(تصاویر) بهترین «خانه‌های ساحلی» جهان در سال 2024

(تصاویر) بهترین «خانه‌های ساحلی» جهان در سال 2024

یک خانه ساحلی عالی باید با شن‌های متحرک، بادهای زیاد و زمین‌های شیب‌دار کنار بیاید. در این مطلب، تعدادی از هوشمندانه‌ترین و خیره‌کننده‌ترین خانه‌های ساحلی جهان را معرفی کرده‌ایم که به بهترین نحو با محیط طبیعی و زیبای خود عجین شده‌اند.

کد خبر : ۲۰۸۴۵۱
بازدید : ۶۹

فرادید| چارچوب‌های زیربنا برای زمین‌های شیب‌دار یا شن و ماسه و دریای بی‌ثبات، مناظر شگفت‌آور، حیاط داخلی و سیستم کرکره محافظ در صورت شدید شدن آب و هوا. اینها برخی از مواردی هستند که در چک لیست معماران هنگام طراحی یک خانه ساحلی وجود دارند، چه در ارتفاعات اسکاتلند باشد و چه در بیگ سور کالیفرنیا، نیروهای طبیعت و تجربه همیشه در ساخت چنین خانه‌هایی باید در نظر گرفته شوند. 

به گزارش فرادید، تام کاندیگ از گروه معماری مستقر در سیاتل خود به نام اولسون کاندیگ از مشتریان می‌پرسد: «چند وقت یکبار می‌خواهند در و پنجره‌ها را به روی چشم‌انداز باز کنند و از تماشای ساحل لذت ببرند؟ آیا به حریم خصوصی از مناطق ساحلی عمومی نیاز دارند؟» 

با طراحی درست و برخورد مناسب ساکنان، بسیاری از خانه‌های ساحلی در هر آب و هوایی قابل‌استفاده هستند. 

1. پناهگاهی در تپه‌های شنی در ساحل غربی دانمارک از مِت لانگ

8

مِت لانگ می‌گوید: «در شبه‌جزیره جاتلند، وقتی باد شدید غربی می‌وزد، تقریباً غیرممکن است در فضای باز باشید. بنابراین این خانه یک حیاط کوچک رو به جنوب دارد تا در کل سال یک سرپناه باشد. از حیاط، می‌توانید دریا را ببینید. 

1 (1)

کلبه‌های نزدیک پشت تپه‌های شنی هستند، اما این قطعه بسیار نزدیکتر به آب و روی یک شیب تند است. تنها فضای سبز، علف‌های محلی است که تپه‌های شنی را پایدار نگه می‌دارند. لانگ در کتاب خود می‌نویسد: «مهم بود این منظره دلپذیر را تا حد امکان دست‌نخورده نگه داریم. ساختار فشرده خانه از شیب تند به سمت ساحل امتداد دارد و قرار گرفتن در معرض باد آن به حداقل رسیده است. نمای جنوبی توسط برآمدگی‌های عمیقی که جلوی نور خورشید را می‌گیرند، محافظت می‌شود. 

2. خانه حیاط‌دار ساحلی در اُردراپ نِیز، دانمارک از مت لانگ

7

اُردراپ نِیز دهکده‌ای در شبه‌جزیره‌ای نزدیک کپنهاگ است. درهای کشویی شیشه‌ای در دو طرف اتاق نشیمن می‌توانند باز شوند و آن اتاق را به یک ایوان سرپوشیده تبدیل کنند. در همین حال، حیاط‌باغ داخلی رو به غرب، آخرین نورهای خورشید را وارد خانه می‌کند و اگر این نور بیش از حد قوی باشد، درهای کشویی را می‌توان بست. 

22

«اگرچه محوطه بزرگ بود، ما به یک منطقه مثلثی کوچک کمتر از ۳۰۰ متر مربع محدود بودیم، به دلیل عقب‌نشینی‌های لازم از خط ساحلی. دیوارهای بیرونی با صفحاتی از چوب رو به صورت عمودی پوشانده شدند و درها و پنجره‌ها به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هستند که همه به مرور زمان و به آرامی نقره‌ای خاکستری می‌شوند.» 

3. خانه ساحلی بیلگولا در سیدنی استرالیا از اولسون کاندیگ

6

تام کاندیگ می‌گوید: «ساحل بیلگولا سابقه طوفان‌های شدید، بادهای شدید، سیل و نور شدید خورشید دارد. البته اینها بخشی از زیبایی‌های این مکان هستند.» اولسون کاندیگ خانه را روی پایه‌های بتنی قرار داده تا شن و ماسه و آب بتوانند از زیر خانه به سمت داخل و خارج حرکت کنند. سیستم کرکره‌ی خارجی سفارشی به طور کامل بسته می‌شود تا از خانه در برابر آب و هوای شدید محافظت کند. 

33

داخل خانه، حیاطی است که نور روز را در هسته خانه فیلتر می‌کند و یک آب‌نمای مرکزی که به خنک شدن هوا کمک می‌کند. 

رنگ دیوارهای بتنی تخته‌مانند طوریست که با تپه‌های شنی خلیج و صخره‌ها مطابقت داشته باشد تا طوری به نظر برسد که انگار از تپه‌ها بیرون زده است. 

4. خانه ساحلی کربن در مالیبو، کالیفرنیا از اولسون کاندیگ

5

همه خانه‌های ساحلی خارج از مسیرهای معمولی نیستند. این یکی بین ساحل مالیبو و شش خط بزرگراه ساحلی اقیانوس آرام قرار دارد. خانه ساحلی کربن به سمت مناظر و صداهای اقیانوس است. این خانه روی اسکله‌ای با طراحی سفارشی و پایه‌های تخلیه خودکار قرار دارد که بر فراز شن و ماسه برافراشته شده و هنگام جزر و مد و امواج طوفانی انعطاف‌پذیر می‌شود و در عین حال اتصال به اسکله را حفظ می‌کند. 

44

تام کاندیگ می‌گوید، اولسون کاندیگ یک نمای بتنی مات طراحی کرد تا حس پناه گرفتن از جاده‌ی شلوغ را ایجاد کند، در حالی که همچنان از طرف دیگر رو به اقیانوس و افق باز می‌شود. یک حیاط داخلی با پوشش شیشه‌ای و باغ کاکتوس، نور روز و طبیعت را به داخل می‌آورند. بادگیرهای متحرک در امتداد نمای رو به اقیانوس خانه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را مدیریت می‌کنند، حریم خصوصی خانه را از ساحل عمومی حفظ می‌کنند و وقتی خانه خالی است آن را کاملاً محصور می‌کنند. 

5. کلبه I/O در سواحل جنوبی نروژ از اِرلینگ بِرگ

4

معمار این پروژه در کالیفرنیا تحصیل کرده و تحت تأثیر عملکردگرایی اواسط قرن این ایالت با رخ‌بام‌های مسطح و یک سر معلق آن قرار گرفته است. برگ می‌گوید سقف تخت این خانه توان مقاومت در برابر برف ا متری را دارد.

55

این کلبه در واکنش به تغییرات سریع آب و هوا ساخته شده، گردش آن دسترسی آسان به داخل و خارج را فراهم کرده است. بنابراین، سه حجم مجزا اطراف یک عرشه بزرگ، همه زیر یک سقف کنسولی هستند. این کلبه روی ستون‌های چوبی بالای زمین شیب‌دار قرار دارد و پوشیده از چوب صنوبر محلی و یک محافظ چوب ارگانیک با رنگدانه‌های خاکستری است و به همین دلیل از روز اول ظاهری طبیعی و فرسوده دارد. این پالت رنگ با خانه‌های تابستانی دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ شباهت دارد که هنوز در سواحل نروژ پراکنده هستند. 

6. خانه آکانتیلادو در زیهواتانیهو، مکزیک، از گروه معماری زوزایا 

3

این خانه در ۱۵۰ مایلی شمال غربی آکاپولکو یک پالاپای وسیع دارد (یک سازه چوبی روباز با سقف کاهگلی از برگ‌های نخل که در سواحل و بیابان‌های مکزیک رایج است) که هم سایه تامین می‌کند و هم به تهویه کمک می‌کند. پالاپا شامل نواحی مشترک است و به یک عرشه پیچیده و استخر ابدی منتهی می‌شود.

66

زمین شیب‌دار و صخره‌ای به این معناست که خانه از سطح بالایی قابل‌دسترسی است. اینجا، هر اتاق خواب تراس مخصوص خود را دارد و طراحی زاویه‌دار خانه به این معناست که هر اتاق منظره‌ای رو به اقیانوس آرام دارد. دو حجم هندسی ساختمان از بتن ساخته شدند که برخی از آن‌ها نمایان هستند. 

7. بیگ سور در ساحل بیگ سور، کالیفرنیا، ایالات متحده، از گروه معماری فیلد 

2

بیگ سور ۷۵ مایل امتداد یافته و کوه‌های سانتا لوسیا در ارتفاع ۱۵۰۰ متری بالای اقیانوس آرام قرار دارند. این خانه باید با فعالیت‌های لرزه‌ای، باد، طوفان‌های زمستانی، نوسانات شدید دما، ترشحات فرساینده اقیانوس و نرخ فرسایش سالانه حدود ۰.۳ متر ی مقابله کند. 

77

وقتی معماران این مکان صخره‌ای را کاوش کردند، در وسط قطعه، دره‌ای را کشف کردند که پر شده بود. قبلاً در این دره، نهری دوره‌ای به سمت دریا جریان داشته است. معماران عملکرد آن به عنوان آبراه را بازسازی کردند و برای قرار دادن شکاف، خانه را به صورت دو حجم طراحی کردند که با یک پل به هم متصل می‌شوند. در همین حال، برآمدگی‌های عمیق نمای جنوبی از خانه در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. 

8. کائوکان نا کرگا، هبریدهای بیرونی، اسکاتلند از ایزات آروندل

1

کار معماری جک آروندل و ایلید ایزات در هبریدهای بیرونی است و کائوکان نا کرگا به معنای «کوچولوی ساکت کنار صخره» است. این خانه ساده با اسکلت چوبی با همان سنگ لوئیسی گنیسی که روی آن قرار گرفته، پرداخت شده است و طرز قرارگیری پنجره‌ها همسو با حرکت خورشید است. این خانه در خلیج هریس، در ساحل شرقی جزیره در یک ورودی سرپوشیده است.

88

طرح داخلی از اشکال ظریف خانه‌های سیاه سنگی، خاک مردابی و کاهگلی هیبریدهای بیرونی الهام گرفته که طراحی آن‌ها به هزاره‌های قبل بازمی‌گردد. نقشه نامنظم خانه از چشم‌انداز اطرافش الهام گرفته، طوری که پایه‌های آن تماسی با سنگ بسیار سخت محوطه ندارند. طرح اولیه این بوده که اتاق نشیمن به یک منطقه فرو رفته تبدیل شود تا به ایجاد حس صمیمیت بیشتر کمک کند، اما وقتی متوجه شدند زیر این ناحیه سنگ لوئیس گنیس قرار دارد، از این ایده منصرف شدند، زیرا هزینه‌های شکستن سنگ فراتر از بودجه ساخت میشد. ایزات می‌گوید: «فکر کردن به آن جالب است چون فکر میکنم طراحی بخاطر تغییراتی که ما ایجاد کردیم قوی‌تر شده است.» 

این خانه به طور کامل توسط آروندل، برادر ایلید و سازنده مبلمان، آلاسدیر ایزات و دوست و سنگ‌تراش دَن مکالی ساخته شد. آن‌ها در ژانویه ۲۰۲۲ کلنگ پی را زدند و خانه ۱۸ ماه بعد، پس از پشت سر گذاشته ۹ طوفان تکمیل شد.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید