(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی بیل گیتس

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی بیل گیتس

بیل گیتس از ثروتمندترین افراد جهان است که از صفر مطلق شروع کرده و اکنون بیش از 130 میلیارد دلار ثروت دارد.

کد خبر : ۲۰۷۲۵۳
بازدید : ۱۴۷

بیل گیتس در سال 1955 در ایالت واشینگتن آمریکا به دنیا آمد. او در یک خانواده با اهمیت اجتماعی خوبی بزرگ شد. پدر بیل، وکیل بسیار معروف اهل سیاتل و همچنین مادرش مجری خبرگزاری معروف این شهر بود.

101_11zon (2)

بیل گیتس در همین شهر به مدرسه رفته و در سن 13 سالگی بود که متوجه علاقه‌اش به کامپیوتر و برنامه‌نویسی شد.

آشنایی با پل آلن

102_11zon (2)

در زمان مدرسه بیل گیتس با کمک مدرسه در برنامه‌های مختلف رایانه شرکت می‌کرد. در این زمان گیتس با برنامه نویسی جوانی به نام پل آلن آشنا شد. این دو خیلی سریع به دوستان نزدیک یکدیگر تبدیل شده و در همین دوران بود که ایده شکل‌گیری مایکروسافت در ذهن این دو شکل گرفت.

اما به دلیل عدم پیشرفته بودن دنیای تکنولوژی در آن زمان، این دو مجبور شدند تا صبر کرده و  ثروت  افزونی کنند.

ورود به دانشگاه هاروارد

بعد از پایان دبیرستان، بیل گیتس بعد از شرکت در کنکور، موفق شد وارد دانشگاه هاروارد شود. در هاروارد گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای نخستین میکروکامپیوتر نوشت. اما هنوز یک سال نگذشته بود که بیل گیتس تصمیم گرفت دانشگاه را رها کند. این تصمیم به این دلیل به وقوع پیوست که بیل گیتس مطمئن شد مسیر مایکروسافت وی را ثروت‌مند خواهد کرد.

تاسیس مایکروسافت

103_11zon (2)

بعد از انصراف از  دانشگاه  هاروارد، بیل گیتس به همراه پل آلن شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. این باور استوار بود که رایانه به وسیله‌ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه‌ای تبدیل خواهد شد. آن‌ها به ساخت نرم‌افزار برای رایانه‌های خانگی پرداختند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی، محور موفقیت‌های شرکت مایکروسافت شد.

همکاری با دیگر شرکت‌ها

بعد از تاسیس شرکت مایکروسافت، این گروه بسیار کوچک با برنامه‌نویسی‌های محدود شروع به کسب درآمد کردند. در همین زمان یک شرکت تاسیس دیگر تصمیم گرفت کامپیوترهای جدید نسل PC را روانه بازار کند.

این شرکت به مایکروسافت ماموریتی داد تا برنامه‌نویسی این سری از کامپیوترها را بر عهده داشته باشد. برنامه‌نویسی برای این کامپیتر شرکت مایکروسافت را به یک ابر شرکت رایانه‌ای تبدیل کرد.

ویندوز 98 و آغاز پادشاهی

104_11zon (2)

در سال 1995 زمانی که مایکروسافت به یک شرکت بزرگ تبدیل شده بود، تصمیم گرفت بزرگترین پروژه رایانه‌ای زمان خود را کلید بزند. بیل گیتس شخصا بر روی ویندوز 98 کار کرده و آن را روانه بازار کردند.

ویندوز 95 فروش مناسبی داشت و موفق‌ترین سیستم‌عامل در زمان خود بود. سه سال پس از آن مایکروسافت ویندوز 98 را منتشر نمود.

قبل از ویندوز 95 ویندوز 3.1 به بازار عرضه شده بود.ویندوز 95 به علت این‌که عضو زین‌پس ویندوز 3 است تحت نام ویندوز 4 نیز شناخته شده.

برخی ویندوز 95 را انقلابی در نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های کامپیوتر در زمان خود می‌دانند.هم چنین این نسخه از ویندوز برای اولین بار از منوی استارت رونمایی و پشتیبانی کرده است.

این نسخه از ویندوز تا زمانی که ویندوز 98 منتشر شد یک شاهکار به حساب میامد و یکی دیگر از ویژگی های خوب آن این بود که تصاویر زمینه ظاهر شدند.

نویسندگی

105_11zon (2)

در سال 1999 گیتس کتاب Business @ the Speed of Thought را نوشت. این  کتاب  نشان می‌دهد رایانه چگونه می‌تواند در تجارت و کسب‌وکار مشکلات کاربران را حل کند. این کتاب به 25 زبان ترجمه شده و در بیش از 60 کشور موجود است.

این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در روزنامه نیویورک تایمز، یواس‌ای تودی، وال‌استریت جورنال، و فروشگاه اینترنتی آمازون قرار گرفت. کتاب پیشین گیتس به نام The Road Ahead که در سال 1995 منتشر شده بود برای 7 هفته پیاپی حائز جایگاه نخست در نیویورک تایمز شد.

ازدواج

106_11zon (2)

بیل گیتس برخلاف استیو جابز بزرگ، هرگز از زندگی شخصی خود غافل نشد. بیل گیتس در سال 1987 با دختری به نام میلیندا آشنا شد. بیل گیتس برای بررسی باید و نباید  ازدواج  با ملیندا خوبی‌ها و بدی‌های رابطه‌شان را فهرست کرده و روی تخته نوشتند و با هم گفتگو کردند.

آنها در جزیره لانائی در هاوایی با هم ازدواج کردند و برای اینکه کسی بدون دعوت به مراسم عروسی آنها نیاید همه هلی کوپترهای موجود در منطقه را اجاره کرده بودند.

این زوج دارای سه فرزند به نام‌های جنیفر کاترین گیتس (1996 میلادی)، روری جان گیتس (1999 میلادی)، و فوب ادل گیتس (2002 میلادی) هستند.

طلاق

این زوج به مدت 37 سال با یکدیگر در رابطه بودند تا اینکه در سال 2021 این دو از یکدیگر جدا شدند. میلندای 57 ساله با اعلام جدایی‌اش از بیل گیتس در می 2021 پس از 27 سال زندگی مشترک، جهان را شوکه کرد.

 حالا او پس از سکوتی یک ساله درباره برخی از دلایل این جدایی صحبت کرده است از جمله در مورد رابطه عاشقانه همسرش با زنی دیگر. سال گذشته فاش شد که بیل در سال 2000، شش سال پس از ازدواج او و ملیندا، با یکی از کارمندان زن مایکروسافت رابطه‌ای خارج از ازدواج داشته است.

با این طلاق 50 میلیارد دلار از ثروت بیل گیتس به همسر سابقش اختصاص یافت.

کارهای بشردوستانه

107_11zon (2)

بشردوستی در نزد گیتس از اهمیت بالایی برخوردار است. او و همسرش ملیندا بنیاد خیریه‌ای را با سرمایه 28.8 میلیارد دلار بنیان گذاشتند تا کمک‌های بشردوستانه را در زمینه‌های بهداشت جهانی و آموزش، پشیبانی کنند.

این بنیاد، مبلغ 3.6 میلیارد دلار به بهداشت جهانی، و 2 میلیارد دلار به توسعه آموزش در مناطقی که سطح درآمد مردم پایین است اهدا کرده‌است که در آمریکا و کانادا به صورت اهداء رایانه و دسترسی به اینترنت برای همگان در کتابخانه‌های عمومی بوده‌است.

او گفته: هدف بنیاد گیتس این است که اطمینان حاصل کند که تأخیر بین سود رساندن به مردم در کشورهای فقیر در مقابل رسیدن به کشورهای  ثروتمند  این امر را بسیار کوتاه خواهد کرد. به هر حال، کمبود پزشک و معلم در آفریقا بسیار شدیدتر از غرب است.

صندوق بین المللی پول در گزارش این هفته خود، دیدگاه کمتر خوش بینانه‌ای داشت. این گروه گفت هوش مصنوعی بدون دخالت سیاستمداران، نابرابری را عمیق‌تر خواهد کرد.

بیل گیتس به فرزندانش پولی نخواهد داد!

بیل گیتس در سال 2016 در گفتگو با برنامه «امروز صبح» تلویزیون آی‌تی‌وی (ITV) اعلام کرد که نمی‌خواهد ثروت خود را برای سه فرزندش به ارث بگذارد و ثروت او پس از مرگش در راه خیریه به ارث گذاشته خواهد شد.

همچنین بیل گیتس در سال 2010 اعلام کرد می‌خواهد از فهرست ثروتمندان جهان خارج شود و دارایی خود را به جامعه بازگرداند.

او این گفته‌ها را بار دیگر در ژوئیه 2022 تکرار کرد و گفت برای عمل به حرف خود 20 میلیارد دلار به صندوق خیریه خود اهدا خواهد کرد. اما از سال 2010 تا 2022 دارایی خالص او بیش از دو برابر شده‌است.

او گفته: «من برای مصرف خودم پول کافی دارم. “من خودم را وادار می‌کنم تا در لیست پایین بیایم، و زمانی که به طور کلی  سقوط  کنم، افتخار می‌کنم.”

اعتقادات مذهبی بیل گیتس

108_11zon (2)

بیل گیتس اعلام کرده است که همچون یک مسیحی بزرگ شده و تربیت یافته است. اما در اصل او یک ندانم گراست. بیل گیتس در یک مصاحبه چنین گفت:

من با افرادی چون ریچارد داوکینز درباره اینکه نوع بشر به ساخت افسانه‌ها احساس نیاز کرده بود موافقم. پیش از اینکه ما شروع به فهمیدن بیماری و آب و هوا و چیزهای مثل اینها کنیم ما دنبال توضیحات نادرستی برای آن‌ها می‌گشتیم.

اکنون در برخی از زمینه‌هایی (نه همه زمینه‌ها) که مذهب برای پر کردن آن‌ها استفاده شده بود علم پاسخ داده و جاهای خالی را پر کرده‌است.

اما افسانه و زیبایی جهان به‌طور حیرت‌انگیزی شگفت‌انگیز است و برای اینکه چطور به این حد رسیده‌است هنوز توضیح علمی وجود ندارد.

گفتن اینکه جهان بواسطه عددهای تصادفی نامنظم ساخته شد می‌دانید، تقریباً به‌راستی یک دید غیر سخاوتمندانه به نظر می‌رسد (همراه خنده).

من فکر می‌کنم باور به  خدا  منطقی است اما دقیقاً اینکه شما به خاطر این باورتان در زندگی‌تان چه تصمیمی را به روشی متفاوت بگیرید، من نمی‌دانم.

خرید دست نوشته لئوناردو داوینچی

109_11zon (1)

بیل گیتس، مجموعه‌ای از نوشته‌های لئوناردو داوینچی موجود است که او در سال 2004 به مبلغ 30.8 میلیون دلار در یک حراجی خریده‌است. او بعد از خرید این مجموعه آن‌ها در اینترنت قرار داد تا همگان به آن دسترسی داشته باشند. او هم‌اکنون نیز این مجموعه را کنار خود نگه داشته است. در چندین تلاش برای خرید نیز بیل گیتس اعلام کرده است که این دست نوشته‌ها فروشی نیستند.

کناره‌گیری از شرکت مایکروسافت

گیتس در سال 2000 پس از 25 سال، از مدیرعاملی مایکروسافت کناره‌گیری کرد و جای خود را به استیو بالمر داد ولی همچنان به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت، به فعالیت خود ادامه داد.

وی از سال 1975 تا 2014 ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت و پس از 39 سال، با کناره‌گیری گیتس، جان دبلیو. تامسون به جای وی منصوب شد.

سرمایه‌گذاری در شرکت واکسن

110_11zon

گیتس علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در زمینه واکسیناسیون دارد. وقتی از او سؤال شد که چرا در مورد سرطان، فعالیت‌های مشابهی نمی‌کند، او گفت که از دید او همه حیات‌ها، ارزش یکسانی دارند ولی وقتی آدم فکر می‌کند که می‌شود خیلی ساده جلوی مرگ یک کودک سه ساله مبتلا به مالاریا را گرفت و سال‌ها زندگی بانشاط در اختیارش قرار داد، آدم قانع می‌شود که به جای تمرکز سرمایه‌گذاری برای نجات جان آدم‌های هفتاد ساله از حمله قلبی و سرطان، در وهله اول بر واکسیناسیون تمرکز کند.

گیتس گفت که چند وقت پیش به اوتار پرادش در شمال هند رفته بود، سفری که بسیار برایش تأثیرگذار بود، او در این سفر در یکی از بیمارستان‌های  کودکی  را دید که مبتلا به وبا بود و در حالی که به شدت مایع از دست می‌داد و رو به مرگ بود، پدرش به عنوان یک انسان نمی توانست کاری برایش بکند. او کودک سه‌ ساله‌ای را به یاد آورد که مبتلا به فلج اطفال شده بود و دیگر هرگز نمی‌‌توانست راه برود.

او اشاره کرد که در اوتار پرداش کسی او را نمی‌شناخت، وقتی یکی از مقامات او را همراهی می‌کرد و از او سؤال شد شخص همراه او کیست، او به شوخی گفت فقط یک مرد سفیدپوست!

در مملکتی که دغدغه اصلی تهیه غذای بخور و نمیر است، شاید مایکل جوردن یا  محمد علی کلی  را بشناسند، اما گیتس را هرگز!

جملات انگیزشی و توصیه های بیل گیتس

111_11zon

خیلی جالب است که امروزه می توان درباره موضوعات مختلف مورد علاقه به سراغ کامپیوتر رفت.با وجود کامپیوتر به دست آوردن اطلاعات مورد علاقه و توجه به صورت آنلاین بسیار ساده تر شده است.

من معتقدم که داشتن این نوع کنجکاوی درباره جهان به هرکسی کمک می کند پیشرفت کند. فرقی نمی کند تصمیم داشته باشی چه کاری را دنبال کنی.

هر گاه خبرهای بد را به عنوان یک نیاز به تغییر و نه یک خبر منفی پذیرفتید، شما از آن شکست نخورده اید، بلکه چیزهای تازه ای از آن آموخته اید.

در زندگی، همه چیز دادگرانه نیست؛ بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.

یکی از دارایی‌های شرکت ما، “پندار آدمی” است. اگر شما همه‌ی ساختمان‌ها و زمین‌ها و انبار لوازم سخت‌افزار و سایر لوازم گرانبهای دیگر و هر آنچه لمس کردنی باشد را از ما بگیرید، هیچ پیشامدی برای ما رخ نخواهد داد؛ چرا که ارزش شرکت ما به نیروی اندیشه‌ی آدمی بستگی دارد و دیگر هیچ!

ثروتمندترین مرد دنیا دارنده ی چیزهای ملموس نیست. نه زمین دارد، نه طلا، نه نفت، نه کارخانه، نه فعالیت صنعتی دیگر و نه ارتش و نه سپاهی. این نخستین بار در تاریخ بشر است که ثروتمندترین مرد دنیا تنها دانش دارد و بس.

بهترین کاری که می کنم این است که اشتیاقم را با دیگران قسمت می کنم.

پیش از آنکه شما متولد بشوید، پدر و مادر شما هم جوانان پرشوری بودند و تا به آن اندازه که اکنون به نظر شما می رسد، موجب آزردگی خاطر نبودند.

اگر در کارتان موفق نیستید، پدر و مادر خود را سرزنش نکنید، از نالیدن دست بکشید و از خطاهای خود درس بگیرید.

آشپزی در رستورانها با  غرور  و شأن شما در تضاد نیست. پدر بزرگ های ما در مورد این کار نظر دیگری داشتند، از نظر آنها این کار، یک فرصت بود.

اگر فکر می کنید آموزگارتان سخت گیر است، بسیار در اشتباه هستید. پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سخت گیرتر از آموزگارتان است؛ چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.

پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما رقم بسیار زیادی پرداخت نخواهد کرد. به همین ترتیب، پیش از آن که بتوانید به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و مزایایش زحمت بکشید.

منبع: روزانه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید