فرزندان وابسته از خوشحالی والدین می‌کاهند

فرزندان وابسته از خوشحالی والدین می‌کاهند

خوشحالی در میان افراد بالای ۵۰ سال که فرزندان مستقل دارند پدیده‌ای رایج است. این افراد، به‌خصوص، احساس افسردگی کمتر و ثبات مالی بیشتری نسبت به افراد فاقد فرزند داشتند.

کد خبر : ۷۲۵۱۹
بازدید : ۱۳۰۹۵
فرزندان وابسته از خوشحالی والدین می‌کاهند
فرادید | پد‌ر و مادر بودن خوشحالی افراد را افزایش می‌دهد؛ البته درصورتیکه فرزندان مستقل شوند و خانه را ترک کنند.

این نتیجه را محققان آلمانی در دانشگاه هایدِلبرگ و بعد از گرد‌آوری داده‌ها در کشور‌های اروپایی به دست آوردند. این پژوهش از ۵۵۰۰۰ نفر درباره احساس خوشبختی سؤال پرسید و دریافت خوشحالی در میان افراد بالای ۵۰ سال که فرزندان مستقل دارند پدیده‌ای رایج است. این افراد، به‌خصوص، احساس افسردگی کمتر و ثبات مالی بیشتری نسبت به افراد فاقد فرزند داشتند.

این مطالعه دریافت علت کمتر خوشحال بودن افراد با فرزندان وابسته در قیاس با افرادی که مسئولیت کمتری در قبال فرزندانشان احساس می‌کنند، این است که افراد با فرزندان وابسته دچار کم‌خوابی، کمبود وقت و کمبود پول هستند.
بیشتر بخوانید:

کریستوفر بِکِر در مجلۀ New Scientist نوشت: فرزندان بزرگتر و خودکفاتر به «بهزیستی» والدین خود از طریق «غنی‌سازی اجتماعی» شامل همراهی و کمک‌های مالی کمک می‌کنند.

«بنابراین، نقش کودکان به منزله مراقبت‌کننده، حامی مالی یا خیلی ساده به منزله رابط اجتماعی ممکن است بر جنبه‌های منفی والد بودن بچربد.»
فرزندان وابسته از خوشحالی والدین می‌کاهند

این پژوهش با عنوان اصلی ازدواج، والد بودن و شبکه اجتماعی: بهزیستی ذهنی و سلامت روان در افراد سالمند در مجله PLOS ONE به چاپ رسیده است. علاوه‌بر‌آن، تحقیق مشابهی در اوایل سال جاری نشان داد که افراد جوان در مقایسه با والدین خود عملکرد بدتری دارند و فقط یک‌سوم افراد ۳۰ سال به بالا بیشتر از پدران خود درآمد دارند.

محققان دریافتند که بیش از نیمی از مردان و زنان ۳۰ ساله در سال ۲۰۰۵ بیشتر از پدرانشان درآمد داشتند. اما این رقم از سال ۲۰۰۷ به بعد و با کاهش سطح درآمد و مسائل مالی یک دهه گذشته، کاهش یافته است.

منبع: Daily Mail
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید