(عکس) بیوگرافی و زندگی خصوصی مریم بوبانی

(عکس) بیوگرافی و زندگی خصوصی مریم بوبانی

مریم بوبانی دو سال در کلاس‌های آزاد بازیگری بازیگری آموخت و در ۱۳۷۶ با بازی در مهر مادری (به کارگردانی کمال تبریزی) در نقشی فرعی بازی در سینما را آغاز کرد.

کد خبر : ۲۰۵۰۲۹
بازدید : ۷۸۵۱

مریم بوبانی در سال ۱۳۳۲ در سنندج به دنیا آمد.

نام و نام خانوادگی: مریم بوبانی

زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون

تولد: ۱۳۳۲- سنندج، ایران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر

همسر : سیروس احمدی‌فر

تعداد فرزند : 2

بیوگرافی

دو سال در کلاس‌های آزاد بازیگری بازیگری آموخت و در ۱۳۷۶ با بازی در مهر مادری (به کارگردانی کمال تبریزی) در نقشی فرعی بازی در سینما را آغاز کرد.

دانش اموخته کلاس های آزاد بازیگر امین تارخ است، فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و بعد از دهه ۴۰ زندگی خود وارد عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد، دو فرزند هنرمند مشهورد در عرصه موسیقی دارد.

علایق

من از بچگی به بازیگری علاقه‌ مند بودم. موثرترین کسی که باعث شد عاشق این حرفه شوم، مادربزرگم بود که در بچگی ما را به تئاتر و سینما می‌برد و من از همان زمان در ذهنم طراحی می‌کردم که روزی بازیگر خواهم شد

هر دو پسر من موزیک کار می کنند، پسر بزرگم، یاور احمدی فر، بازی می کنه و در فیلم رستاخیز آقای درویش دو نقش بازی کرده و عضو گروه رستاک هم هست. پسر کوچکم آیین احمدی فر، تنظیم کننده عضو گروه چارتار است.

مطالعه می‌ کنم‌ بیشتر رمان می خوانم؛ به مطالعه علاقه دارم و جزو بخش جدا نشدنی زندگی‌ ام است‌، سفر رفتن من منحصر به حضور در فیلم‌ هایی است که در شهرستان‌ ها بازی می‌ کنم.

15
مریم بوبانی و الهام پاوه نژاد
16
عکس های مریم بوبانی در کنار هانیه توسلی و نازنین بیاتی
 
همسر او سیروس احمدی‌فر، از ترانه‌سرایان قدیمی اهواز است که ترانه‌های او را خوانندگانی همچون مسعود بختیاری در رادیو اهواز دههٔ پنجاه اجرا نموده‌اند. سیروس احمدی‌فر همچنین بایگانیگر (آرشیودار) موسیقی قدیمی ایرانی است.

آوارگی جنگ

کلاس اول دبیرستان که بودم آقای خلج تئاتری را برای اجرا به شهر آبادان آورد و بعد از دیدن این نمایش، تصمیمم برای بازیگر شدن، قطعی شد.وقتی دانش آموز بودم در تئاترهای مدرسه بازی می کردم و خیلی جدی این کار را ادامه می دادم، اما بعد اتفاقات دیگری در زندگی ام رخ داد که مرا از مسیر بازیگری دور کرد. ازدواج کردم، بچه دار شدم و بعد جنگ شد و آوارگی سال های جنگ با دو بچه که آنها را از این شهر به آن شهر می بردم تا سالم بمانند.

مهاجرت به تهران

سال 70 تصمیم گرفتیم از خوزستان به تهران مهاجرت کنیم تا شرایط زندگی برای بچه هایم بهتر شود چون در شهرهای جنگزده هیچ امکانی برای پیشرفت بچه ها وجود نداشت. تهران که ساکن شدیم و زندگی بچه هایم روی روال افتاد و خاطرم از آنها که راحت شد.

سفیر نیکوکاری

مریم بوبانی بازیگر سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و همچنین تورج اصلانی عکاس و فیلمبردار تجربه گرای سینمای ایران و جهان؛ به عنوان سفیران موسسه خیریه نیکوکاری نینوا برگزیده شدند.

منبع: انتخاب

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید