تولید کنند. 

2

چندین نشت گاز یا چشمه‌های دیگر در اطراف آبشار وجود دارد، اما مکان‌یابی آن‌ها سخت و روشن کردن آن‌ها معمولاً غیرممکن است. برخی از آن‌ها زیر آبگیر زیر آبشار قرار دارند و حین بالا رفتن حباب‌هایی که از سنگ بستر بالا می‌آیند، می‌توان آن‌ها را دید. 

آبشار شعله ابدی به شدت به بارندگی و برف‌آب وابسته است. این آبشار معمولاً اوایل بهار یا پس از دوره‌های طولانی باران شدید، جریان دارد. ارتفاع آن به ۳۰ فوت می‌رسد و روی لایه‌های شیب‌دار در دو بخش می‌ریزد. یک غار کوچک، ۵ فوت بالاتر از بستر نهر، به سمت راست، خاستگاه چشمه گاز طبیعی است که می‌توان آن را مشتعل کرد و شعله‌ای به ارتفاع ۴-۸ اینچ ایجاد کرد. وقتی ارتفاع جریان زیاد است، آب روی غار می‌ریزد، شعله را می‌پوشاند و نور را مانند آباژور پخش می‌کند. آبشار شعله ابدی به راستی یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای دنیاست. گفته می‌شود این آبشار ممکن است تنها آبشار در نوع خود در این سیاره باشد.

3

4

مترجم: زهرا ذوالقدر

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید