(تصاویر) تغییر چهره سوزان نجم الدین «سریال سرای ابریشم» بعد 26 سال

(تصاویر) تغییر چهره سوزان نجم الدین «سریال سرای ابریشم» بعد 26 سال

سوزان نجم‌الدین متولد ۲۴ نوامبر ۱۹۷۳ هنرپیشه سرشناس سوریه‌ای است که در ایران وی را بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال سرای ابریشم (خان الحریر) که در ماه رمضان(دی ماه) سال 1377 لحظات بعدازافطار از شبکه ۲ تلویزیون ایران پخش می شد می‌شناسند. این سریال تاکنون چندین بار باز پخش شده است که نمونه آن دراوایل دهه هشتاد دربرنامه تصویر زندگی شبکه۲ و از۱۴اردیبهشت۱۴۰۱ساعت۱۸ازشبکه تماشا.

کد خبر : ۲۰۹۶۷۳
بازدید : ۱۶۵۴

سوزان نجم الدین در شهر دریکیش در استان طرطوس در سوریه به دنیا آمد، پدرش نجم الدین الصالح، شاعر، وکیل و عضو مجلس مردمی مصر و سپس سوریه است و مادرش شاعر، حقوقدان و عضو اتحادیه نویسندگان عرب بود.

او در زادگاهش دریکیش بزرگ شد تا اینکه دیپلم دبیرستان را گرفت، سپس به دمشق رفت و در رشته معماری بارها رتبه اول کلاس خود را کسب کرد. سپس به عنوان مهندس در تلویزیون سوریه مشغول کار شد و همزمان در دانشکده زراحی مشغول تدریس شد.

او به گروه فولکلور زنوبیا پیوست و به مدت یک سال و نیم در تئاتر الحمرا در دمشق با آن کار کرد و پس از آن پروژه فارغ التحصیلی خود را تحت عنوان اپرای دمشق ارائه کرد که در آن مهندسی و هنر را با هم ترکیب کرد.

26

موفقیت واقعی هنری او در سال 1989 بود که در سریال قلب های گرم با بازیگری اسعد فدا و صباح الجزایری نقش آفرینی کرد. سال بعد، 1990، او سریال قصه هایی از تاریخ را ارائه داد و در کنار بسام کوسا، پیشتاز مطلق بود. کارهای او پس از آن در داخل و خارج سوریه ادامه یافت و از برجسته ترین آثارش: پایان یک مرد شجاع در سال 1994 بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد و با این انتخاب متفکرانه و هوشمندانه توانایی خود را در ایفای نقش های دشوار ثابت کرد. و بازی های بازیگری زیادی دریافت کرد.

در سال 1996، او در دو کار مهم درام سوری به نام های خان الحریر، که در آن نقش سواد را ایفا می کرد و سریال «برادران» شرکت کرد. در سال 2007 در سریال فراری شرکت کرد و در سال 2008 در سریال جبران خلیل جبران حضور داشت و نقش مادرش را بازی کرد. در سال 2015 در فیلم سوریه ای من، تو، مادرم و پدرم شرکت کرد و در سریال مصری شیش تنی نقش ماها فرغالی را بازی کرد. وی همچنین در فیلم گربه و دور در نقش مروت همسر عباس القط حضور داشت و در سریال زن خاکستر نقش جهاد را بازی کرد.​

دوری از فرزندان در دوره ریاست جمهوری ترامپ

وی در سال 1393 با یک تاجر سوری ازدواج کرد. بازیگر مشهور سوریه‌ای، سوزان نجم الدین در سال 1397 در پست اینستاگرامی اش ناراحتی و غم و اندوه خود را به خاطر اولین عید قربانی که از خانواده‌اش دور است ابراز کرد. این بازیگر و خواننده مشهور سوری به خاطر تصمیم جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع چند کشور مسلمان از جمله سوریه به کشورش، حق ورود به ایالات متحده آمریکا را در زمان ریاست جمهوری ترامپ پیدا نکرد.

سوزان نجم الدین، با بازنشر تصویری از فرزندانش، گفت که از دوری خانواده اش در روز عید قربان بسیار ناراحت است. سوزان نجم الدین ادامه می‌دهد: ” با این حال، شما مطمئنا در قلب و روح من زندگی می‌کنید. وقتی شما از من دور هستید، عید و جشن برای من معنی ندارد چون عید من شما هستید”.

سریال سرای ابریشم

خان الحریر یک مجموعه تلویزیونی درام اجتماعی سوری است که توسط نیهاد سیریس نوشته شده است. محیط حلب را در تصویر زیبای دهه پنجاه قرن بیستمخود نشان می دهد.این سریال سوری، ماه رمضان سال 1377 بعد از اذان مغرب پخش می‌شد و توانست بینندگان و طرفداران زیادی را بدست آورد (مخصوصا دیگر بازیگر این سریال، سوزان نجم‌الدین) با موفقیتی که پخش سریال «سرای ابریشم» در ماه رمضان داشت، بحث ساخت سریال ویژه این ماه در سال‌های بعد جدی‌تر گرفته شد.

27

شما این سریال را به خاطر دارید؟ یا آن زمان متولد نشده بودید؟

عکس های جدید سوزان نجم الدین

28

29

30

31

32

33

منبع: چشمک

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید